Eldre søsken på oul?

LilleFighter2016

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Vi vurderer å ta med oss den blivende storesøster på oul. En grunn fordi hun syns nok det er stas å få sett den lille i magen og den andre grunnen, er at mest sannsynlig så får vi time i ferien og da har vi ingen til å passe henne. Da får ikke pappan vært med heller. Storesøster er 6 år.

Hva tenker dere for og i mot å ha med? :happy:

Om dere ikke har noen å se til henne og alternativet er at du må skaffe barnevakt og dra alene, ville jeg tatt henne med

Vi hadde ikke barnepass til søsken på hhv 6.5 år og 15 mnd, så vi tok de med. Det gikk greit, men det hadde vært kjekkere å se om vi hadde fått barnepass til han minste.

Jeg hadde med min som blir 6 i år. Jeg tenkte at om det skulle være noe galt med babyen ville han uansett trenge en forklaring på det så jeg personlig syntes det var greit å ha han med. Han satt spendt på fanget til den kommende pappaen og vi alle fikk en fin opplevelse. :)

Vi vurderer å ta med oss den blivende storesøster på oul. En grunn fordi hun syns nok det er stas å få sett den lille i magen og den andre grunnen, er at mest sannsynlig så får vi time i ferien og da har vi ingen til å passe henne. Da får ikke pappan vært med heller. Storesøster er 6 år.

Vi skal på oul 21 juli og må ta med begge våre barn. En på seks år og en på ti år. Det er midt i fellesferien så de kan umulig si noe på at vi må ha de med. Eldstemann var med oss på tul og da sa de ingenting på det :)

Her er storesøster 10 år, og lengtet lenge etter søsken, så vi skal ha henne med. Også pga ferie og ingen barnevakt :)

Sist så kom vi på oul og fikk se ei død jente. Vi hadde vært på ultralyd noen uker før, hvor alt var bra. Anbefaler naturligvis ikke å ta henne med, tenk om de finner noe galt på fosteret?
Tror nok heller ikke sykehuset tillater det.

Jeg hadde mine to gutter på 8 og 10 år med i går, pga ferie og ingen barnepass. Men de satt i gangen og spilte på DS mens vi var inne. Ville ikke risikere at de var med inn hvis jeg skulle få dårlige nyheter.. De fikk informasjon og sett bilder etterpå..

Sto på vår innkalling at det ikke var lov til å ta med barn på oul. Skjønner det veldig godt, for det kan umulig være bra å ha med barn om noe skulle være galt. Har lest flere skrekkhistorier her inne :-(

Sist så kom vi på oul og fikk se ei død jente. Vi hadde vært på ultralyd noen uker før, hvor alt var bra. Anbefaler naturligvis ikke å ta henne med, tenk om de finner noe galt på fosteret?
Tror nok heller ikke sykehuset tillater det.
Så trist :(

Vi tar ikke med noen. Velger å booke en 3D UL i uke 27 som vi tar med barna på :)

Da får vi satse på at timen vi får er etter ferien :)

Enig med mange over her, hadde IKKE tatt med søsken på ultralyd. Her er det heller ikke lov, og jeg tenker at det er en grunn til det!

I vår innkalling lå det med en egen brosjyre hvor det stod at søsken ikke kunne være med på ultralyd. Stod også begrunnelse på hvorfor de ikke ønsket søsken med på ultralyd. Blant annet som nevnt over dette med at om det var dårlige nyheter på ultralyden. Foreldrene vet jo ikke hvordan de reagerer på eventuelle dårlige nyheter, og sykehuset hadde hatt tilfeller hvor dette hadde blitt svært vanskelig og traumatisk for eldre søsken, dessverre. Om man får en vanskelige beskjed på ultralyden er det jo ikke lett å vite hvordan man reagerer. Så selv om storesøsken nødvendigvis får vite det om det skulle være noe er det kanskje greit om man har fått fordøye det selv litt på forhånd før man forteller det videre.

Jeg skal på oul på ahus, og på lappen står det at det ikke er lov til å ha med søsken osv. Vi hadde ikke tatt med uansett. Men, vi hadde med eldstejenta (som var 8 år på den tid) på 3D ultralyd, og det var en veldig hyggelig opplevelse! Tenkte å ta med henne og gutten på 5 på 3D ultralyd denne gangen også. Det var litt mer sånn "kose-ultralyd", men oul føler jeg er litt mer medisinsk undersøkelse av babyen..

Jeg anbefaler virkelig ikke å ta med søsken på OuI!
I mitt forrige svangerskap hadde vi hatt flere ultralyder tidlig i svangerskapet der alt så helt fint ut, men plutselig på Oul så de at det var noe alvorlig galt med barnet.. Plutselig kom de flere å flere leger inn på rommet å snakket om kromosomfeil, uforenlig med liv,
svangerskapsavbrudd osv.. Jeg ble HELT hysterisk, mannen gråt å hele situasjonen var bare helt forferdelig å noe som vi var helt uforberedt på, og jeg er så glad for at storesøskene ikke var med å måtte oppleve det.

Ikke for å skremme noen, men tenk dere godt om før dere tar med søsken på ultralyd.. OM de skulle finne noe galt, så er det en så traumatisk å vond situasjon som ingen barn bør måtte oppleve.:(

Jeg anbefaler virkelig ikke å ta med søsken på OuI!
I mitt forrige svangerskap hadde vi hatt flere ultralyder tidlig i svangerskapet der alt så helt fint ut, men plutselig på Oul så de at det var noe alvorlig galt med barnet.. Plutselig kom de flere å flere leger inn på rommet å snakket om kromosomfeil, uforenlig med liv,
svangerskapsavbrudd osv.. Jeg ble HELT hysterisk, mannen gråt å hele situasjonen var bare helt forferdelig å noe som vi var helt uforberedt på, og jeg er så glad for at storesøskene ikke var med å måtte oppleve det.

Ikke for å skremme noen, men tenk dere godt om før dere tar med søsken på ultralyd.. OM de skulle finne noe galt, så er det en så traumatisk å vond situasjon som ingen barn bør måtte oppleve.:(

Å herregud! Så forferdelig! :(

Å, så skremmende å høre at flere av dere har hatt dårlige opplevelser på oul. Sett i ettertid burde vi nok ikke tatt ungene med... Men det gikk heldigvis fint da. Og siden vi nettopp har flyttet til en annen kant av landet og ikke har barnehagetilbud/skole/SFO eller venner og familie her enda, så vi ikke noe annet valg enn å ta de med.

Back
Topp