Elendig form!

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Jeg skjønner ikke dette! Blir virkelig ikke noe bedre jeg, blir bare værre og værre!

Er kvalm konstant når jeg er våken, sover hele tiden og føtta mine kjennes ut som elefantbein!

Jeg er i så utrolig dårlig form, og begynner å bli så lei av dette! Jeg som har sett så utrolig fram til å bli gravid!!

Er ikke meningen å bare klage, men har det bare så utrolig trist for tida!! :(

Stakkar!
Vet hvordan du har det.
Jeg sover også i helgene når det er varmt.
Er svimmel og føttene både føles ut som og ser ut som elefant ben.
Jeg er heldigvis ikke så kvalm lenger. Kun hvis jeg stresser i varmen på jobben,
men det er nok varmen og svimmelheten.

For de fleste avtar jo kvalmen senest i 15-16 uke da.[;)]
Så du blir nok helt sikkert bedre snart, det er jeg helt sikker på!!!!!!!!!!![:D]

Uff, føler med deg... Men for de fleste er det kun i en periode det er så ille... Det er i alle fall mitt håp!

Vet ikke helt hvilke råd jeg kan gi,regner med at du har prøvd det meste!
MEN jeg vil gi deg en skikkelig røsteklem og si at jeg føler VIRKELIG med deg!

Håper du blir bedre snart vennen!

Jeg har også økende kvalme - blir kvalm av alt mellom himmel og jord for tida, det eneste som faktisk smaker er farris med lime og nektariner. Blir kvalm av varme, hjelper av og til med kjølige omslag/dusj. Reisesyketabletter funker ikke. Kvalmen er verst om ettermiddagen/kvelden nå, er best om formiddagen. Er sykemeldt ut neste uke pga mye kynnere, skal til sjekk på torsdag for å undersøke om de har effekt. Håper ikke det, har hatt to kompliserte svangerskap fra før og håper i det lengste at dette skal være bedre.....

Huffa a meg....
Kynnere allerede. Kan ikke de være ganske vonde?
Håper du blir bedre snart hvertfall.
Kvalmen burde vel gi seg snart!
Ikke noe godt å være kvelm, spesielt ikke i den varmen her

Jeg og var kjempedårlig ei god stund..!! Men rundt uke 16 så begynte det å gi seg.. Håper du ikke har lenge igjen før det blir bedre..
Er dumt å si at kvalmen varer de første 12 ukene, for de fleste som er kvalme har jeg skjønt er faktisk kvalme mye lenger.. Og da jeg ikke slutta å være kvalm etter uke 12, var jeg sååå skuffa!
Håper du blir frisk snart, og kan nyte graviditeten!! [:D]

Takk for alle gode ord! :) det hjelper ihvertfall litt! forrige svangerskap kasta jeg opp mye, men da kom det opp, også var det ferdig liksom! mens nå går jeg og er kvalm hele tiden, brekker meg i butikkene så jeg må løpe ut og kaste opp og sånn! er så slitsomt! Sist kasta jeg opp i 9 mnd, og håper jeg slipper det samme denne gangen!![8|]

Føler med deg.... Jeg har en fin kvalme fri dag i dag, men kan aldri være sikker. Hadde to tre gode dager for en uke siden, trodde det var over, men plutselig våknet jeg en dag og spydde og var dårlig hele dagen.... men det  blir lengre mellom hver gang!! jeg spiser mat hele tiden, det hjelper. Og ikke så mye frukt, da blir det nemlig mer syre i magen....

uff. Har kjempevondt av dere som ikke er i form! Masse trøsteklemmer fra meg, håper det blir bedre snart.

Har funnet ut at å slurpe i seg litt suppe hjelper etter å ha kasta opp, og man får i seg litt næring. Om man vil slippe å vente så lenge på suppa, får man kjøpt tomatsuppe rett i koppen toro, som man bare blander it med varmt vann. Og spise forsiktig betyr alt. jeg dummet meg ut med å spise fort og det kom fort opp igjen.. Vann tror jeg kan være det beste drikke å få iseg, særlig iskaldt vann med isbiter som man forsiktig slurper iseg. Lykke til! Håper du blir bedre. Vet hvor fryktelig det er når kvalmen kommer og man må bare løpe til doen. Hos meg kommer kvalmen og går hele tida. skikkelig frustrerende, men men er nok verdt det til slutt. Hilsen mæ [;)]

sølvi: det som har hjulpet meg en del er pepsi max...! Jeg drikker det, og det blir i magen!

Har også tatt litt rett i koppen suppe! Også har jeg spist en del kjøttsuppe og trøndersodd! :)

Men jeg salta litt for mye en dag, og da gjorde det skikkelig VONDT å kaste opp!

Er bedre med tanke på å kaste opp nå, spiser kun det som frister der og da!! Går mye i fine rundstykker som jeg steiker, med usunt pålegg! har fått dilla på salami, vet man ikke skal spise det, men hva gjør man når det er det eneste som sitter!??

Lykke til! Pass på å ikke drikke for mye om gangen, da kommer det også fortere opp igjen!!

Back
Topp