Elsk / hat

Mixi

Flørter med forumet
Her kan du skrive ting du elsker/craver nå når du er gravid og ting du ikke kan fordra som du normalt elsker.

Jeg craver sjokolademelk og hater kullsyre.
Kan normalt drikke 1,5l Pepsi Max hver dag, så veldig rart at det nå ikke frister i det hele tatt.

Har helt ufattelig lyst på salt lakris, men det går jo ikke…. :arghh:

Drikker egentlig store mengder kaffe, men det har jeg ikke lyst på nå. Som jo egentlig er en bra ting da

Jeg er godtegris uten like - siste graviditet gikk det ikke lang tid før jeg fikk avsmak

kanskje likegreit :hilarious:

har ingen cravings eller avsmak pr nå

Elsker godis, men har ikke lyst på noe søtt nå (egentlig ganske kjekt).

Har dog veldig lyst på salami, tapaspølse osv..:shy:

Kan ikke fordra Laks! Eller fiskeolje generelt! Så sliter litt med de daglige kosttilskuddene for gravide fra nycoplus. Men tar de sammen med middagen nå, tar jeg de på morgenen blir jeg kjempekvalm.

Plutselig har jeg lyst på berlinerbolle og ristet skive med nugatti :hilarious::rolleyes: meget spesielt, da jeg aldri spiser sånne ting.

Eg har alltid vore glad i typisk «husmannskost» som potetmiddag, kjøttkake, skjeve med brunost eller leverpostei osv. men ikkje no lenger… No vil eg ha loff, nugatti og take away mat Har slete mykje med kvalme, og brekke meg kvar gong eg laga mat… Er i veke 8, so håpa det kjem seg men nugatti var ein klar favoritt forgje svangerskap også Rart sida eg ikkje et det ellers…

Akuratt nå hater jeg allt av mat og drikke, men jeg tvinger i meg forskjellig likevell, føler jeg nå spise noe hele tiden for å ikke bli kvalm.

Foreløpig er det kun salte ting som frister.

har helt avsky på kaffe, sjokolade og søtsaker, krydret mat eller mat med sterk lukt.

kan plutselig ikke fordra noe med kullsyre- spesielt cola. Synes plutselig cola har en slik muggsmak? Rare greier :whacky011 Var samme greia forrige gang. Raper så mye som gravid, så kullsyre kommer rett opp igjen:p

kan plutselig ikke fordra noe med kullsyre- spesielt cola. Synes plutselig cola har en slik muggsmak? Rare greier :whacky011 Var samme greia forrige gang. Raper så mye som gravid, så kullsyre kommer rett opp igjen:p
Muggsmaken sliter jeg med når jeg spiser fast food burger, men kun den fra dispenser! Alltid gjort.

Fått avsmak på pepsi max, godteri frister ikke og spiser helst junk food :shy:

Fått avsmak på pepsi max, godteri frister ikke og spiser helst junk food :shy:
Samme her, de få tingene jeg orker å ete er ikke de sunne alternativene. Tenker at det bedrer seg etterhvert, akuratt nå er det viktigste å faktisk spise noe.

Kan ikke fordra Laks! Eller fiskeolje generelt! Så sliter litt med de daglige kosttilskuddene for gravide fra nycoplus. Men tar de sammen med middagen nå, tar jeg de på morgenen blir jeg kjempekvalm.
Sniker fra mai- møllers har anti-oppstøt tranpiller som funker gull for meg! Alle andre er bare å glemme

Fikk en intens craving etter varme, ferske smultringer :shy: fikk samboer med på kjøretur til en smultringbod og har nå kastet innpå 5 stk.. Og smultringer har aldri smakt så godt!

Sjokolade smaker og frister ikke, det som vanligvis er så digg:banghead:

Back
Topp