Elektronisk resept.

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Hei damer! Nå trenger jeg litt hjelp igjen. Utålmodig og rastløs som jeg er så syntes jeg det var en god ide å stikke innom apoteket, som er like ved der jeg bor, og spørre om de hadde puregon inne og om jeg kunne hente det ut der neste uke istedet for å dra til sykehusapoteket. Damen sjekket mine elektroniske resepter, og der lå det ingen. Er det slik at det fungerer annerledes på sykehusapoteket og kun de får opp den spesifikke resepten? Eller ordner legen resepten min de dagen jeg ringer inn tr? Synes det er litt i siste liten om det er slik det er ihvertfall. Kunne tenkt meg å hente den noen dager i forveien helst. :) om noen fra st. Olav har vært borti det sammen og kan svare meg så hadde det vært fint. Eller noen andre, om det er slik det gjelder for hele landet :)

Jeg kan dessverre ikke svare deg på annet enn at elektronisk resept kan alle apotek se uansett.. Så da har du nok ingen elektroniske resepter på puregon! Lykke til :)

Jeg kan dessverre ikke svare deg på annet enn at elektronisk resept kan alle apotek se uansett.. Så da har du nok ingen elektroniske resepter på puregon! Lykke til :)
Var det jeg var redd for ja. Da får jeg ta en telefon til sykehuset imorgen og spørre :)

Hei når jeg startet fikk jeg alle resepter i papirform. Jeg fikk da beskjed om at sykehuset (hvertfall riksen) ikke opererer med e-resepter. Så jeg måtte dra opp på sykehuset å hente resepten da jeg skulle starte dagen etter at de ringte meg.

Hei damer! Nå trenger jeg litt hjelp igjen. Utålmodig og rastløs som jeg er så syntes jeg det var en god ide å stikke innom apoteket, som er like ved der jeg bor, og spørre om de hadde puregon inne og om jeg kunne hente det ut der neste uke istedet for å dra til sykehusapoteket. Damen sjekket mine elektroniske resepter, og der lå det ingen. Er det slik at det fungerer annerledes på sykehusapoteket og kun de får opp den spesifikke resepten? Eller ordner legen resepten min de dagen jeg ringer inn tr? Synes det er litt i siste liten om det er slik det er ihvertfall. Kunne tenkt meg å hente den noen dager i forveien helst. :) om noen fra st. Olav har vært borti det sammen og kan svare meg så hadde det vært fint. Eller noen andre, om det er slik det gjelder for hele landet :)

Jeg tror ikke fertilitetsseksjonen benytter e-resept. De sender medikamenter i post for de som bor et stykke unna, også får man hente underveis. Da bruker de faks, og fakser resepten til sykehusapoteket. Slik var det iallfall for oss da vi fikk behandling i mai:)

Alle reseptene på medisiner til forsøkene har jeg fått i posten som papir resept. Tror E-resept kunn er på det som før hete blå resept. Medisiner til assistert befrukting går ikke inn under blå resept

Alle reseptene på medisiner til forsøkene har jeg fått i posten som papir resept. Tror E-resept kunn er på det som før hete blå resept. Medisiner til assistert befrukting går ikke inn under blå resept
Elektronisk resept har ingenting med blå resept å gjøre. Regner de bruker resepter i papirform om det ikke er gitt beskjed om noe annet.

Hvis de ikke kan se den bør du ringe og spørre:) Kan hende noen har glemt å sende den ut:)

Alle elektroniske resepter du har, kan du sjekke på mineresepter.no :)

Alle legekontorer idag praktiserer e- resepter

Blå resept har ingenting med dette og gjøre ;)
Dersom du får resept på blå, har du en sykdom som tilsier lengre behandling enn normalt og som regel over 3 mnd :)

F.eks om du har en sykdom som stoffskifte problemer, må du gå på levaxin f.eks som du må gå på lenger enn 3 mnd tilsammen og da har du krav på blå resept :)

St Olav sender alt over i papirform til sykehusapoteket. For det er bare visse apotek som har slike medisiner inne. Andre må bestille opp

Ingen offentlige sykehus bruker e-resept, kun fastlegene som gjør det. Sykehus sender resepter i posten eller fakser til apoteket

Som andre sier er det ikke alle klinikker som lager e-resept, jeg får alle mine på papir fra riksen, enten i posten eller når jeg er der. Hvis de bruker papir der du er også og noe haster kan de også fakse det til ditt nærmeste apotek!
Hvis du syns det tar lang tid og du får dårlig tid til å få tak i medisinen så bare ring og hør du, vet aldri om de plutselig har glemt deg eller noe, det skjedde meg på Riksen akkurat nå! :p

Som andre sier er det ikke alle klinikker som lager e-resept, jeg får alle mine på papir fra riksen, enten i posten eller når jeg er der. Hvis de bruker papir der du er også og noe haster kan de også fakse det til ditt nærmeste apotek!
Hvis du syns det tar lang tid og du får dårlig tid til å få tak i medisinen så bare ring og hør du, vet aldri om de plutselig har glemt deg eller noe, det skjedde meg på Riksen akkurat nå! :p

Glemte riksen deg ???:/:/

Glemte riksen deg ???:/:/
Jepp de gjorde visst det! Hadde ringt inn mensen og avtalt medisinstart, og ventet på brev med resepter i posten. Så tok det så lang tid i forhold til forrige gang, og jeg skal til utlandet nå, så måtte liksom ha resepten. Så da ringte jeg, og da hadde de ikke fått registrert noe av det jeg avtalte når jeg ringte sist! Ordnet seg jo, dro innom og hentet det. Men har lært meg å stole på magefølelsen om å mase hvis noe tar lenger tid enn det burde hehe! :p

St.olav sender ut resepten den dagen du ringer inn mens :-) jeg bor i Trondheim og hos meg så Fakset de inn resept til sykehusapoteket, fikk beskjed om at jeg kun kunne bruke det siden jeg bor i Trondheim :-) De bruker kun papirresept forresten :-)

St.olavs bruker ikke annet enn sykehusapoteket på st.olavs. medisiner til oppstart får jeg tilsendt når jeg ringer inn den mensen som er før jeg skal begynne, med regning i pakken. Sendes som ekspress over natt i kjøleboks. Resten fakser de over til apoteket den dagen jeg er på kontroll så jeg bare hentet ut før jeg drar hjem. Om de gjør det anderledes hvis man bor enda lengre unna enn jeg gjør vet jeg jo ikke da..

Back
Topp