Elghund??

Skaff dere en riesenschnauzer:-) super familiehund og brukshund til turer:-) Bærer kløv drar slede med barn. Er man glad i uteliv så er dette rasen ikke røyter den heller. Topp for mennesker med alergier. Har selv to og de er verdens roligste med ho lille . Men de krever minst en time tur om dagen, men skjønne vesen.
ORIGINAL: *Frk.Mamma

ORIGINAL: bondekone

Vi har jemthund(svensk elghund) Dette er en hund som passer også som familiehundm hvis en også går turer med de.
Vi hadde en som ikke fungerte som jakthund men som familie hund var ho helt perfekt tolmodig og snill mot barn. Den hunden overtok ei vennine av oss siden mann min er opptatt av at hunden ska fungere i skogen.
Jeg ville heller gått for jemthund en norskgrå som kan være litt sær(som gubben her sier så er nosk grå avlet for å være ute stort sett)

Vi vill ha en hund som kan være ute i skogen lenge. sambo er veldig glad i og være ute og fiske og kan være borte i flere timer. han er mye på hytta aleine på sommeren og vill da ha en tur kammerat. vi bor på landet og har bare skog rundt oss så vi vill være mye ute, drive med lydighets trening og forskjellige aktivioteter med hunden. men det må også være en hund som er en familie hund. men er så vannskelig og finne en rase da jeg syhs nesten alle raser er bruks hunder som egentlig brukes til  noe liksom

ORIGINAL: zagganini

Skaff dere en riesenschnauzer:-) super familiehund og brukshund til turer:-) Bærer kløv drar slede med barn. Er man glad i uteliv så er dette rasen ikke røyter den heller. Topp for mennesker med alergier. Har selv to og de er verdens roligste med ho lille . Men de krever minst en time tur om dagen, men skjønne vesen.
ORIGINAL: *Frk.Mamma

ORIGINAL: bondekone

Vi har jemthund(svensk elghund) Dette er en hund som passer også som familiehundm hvis en også går turer med de.
Vi hadde en som ikke fungerte som jakthund men som familie hund var ho helt perfekt tolmodig og snill mot barn. Den hunden overtok ei vennine av oss siden mann min er opptatt av at hunden ska fungere i skogen.
Jeg ville heller gått for jemthund en norskgrå som kan være litt sær(som gubben her sier så er nosk grå avlet for å være ute stort sett)

Vi vill ha en hund som kan være ute i skogen lenge. sambo er veldig glad i og være ute og fiske og kan være borte i flere timer. han er mye på hytta aleine på sommeren og vill da ha en tur kammerat. vi bor på landet og har bare skog rundt oss så vi vill være mye ute, drive med lydighets trening og forskjellige aktivioteter med hunden. men det må også være en hund som er en familie hund. men er så vannskelig og finne en rase da jeg syhs nesten alle raser er bruks hunder som egentlig brukes til  noe liksom

det skal vi aldri ha hehe broren minhadde en og det er den værste hunden jeg noen gang ahr vært borti trur jeg så utrolig sta og egenrådig fikk ikke kustus på han uansett hva de gjorde de gikk på kurser og sendte han til spesialist og de fikk han ikke lydig eller noe så når jeg liksom fikk det første inntrykket av den rasen så blei liksom den ødelagt i mine øyne vill liksomikke ha sånn hund da

ORIGINAL: Kranglefanten

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Synes ikke noe om å skaffe seg brukshunder når man kun skal ha de som familiehund.

Enig! Man må faktisk tenke på om man kan tilfredstille hundens behov, ikke bare the other way around.

Veldig enig!

Da har han nok bare vært uheldig:-) Noen hunder er jo ikke avlet rett. Vi og alle de jeg kjenner som har det sitter nok igjen med ett litt annet inntrykk en du har. Det er stødige hunder med god psyke som tåler en lek med barn uten å være redde for eller oppføre seg truende. Lykke til med valget

Jeg har en sofakosevorsteh:) Hun er så utrolig snill den hunden, at veterinæren vi bruker flirer hver gang vi kommer fordi og sier det må være noe galt med henne, for så snill kan en hund bare ikke være[:D]
Hun bruker til turer i skog og mark, litt kløv, snørekjøring på ski, søppelbøtte, psykolog, sofapute, beinvarmer, og til å trekke oss over dørstokkmila[;)]

Mamma har elghund.. Hun er veldig snill, men hun er oppspilt hele tiden. Jeg vet ikke om noen som avler på elghund for at det skal være familie/kosehund desverre...

Jeg er også blitt skikkelig angrepet av en annen elghund, så tror gemyttet er veldig forskjellig hos de..

fine hunder, men fy som de røyter!!

ORIGINAL: HanneHM

Jeg får helt vondt av sånt jeg, skaff heller en hund som er avlet frem til å være familiehund! 

Man kjøper seg elg hund for man driver aktivt... Ikke kjøp det som BARE familiehund...

At ikke elghunder kan være familiehunder er bare tull! Det er elgjakt fra 25. sept og stort sett maks ut nov. Hva skal man gjøre med hunden resten av året da? Stue dem i et bur? Nei, det gjør man jo ikke, for da er de en del av familien. Vi har hatt elghunder i alle år og de har vært verdens snilleste. Den sinte gneldrebikkja som er mannevond og står i bånd hele året, har man avlet bort. Selvfølgelig ingen rase uten unntak. Elghundene vi og sambo sin familie har hatt, har vært en del av familien og har vært familie/kosehunder resten av året. De har vært med på turer, i båt og som lekekamerat. Venninna mi lærte seg å stå og gå vha av en elghund. Det finnes jo mange måter å trene en elghund på, slik at den får brukt hodet og innstinktet sitt uten å gå på jakt. [:)] Dere kan jo feks trene den som ettersøkshund. [:)]

Det eneste negative jeg kan komme på, er at de røyter av en annen verden. Krøllete hår som sniker seg inn over alt! [8D][:D]

Lykke til med valget! [:)]

Elghund er en jakthund...
Men kan allikevel bli fine familiehunder...
Ville ikke valgt den rasen hvis dere kun skal ha den som selskapshund da...

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Synes ikke noe om å skaffe seg brukshunder når man kun skal ha de som familiehund.

Enig [:)]

Back
Topp