Elsker å amme babyen min<3

Susijun14

Andre møte med forumet
Elsker å amme barnet mitt som nå er 1mnd gammel. Han er kjært ønsket da både meg å min partner har forsøkt å få barn i annet forhold uten hell.

Blir litt lei meg når alle skal ha en mening om dette med ammingen. Det er jo for det første en utrolig varm sommer! Å væske behovet er deretter. For meg gjør det ikke noe å amme kanskje hver time for å dekke hans behov istedet for å gi vann.

Den ene mener gi vann for å få hendene fri, den andre sier gi sutt. Men hvorfor frie hender så ofte,,,,
Er ikke poenget med permisjon å ikke minst barselperioden å være hjemme for å ta vare på barnet,,,,

Ja han har produsert mye melk, men tro meg han spiser alt!
Pappaen er rett over 2m høy så han har jo i tillegg gener for å bli en stor gutt!

Sannheten er nok at andre ønsker å holde han å dulle han men det er desverre lite rom for dette enda da han for det meste spiser eller sover å når han er våken vil jeg helst pappaen skal få den tiden.

Tips til svar å gi disse familie medlemmene / vennene som har en mening?

Så bra du koser deg med babyen og det er helt normalt :) At andre blir sure for de ikke får kosa med babyen din er ikke å bry seg noe om.. Vet ikke helt hva du kan si til dem, men tida flyr fort så nyt tida mens du kan :)

Har ingen tips men skjønner deg veldig godt! med eldste datteren min satt jeg stort sett ute med puppen hele tiden......:p Det er kos å amme de små babyene sine! De trenger ikke vann når de er så små, men godt at de får masse melk da. Prøv så godt du kan å overhøre masingen( Ikke så lett om det er folk du ser ofte.....) Gi pupp når babyen og du vil det! Kos deg masse med babyen! :)

Det går ikke ann å amme for mye, så med mindre det "plager" deg: kjør på! Babyene styrer selv hvor mye de vil ha. Melka på dagtid er som oftes litt tynnere enn den på kvelden og natta.

• Liker
Reactions: BMC
Det er fint du koser deg:-) men jeg ser heller ikke problemet med at familiemedlemmer får litt tid med babyen.. De har vel også gledet seg til å treffe baby? Ett kvarter her og der er vel ikke så farlig?:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er fint du koser deg:-) men jeg ser heller ikke problemet med at familiemedlemmer får litt tid med babyen.. De har vel også gledet seg til å treffe baby? Ett kvarter her og der er vel ikke så farlig?:-)

Enig :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Så lenge du trives, er det jo samme hva andre måtte mene :-)

Kos deg med ammingen! Jeg elsket å amme. Vann trenger han ikke når han er en mnd. Men amm masse når det er så varmt, slik som du gjør. Gratulerer med babyen :)

Nå har ikke jeg født enda, men det er likevel mange med meninger om alt mulig, og da spes mammaen min.
Jeg har sagt, og kommer hvertfall til å si når hun blir født, at dette er mitt barn, det skal gjøres på min måte, og hvis det ikke er slik du ville gjort det så er ikke det mitt problem. Jeg vil gjøre det slik, og du/dere har hatt deres barn og fått gjort det på deres måte.
Hvis ikke dere kan godta min måte og komme med noe annet enn kritikk og negative bemerkninger, så kan dere gå, da trenger jeg dere ikke her.

Ferdig.

Kos deg med ammingen av lille gullet ditt du!

Det er fint du koser deg:) men jeg ser heller ikke problemet med at familiemedlemmer får litt tid med babyen.. De har vel også gledet seg til å treffe baby? Ett kvarter her og der er vel ikke så farlig?:)

Helt enig!!!!!

Går fremdeles gravid, men vil si at du og barnefar kommer først i rekka. Det er dere som skal bli kjent med barnet og deres samvær er viktigst for barnet også. Her må de andre vente, vi har sagt ifra at vi tenker å ha de/den første uken/e alene uten besøk osv. Det har vært litt protester med "ja, men", "hva om" osv, men de har begynt å godta det. For det er vårt barn og de kommer alltids til å få babykos og være barnepass. ;)

Kos deg med ammingen og sett grenser som passer dere, det er deres barn :)

Jeg har også fått meninger rundt dette fra familien. Jeg har sagt klart ifra at det ønsker jeg rett og slett ikke å høre, da ting har forandret seg fra de fikk barn for 30 år siden, til jeg får barn nå. Og har rett og slett bedt de holde kjeft. Funket det og :)

Forskning viser at vann ikke er nødvendig for barn som fullammes, selv i varme land.

Nyfødte babyer skal ligge mye ved brystet. Det er helt normalt.

Prøv å ikke ta imot besøk hele tiden, vær hjemme alene dere tre og få tid sammen med babyen du og pappaen. Når dere først har besøk kan de få slippe til med bleieskift og kos utenom ammingen. Det går også an å la babyen sove i armene til noen om de er kosesyke. Dersom besøk er begrenset så er det kanskje lettere at de ikke tar tiden fra pappaen.

Gjør det du føler er rett.

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Elsker å amme barnet mitt som nå er 1mnd gammel. Han er kjært ønsket da både meg å min partner har forsøkt å få barn i annet forhold uten hell.

Blir litt lei meg når alle skal ha en mening om dette med ammingen. Det er jo for det første en utrolig varm sommer! Å væske behovet er deretter. For meg gjør det ikke noe å amme kanskje hver time for å dekke hans behov istedet for å gi vann.

Den ene mener gi vann for å få hendene fri, den andre sier gi sutt. Men hvorfor frie hender så ofte,,,,
Er ikke poenget med permisjon å ikke minst barselperioden å være hjemme for å ta vare på barnet,,,,

Ja han har produsert mye melk, men tro meg han spiser alt!
Pappaen er rett over 2m høy så han har jo i tillegg gener for å bli en stor gutt!

Sannheten er nok at andre ønsker å holde han å dulle han men det er desverre lite rom for dette enda da han for det meste spiser eller sover å når han er våken vil jeg helst pappaen skal få den tiden.

Tips til svar å gi disse familie medlemmene / vennene som har en mening?

Så fint at du kose dæ m amminga! Bare fortsett med det, å baby regulere sjøl.. så bare gi pupp så ofte som babyen vill ha!
Æ skjønne jo dem vil holde.. fem minutt skade jo ikkje når baby akkurat e ferdig å spise :-)
Men i hovedsak e d jo mamma og pappa som ska bli kjent m den lille.. men man må nesten slippe andre litt til å, dem har jo venta å gleda sæ dem å :-)

Så flott at du koser deg med ammingen! Det er en deilig stund med nærhet bare mellom deg og baby. Selv om jeg strevde bare med det fra uke to til seks måneder, GLEDER jeg meg til å kunne amme igjen. <3

Jeg kan skjønne familien som gjerne vil dulle med barnet ditt. Jeg hadde litt problemer å gi niesen min tilbake til moren da hun var baby :P Men sånn er det helt i begynnelsen. Ungen er fortsatt veldig ny og det er ikke rart i det hele tatt at du ammer så ofte. Babyen blir jo eldre og da blir det MASSE tid til kosing. :)

Gjør som du føler er best. :)

Back
Topp