elendig mor

ninacec

Andre møte med forumet
Hei, dette er første gang jeg er på et forum. jeg skal ha en liten gutt 16 juni. og trenger en leilighet. jeg bor i rogaland og leieprisene her er skyhøye. hvordan kan jeg klare det når jeg er alene, men likevel tjener for godt til og få bostøtte. 10.000 i mnd for noen alene er jo ran. er det noen som vet om hvor enn kan finne leiligheter til en rimligere penge og som er barnevennlig. eller noen som kanskje leier ut, kjenner noen som leier ut etc i stavanger området. føler meg som en elendig mor allerede. og hadde håper og nyte svangerskapet uten bekymringer, men det er virkelig ikke lett når man er alene.

du kan jo høre med kommunen om dem har noen komunale boliger som er ledige? Dem pleier jo å være billigere.

Håper i alle fall du finner en billigere leilighet som passer til deg å den lille gutten i magen :)

Husk at det første året eller to trenger du ikke nødvendigvis et ekstra soverom. De fleste synes det er tryggere og enklere å ha barnet på soverommet første året i hvert fall - så lenge det våkner om natten og skal ha mat gjør det livet mye enklere!
Mange deler rom etter det også, eller setter opp en sovesofa e.l. i stua til seg selv.

Ellers kan du, som andre her sier, sjekke om kommunen har noe billigere tilgjengelig, eller henge opp annonser i lokalbutikkene og slikt - noen ganger kan man få napp når noen synes synd på ung mor i en vanskelig situasjon, når kommersielle utleiere ikke tar slike hensyn.

Lykke til!

ja, jeg skal snakke med komunnen. kanskje de har noen råd til meg.
ja jeg håper det, begynner og stresse litt med det nå :P
takk for innspill hvertfall :D

hei, ja jeg er mer enn fornøyd med et soverom, jeg har jo planer om og ha han inne hos meg, men like dyrt fordetom :/  men skal snakke med kommunen. jeg har en mann i algerie også så jeg søker om familiegjennforening så jeg kan ikke få sosial hjel/bolig /stød av dem osv. da får han ikke komme. håper det ordner seg ja, takk. :)

Back
Topp