*Frk.Mamma
Gift med forumet
noen som har det og vill dele erfaringer?? egner de seg til kose og familie hund eller er det bare til jakt??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: SavnerBarn!
Sikkert begge deler der også.
Men de jeg kjenner mener de ikke er noe barnevennlige.
Kan fort bli litt sinna og sånn...
ORIGINAL: Oppdrag Nemo
Synes ikke noe om å skaffe seg brukshunder når man kun skal ha de som familiehund.
Synes ikke noe om å skaffe seg brukshunder når man kun skal ha de som familiehund.
ORIGINAL: bondekone
Vi har jemthund(svensk elghund) Dette er en hund som passer også som familiehundm hvis en også går turer med de.
Vi hadde en som ikke fungerte som jakthund men som familie hund var ho helt perfekt tolmodig og snill mot barn. Den hunden overtok ei vennine av oss siden mann min er opptatt av at hunden ska fungere i skogen.
Jeg ville heller gått for jemthund en norskgrå som kan være litt sær(som gubben her sier så er nosk grå avlet for å være ute stort sett)
ORIGINAL: *Frk.Mammada kan nok jemthund være noe siden derre er en familie som er mye ute i skog og mark. Vi kommer ikke til å ha noe annet en jemthund her i huset, siden de fungerer utrolig fint som familiehund og som tur venn
Vi har jemthund(svensk elghund) Dette er en hund som passer også som familiehundm hvis en også går turer med de.
Vi hadde en som ikke fungerte som jakthund men som familie hund var ho helt perfekt tolmodig og snill mot barn. Den hunden overtok ei vennine av oss siden mann min er opptatt av at hunden ska fungere i skogen.
Jeg ville heller gått for jemthund en norskgrå som kan være litt sær(som gubben her sier så er nosk grå avlet for å være ute stort sett)
Vi vill ha en hund som kan være ute i skogen lenge. sambo er veldig glad i og være ute og fiske og kan være borte i flere timer. han er mye på hytta aleine på sommeren og vill da ha en tur kammerat. vi bor på landet og har bare skog rundt oss så vi vill være mye ute, drive med lydighets trening og forskjellige aktivioteter med hunden. men det må også være en hund som er en familie hund. men er så vannskelig og finne en rase da jeg syhs nesten alle raser er bruks hunder som egentlig brukes til noe liksom
ORIGINAL: HanneHMalle hunder er jo alet fram for et eller annet dermed har alle hunder behov for å bruke hjernen og slikt. Så da er det nok mange hunder folk ikke burde ha som folk ahr som familie hunder bare se på labrador det er jo aporthund opprinelig men mange har det som familie hund
Jeg får helt vondt av sånt jeg, skaff heller en hund som er avlet frem til å være familiehund!
ORIGINAL: *Frk.Mamma
men som regel så er jo alle hunder brukshund på en måte vel? vi har en dansk/svensk gårdshund det er en super familiehund men det er jo egentlig en jakt bikje det også
ORIGINAL: HanneHMalle hunder er jo alet fram for et eller annet dermed har alle hunder behov for å bruke hjernen og slikt. Så da er det nok mange hunder folk ikke burde ha som folk ahr som familie hunder bare se på labrador det er jo aporthund opprinelig men mange har det som familie hund
Jeg får helt vondt av sånt jeg, skaff heller en hund som er avlet frem til å være familiehund!
ORIGINAL: BølleBella
Jeg ville ALDRI kjøpt jakthund hvis jeg ikke jakta. Vi har to brukshunder og en "pysehund". Når valpen vår blir stor så skal den og dobbern bli trekkhunder. Jeg har nettopp begynt å trekke dekk med dobbern, og det er kjempestas [:D]
Han ble tidligere brukt litt som vekterhund, og nå er han vakthund på bruket her. Hehe.
Pysehunden vår blir forøvrig brukt til sofapynt, søppelkasse og som selskap til svigermoren min [;)]
ORIGINAL: *Frk.Mamma
vi vill ikke ha noe sofahund hvertfall vi vill ha en hund som kan trekke ungene på akebrett evt, skal bli litt vakthund også da vi bor på landet uten naboer, og vill bli brukt til og gå med kløv og trenes mye i skog og mark