Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg kan jo ikke noe om slikt, men jeg mener å huske at man ikke anbefaler soyaprodukter til barn jeg?? Hva med rismelk, eller inneholder det også gluten?
Trodde all soyamelk var uten gluten jeg altså - er jo ikke hvetemel e.l. i den melka. Vet ikke hvordan det er med anbefalinger til så små når det gjelder soyaprodukter. Trenger du tips til smør så er Soft flora uten melk og soya fin å bruke, kan brukes i all slags matlaging - blå pakke som står ilag med det andre smøret. Rismelk tror jeg er veldig søtt og inneholder muligens en del sukker - men er ikke sikker. Ellers så har man jo havremelk også.
Igjen vil jeg anbefale kokeboka på CD-rom som fås kjøpt bl.a på www.minmat.no - her kan du krysse ut de matvarene du ikke vil ha i oppskriftene, og vips har du oppskrifter uten melk og gluten [:)]
Ellers har du http://www.utenmelk.no/index.php som har oppskrifter uten melk og tror også de har en oversikt som viser matvarer i butikken som er uten melk.
Dersom han tåler spor av melk kan man bruke alle Go'og mager-produktene - de kan inneholde spor av melk (veldig lite) og leverposteien er uten gluten[:)]
Det finnes mange mulgiheter, men det tar litt tid å sett seg inn i det da. Men bl.a Maxi og Mega med stort vareutvalg har en del slike "allergi"-produkter som pasta uten gluten, brød uten gluten og melk (men den bør ligge i fryseren og heller ta ut skivene etterhvert ellers blir det fort dårlig. Her brukes glutenfrie skiver om morgenen - og de tar jeg rett ut av fryseren (de fleste slike brød ligger i fryseren ferdig oppskåret i butikkene) og tar to skiver i brødristeren til jenta mi[:)]