Elbil

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Noen som har peiling? Ønsker å kjøpe en el bil som bil nr to. Til korte avstander, til og fra bhg. Trenger ikke masse plass, men kjekt å kunne få med litt bagasje. Hva ville dere anbefalt? Må få plass til bilstol :) Priser? Ny eller pent brukt?

Mannen fikk sin elbil rett før nyttår. En e-golf da. Vi kjøpte den rett fra fabrikken da. Han hadde spart opp mesteparten av beløpet, så billånet ble ganske rimelig da. Og vi fikk den sånn vi ville ha den da.
Den er ganske romslig syns jeg og god plass til bilstol. Ganske greit plass i bagasjerommet også og med mange praktiske løsninger rundtom. Vi har ferjer her. Så mannen bruker den mest til å pendle med. Gratis ferje så :p Men jeg elsker å kjøre den også. Rolig og god å kjøre med. En drøm :D

Mannen fikk sin elbil rett før nyttår. En e-golf da. Vi kjøpte den rett fra fabrikken da. Han hadde spart opp mesteparten av beløpet, så billånet ble ganske rimelig da. Og vi fikk den sånn vi ville ha den da.
Den er ganske romslig syns jeg og god plass til bilstol. Ganske greit plass i bagasjerommet også og med mange praktiske løsninger rundtom. Vi har ferjer her. Så mannen bruker den mest til å pendle med. Gratis ferje så :p Men jeg elsker å kjøre den også. Rolig og god å kjøre med. En drøm :D

El golf har jeg hørt mye bra om og har tenkt litt på den som et alternativ. Er det lov å spørre hva en sånn koster?

Vi kjøpte Nissan Leaf for litt over ett år siden! Skulle ha den som bil nr to, men nå bruker vi nesten bare denne. Er så utrolig godt fornøyd med bilen!! Kjøpte den helt ny, og med det meste av utstyr betalte da 250.000 :-)

El golf har jeg hørt mye bra om og har tenkt litt på den som et alternativ. Er det lov å spørre hva en sånn koster?
Helt ærlig husker jeg ikke. Men trodde man kunne se prislister på nettsidene. Mannen gjorde hvertfall det når han "bygde" bilene sånn han ville på nettsidene til de forskjellige

Helt ærlig husker jeg ikke. Men trodde man kunne se prislister på nettsidene. Mannen gjorde hvertfall det når han "bygde" bilene sånn han ville på nettsidene til de forskjellige

Kan man sikkert, bare jeg som ikke har sjekket så mye ennå :)

Vi har e-up fra VW som bil nummer to og er storfornøyde :-) Er ikke hundre prosent sikker, men mener den kostet rundt 210 000 da vi kjøpte den ny i 2014.

Den er god å kjøre, grei plass til to barneseter bak og lades kjapt.

Back
Topp