EL-test positiv kun en dag?

Tropåtre

Andre møte med forumet
Blir så usikker på syklusen min nå.
Forrige syklus fikk jeg aldri utslag på el test (men startet test dag 13..).
Men i går, på dag10, merket jeg noen el-symptomer og tenkte at jeg burde teste. Testet med CB som kun kan vise sirkel eller smil, og fikk et smil Ble ganske overrasket at den ble positiv så tidlig i syklusen (har tidligere fått positiv dag 14/15)! Tittet på strekene og kunne se at teststreken ikke var like sterk som kontrollstreken. Har det noe å si?
Regnet med å fortsatt se smil i dag, men det dukket ikke opp..
Burde den ikke vist smil i dag også? Og skal ikke teststreken være like sterk som kontrollstreken på disse? Fortsette teste eller regne med at EL har vært nå?
 
Digital skal du ikke se på streken.
Jeg har bare en positiv test selv om jeg tester flere ganger om dagen, så det er ikke unormalt i det hele tatt.
Du kan egentlig velge, kan godt være kroppen ikke får til og prøver igjen, og det kan være el har vært eller er i dag.
 
Takk for svar! Godt å høre andres erfaringer. Da går jeg ut i fra at én positiv test kan gå an :dance008
Vet ikke om jeg tester mer, ble så lite klok forrige syklus (hadde «blinke-smil» i flere dager, og mest sannsynlig ble det aldri EL eller at jeg startet testing for sent?). Likte ikke alle blinkene med de lilla CB-testene, så gikk over til de rosa, enklere testene.
Noen som vet om CB-testene med kun sirkel og smil, ville vist sirkel på dagene med «blinke-smil» (på de mer avanserte CB-testene)?
 
Takk for svar! Godt å høre andres erfaringer. Da går jeg ut i fra at én positiv test kan gå an :dance008
Vet ikke om jeg tester mer, ble så lite klok forrige syklus (hadde «blinke-smil» i flere dager, og mest sannsynlig ble det aldri EL eller at jeg startet testing for sent?). Likte ikke alle blinkene med de lilla CB-testene, så gikk over til de rosa, enklere testene.
Noen som vet om CB-testene med kun sirkel og smil, ville vist sirkel på dagene med «blinke-smil» (på de mer avanserte CB-testene)?

De lilla El testene fra CB digital tester på både østrogen og LH, når du får blinkende smiley betyr det at det er oppdaget økt verdi østrogen som gir en indikasjon på at du nærmer deg el. Den tester samtidig etter stigning i LH-hormonet. Når du får fast smiley er det oppdaget stigning i LH-hormonet som gir indikasjon på at el. skjer innenfor ett tidsrom på 12-48 timer.

De rosa digitale el testene viser kun LH stigning.

Det er ikke meningen at du skal vurdere streken på testpinnene til CB digital.

Du kan bruke testpinnene med rosa lokk i den lilla staven og omvendt. Det er ikke testpinnene som måler hormoner det er det gjenbruksstaven med display som gjør.

Den rosa staven ville nok vist tom sirkel på dagene med blinkende smiley på den lilla.

Det er i alle fall slik jeg har forstått ut i fra bruksanvisninger, Google +++

Beklager om det ble for mye info. Lykke til med testingen. Jeg personlig liker den lilla best.
 
Tusen takk for detaljert og godt svar :)
Og da faller i alle fall noen brikker på plass. Glad for at det betyr at LH-start/topp er oppdaget, selv om jeg synes det var tidlig i syklusen.

Ble usikker forrige syklus mtp manglende LH. Men startet ikke testingen før dag 14, og da var den ene teststreken ikke synlig en gang. Kan det tyde på manglende progesteron..? Eller at EL akkurat har vært?

Og kan de lilla blinke mot slutten av en syklus (ut i fra grafer jeg har sett svinger jo østrogen etter EL også)? Hos meg blinket det fra dag fra dag18.

Lurer jo på om det kan være litt surr i hormoner..:oops:
 
Tusen takk for detaljert og godt svar :)
Og da faller i alle fall noen brikker på plass. Glad for at det betyr at LH-start/topp er oppdaget, selv om jeg synes det var tidlig i syklusen.

Ble usikker forrige syklus mtp manglende LH. Men startet ikke testingen før dag 14, og da var den ene teststreken ikke synlig en gang. Kan det tyde på manglende progesteron..? Eller at EL akkurat har vært?

Og kan de lilla blinke mot slutten av en syklus (ut i fra grafer jeg har sett svinger jo østrogen etter EL også)? Hos meg blinket det fra dag fra dag18.

Lurer jo på om det kan være litt surr i hormoner..:oops:

Det er ingen el.tester som måler Progesteron, eneste måten jeg vet om å sjekke det på er blodprøve og teming. Ut i fra det de regner er standard syklus med el. på CD14 og 28 dagers syklus så måles Progesteron med blodprøve på CD20-21.

Det som er vanlig er at hver kvinne har ca. like lang luteal fase hver syklus. Det er tiden fra eggløsning til mens. Dersom denne er kortere enn 10 dager så er dette ett tegn på trøbbel med Progesteron-nivået.

Det som er med CB digital el. test med dobbel hormonindikator (den lilla) er at den første testpinnene du bruker gir en startmåling for å finne ut hormonnivået hos deg. Jeg vil og tro at den har en innstilt referanseverdi på østrogen og LH, i allefall må den ha en referanse på hvor mye nivået må øke for at den skal gi blinkende smiley ved påvist østrogenøkning og fast smiley ved påvist LH-økning.

Dersom du har startet testing for sent i syklusen (etter LH-stigning) kan du ha fått utslag på Østrogen, når denne først blir oppdaget så vil testen fortsett å gi deg blinkende smiley, men siden LH-toppen har vært vil du ikke få fast smiley.

Den rosa CB testen har vel samme prinsipp som den lilla, men den måler kun LH-hormon.

Jeg har vanligvis el på CD15/16 og begynner å teste på CD10 for å få på plass referanseverdi. Jeg tester på kveld for det er da jeg vanligvis har fått positivt utslag.
Får som regel fast smiley på CD13-14, jeg temper i tillegg og får bekreftelse på at el har vært på CD15-16, bekreftelsen med tempig får jeg på CD18-20.

Hvor lang syklus pleier du vanligvis å ha?

El. på CD10 er vel ok så lenge lutealfasen ikke er for kort.

Det som er viktig å være OBS på er at faktisk eggslipp skjer fra 12-48timer etter at du får positivt utslag på testen.

Eneste måten å være sikker på at el. har vært er blodprøve for å måle Progesteron, eller å begynne å måle temperaturen(tempe), etter el. og frem til mens stiger basaltemperaturen slik at det er målbart. Det er produksjon av Progesteron som gjør at temperaturen stiger.
 
jeg startet med EL testing (CD digital testene) på dag 10 i syklusen som var på tirsdag. er på min syklus dag 13, fortsatt ingen positiv EL test (smiley)
forrige syklus var på 26 dager. Flo app kalenderen på mobilen sier jeg skal ha eggløsning idag, men litt frustrerende å ikke få postivt utslag på EL testen idag... kanskje den blir positiv imorgen. Kan jo være denne syklusen er på 28 dager, da skal EL min være på søndag. Denne syklusen som er vår første pp har jeg også tatt Bidro fra 1. dag i syklusen. Håper bare ikke Bidro har klusset med syklusen min, det får tiden vise..... Hva tenker dere?
 
Tusen takk igjen!! Så imponert over kunnskapsnivået her altså :smiley-angelic003 Dette må jeg lese flere ganger skjønner jeg!
Det er nytt for meg at de digitale testene kan trenge et ref.område. Har fortsatt testet, og kommer sirkel.
Syklusen kan variere mellom 27-30 dager. I februar fikk jeg smil på El.test dag 15 på syklus som var på 30 dg. Så egentlig skal dette være en 25 dg syklus når el.test slår ut den 10.?

Vel, tror jeg fortsetter å teste noen dager til :rolleyes:
 
Jeg fikk kun utslag på el-test på kvelden, og ikke flere positive etter det. Men jeg ble gravid og er i uke 16 nå ❤️ Så det går an!
 
Back
Topp