Elektrisk brystpumpe

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Noen som har brukt det før? Evt noen som skal kjøpe? Har lest litt om de ulike typene, men den som er best i test koster jo så utrolig mye. Hva ville du anbefalt? :)

Jeg har avent sin, og hadde den med sist ammeperiode. Jeg var veldig fornøyd, og hadde behov for den. Kunne bruke den manuelt også, men det bråka sånn, og jeg pleide av og til pumpe mens jeg amma for å få opp produksjonen litt :)

Ellers var den kjekk å ha, for å kunne pumpe og fryse ned :)

Medela er på tilbud hos vitusapoteket. 30 % på alle Medela produkter så jeg tenker å kjøpe medela swing maxi dobbel :-) Trenger ikke å være den beste så lenge den fungerer og gjør jobben sin for min del :)

Sist hadde jeg en enkel Avent manuellpumpe, funket kjempebra! Blir nok det samme denne gangen.

Min erfaring fra sist svangerskap var at jeg ikke klarte å tømme brystet helt med manuell, og det var litt krise mtp brystbetennelse for min del. Så da leide jeg elektrisk av helsestasjon:) men den var svær og tung så nå ville jeg ha en litt nyere:)

Jeg synes manuell fungerte mye bedre. Synes elektrisk bråket og var veldig styrete. Gikk like fort med manuell også, men jeg hadde mye melk da :)

Jeg hadde både manuell og elektrisk sist, og brukte begge deler mye! Syntes nok elektrisk var enklest i bruk.

Har ikke kjøpt inn pumpe jeg. Burde jeg det?

Er ikke sikkert du trenger det, så det går fint an å vente for å se etter babyen har kommet. Jeg vil ha en for å kunne pumpe og gi flaske i tillegg til ammingen, f eks så pappaen og storesøsken kan få gi lillebror litt melk ;) Synes det er greit hvis han blir vant til begge deler, så jeg etterhvert kan gå litt ut av huset uten å måtte hjem en time etter for amming. Storesøster tok ikke flaske fra hun var 2 til 8 mnd, og det var litt tungt synes jeg.

Er ikke sikkert du trenger det, så det går fint an å vente for å se etter babyen har kommet. Jeg vil ha en for å kunne pumpe og gi flaske i tillegg til ammingen, f eks så pappaen og storesøsken kan få gi lillebror litt melk ;) Synes det er greit hvis han blir vant til begge deler, så jeg etterhvert kan gå litt ut av huset uten å måtte hjem en time etter for amming. Storesøster tok ikke flaske fra hun var 2 til 8 mnd, og det var litt tungt synes jeg.
Ok, da stresser jeg ikke med det :) sender sambo på apoteket ved behov ;) er jo absolutt praktisk med flaske etterhvert. Og kanskje jeg må ha det ift brystbetennelse ol :) takk for svar :)

Eg kjem til å kjøpe elektrisk pumpe om det viser seg å vere eit behov etter fødsel.. Ville aldri brukt penger på det før babyen kom.

Kom absolutt ingen ting ut forje gang da jeg pumpet. Leier av helsestasjon om behovet melder seg. Kipt å bruke masse penger på når det ikke kommer noe melk i flaska, kun ved amming.

Back
Topp