Eldre søsken?

*mamma07og09*

Glad i forumet
Noen flere her som har storesøsken som er/blir en god del eldre? :)

Min yngste vil være fylt 7år når siste kommer. Er det slik at jeg kan melde meg på svangerskapskurs for førstegangsgravide da? Og ønske familierom ved evt fødsel? Eller er det vis det er gått 8år siden sist fødsel?

Dette blir jo min tredje, men min kjæres første og ønsker han skal få med seg alt han vil for det blir kun denne som blir hans biologiske da jeg ikke ønsker flere. Men får vel ta det opp med jordmor vis alt går fint :-)

Trodde dette med familierom var litt sånn etter først til mølla prinsippet? Føltes i hvertfall ikke som at det var noen prioriterte da jeg fødte på Kk i 2014

Jeg har ei jente som er 9 nå,blir 10 innen babyen kommer og en gutt som er 7 år nå.
Sambo har ei jente på 9 og en gutt på 8.

Her blir det 15 år mellom eldstemann og minstemann,så blir konfirmasjon og dåp på samme år:P blir åtte år mellom de to minste mine og tre år mellom de to minste til samboeren:)

Vi har en gutt som fyller 9 nå i oktober, så blir 9,5år mellom våre❤️

Blir 6,5 år mellom mellomste og minste. (Det tok sin tid å overtale pappaen om nummer tre:))

Jenta vår har også fylt 7 når babyen kommer. :)

Jeg føler meg ikke som førstegangs selv om det er noen år siden sist, tror ikke man vil få noen spesialbehandling eller at det er poeng med førstegangskurs og slikt. Vet ikke hvordan det er med familierom, det er vel først til mølla?

Man regnes ikke lengre som førstegangsfødende etter så så lang tid. Her ble minste akkurat 7 år.

Her blir det 3 og 5 år opp til de to neste når #3 kommer. Men min mor fikk min lillebror 14 år etter meg og da sa de at 9 år var da kroppen begynte på nytt, men det er mest en myte. Man blir behandlet som, i ditt tilfelle, 3. gangs fødende.

Familierom er førstemann til mølla. Er det ledig så får dere. Svangerskapskurs er forskjellig fra sted til sted. I Bergen hadde vi ikke mulighet til å feks komme å kikke på føden før fødselen, men måtte bestille privat svangerskapskurs som også inneholdt omvisning. Kostet ikke allverdens. Men mange steder er dette gratis, hør med jordmor når du kommer dit første gang :)

Her blir det 5 år mellom :)

Her er det ikke slik, er man førstegangsfødende har man rett på rom, men får vel nesten håpe det ikke er mange førstegangsfødende da :-D men kommer til og reise hjem veldig straks etter vis det ikke er ledige rom, det er hans første og syns han skal få være der hele veien. Og dette med svangerskapskurs er mest for han og, han er en ivrig kommende pappa og det syns jeg er kjempekjekt, eksen var nemlig ikke. Men får snakke med jm. Takk for svar :)

Så lenge det er mannen din sin første kan du melde deg på svangerskapskurs som førstegangs :)
Her har vi ei på 9 og ei på 1 fra før :)

Så lenge det er mannen din sin første kan du melde deg på svangerskapskurs som førstegangs :)
Her har vi ei på 9 og ei på 1 fra før :)

Ja, trodde også det var sånn, for her tenker jeg vi melder oss på for dette er mannens første :) Vet ikke om det blir så enkelt med familierom pga sønnen vi har hjemme, han blir 8 når nestemann er født. Han må jo også følges opp hjemme og skole og div. Er det helg er det jo kanskje lettere sambo overnatter med oss, men det får vi diskutere etterhvert. Trodde også det var litt sånn første mann til mølla prinsippet på familierom.

Her har vi ei fosterdatter i tenårene, en snart fireåring og baby på vei.... Tenk så mange ulike situasjoner her inne, men likevel til felles at vi venter barn i mai!

Familierom går jo først og fremst til de som har hatt vanskelig fødsel/ keisersnitt osv., men så kan man ha ønske om det og betale litt for mannen :) Var såååå deilig med det rommet for seg selv sist, kunne jo ikke gå jeg da, så var godt at mannen var der og kunne hjelpe :)

Eldstemann vi være 7,5åt og minstemann straks fylle 6år når lille bolle dukker opp i mai :D Så føler det blir en liten attpåklatt ;)

Størstmann er 14 når spirene etter planen skal komme! Da vil barna være 14, 11, nesten 5 og 0. De 2 største er mannen sine da, fra ett tidligere forhold :)

Back
Topp