El-forvirring

Ja, det er sant :)
jeg har nok kort lh-topp eller noe siden jeg ikke klarte få positiv el-test :)
Lutealfasen er litt kort med 10 dager, men det tar kanskje noen måneder på å stabilisere seg?
Etter hva jeg har lest så er 10 dager det korteste den kan være, men fremdeles innafor. Syklusen kan jo variere litt så satser på den blir mer normal denne gang :)

Hei! Jeg er helt ny her, men har googlet meg i hel etter spontanabort i første graviditet. Fant nå ut at det var på tide å melde meg inn her☺️
Jeg ble gravid for første gang i desember på andre forsøk. Spontanaborterte i uke 8-9, og kroppen ordnet opp selv. Det har vært helt grusomt, og jeg er så klar for å bli gravid på nytt. Jeg fikk mensen 3 uker og 5 dager etter spontanaborten startet. Har etter dette tatt eggløsningstester for å prøve å finne ut når jeg har eggløsning. Blir kjempe forvirret- noen er kjempe svake, mens noen blir sterkere. Likevel ser det ikke ut som om at noen av disse er positive?

Før jeg ble gravid i desember hadde jeg sykluser på 28-30 dager. Begynte derfor nå å teste eggløsning på dag 9, og har testet 2-3 ganger daglig helt frem til nå (dag 19). Noen som forstår hva som skjer her? Dersomsyklusen min er normal denne måneden skulle jeg jo hatt eggløsning for et par dager siden? Forstår ingenting.Kan jeg ha gått glipp av toppen?

Vedlegg

• 210EF9F3-F9E7-433D-A690-286A4F8E1C69.jpeg
    210EF9F3-F9E7-433D-A690-286A4F8E1C69.jpeg
    33,4 KB · Visninger: 61
Hei! Jeg er helt ny her, men har googlet meg i hel etter spontanabort i første graviditet. Fant nå ut at det var på tide å melde meg inn her☺️
Jeg ble gravid for første gang i desember på andre forsøk. Spontanaborterte i uke 8-9, og kroppen ordnet opp selv. Det har vært helt grusomt, og jeg er så klar for å bli gravid på nytt. Jeg fikk mensen 3 uker og 5 dager etter spontanaborten startet. Har etter dette tatt eggløsningstester for å prøve å finne ut når jeg har eggløsning. Blir kjempe forvirret- noen er kjempe svake, mens noen blir sterkere. Likevel ser det ikke ut som om at noen av disse er positive?

Før jeg ble gravid i desember hadde jeg sykluser på 28-30 dager. Begynte derfor nå å teste eggløsning på dag 9, og har testet 2-3 ganger daglig helt frem til nå (dag 19). Noen som forstår hva som skjer her? Dersomsyklusen min er normal denne måneden skulle jeg jo hatt eggløsning for et par dager siden? Forstår ingenting.Kan jeg ha gått glipp av toppen?

Hei!
Jeg tenker to ting; enten har du gått glipp av toppen, eller så har ikke kroppen slippet egget enda. Jeg hadde fase før EL på 20 dager sist syklus, og da forsøkte kroppen å slippe egget først på cd 12/13 ca. Fortsett å teste på ettermidagsurin/tidlig kveld er mitt tips. :)

Hei!
Jeg tenker to ting; enten har du gått glipp av toppen, eller så har ikke kroppen slippet egget enda. Jeg hadde fase før EL på 20 dager sist syklus, og da forsøkte kroppen å slippe egget først på cd 12/13 ca. Fortsett å teste på ettermidagsurin/tidlig kveld er mitt tips. :)

Så det kan være grunnen til at nivået har økt litt, altså at kroppen har forsøkt å slippe men ikke fått det til?☺️ tok en test nå kl. 07.30, og den var ganske mye sterkere enn den har vært de andre morgenene omtrent på samme ti (se bilde). Hva tror du det vil si?

Burde jeg ta en ny test om 3 timer ca?

Vedlegg

• 817FBDEA-4777-4D7E-92B6-6CE4AF4BB72C.jpeg
    817FBDEA-4777-4D7E-92B6-6CE4AF4BB72C.jpeg
    20,8 KB · Visninger: 71
Så det kan være grunnen til at nivået har økt litt, altså at kroppen har forsøkt å slippe men ikke fått det til?☺️ tok en test nå kl. 07.30, og den var ganske mye sterkere enn den har vært de andre morgenene omtrent på samme ti (se bilde). Hva tror du det vil si?

Burde jeg ta en ny test om 3 timer ca?
Ta en test i 12-tiden og en ny utpå ettermiddagen.
Den siste du har der ser ut som den er ganske nær positiv.

jeg får sterkest el-test i 18-19-tiden.

Ta en test i 12-tiden og en ny utpå ettermiddagen.
Den siste du har der ser ut som den er ganske nær positiv.

jeg får sterkest el-test i 18-19-tiden.

Æææ! Tror jeg har funnet toppen!?☺️

Vedlegg

• 3C9E7499-97AF-49E9-9B2B-D7D53B9198B3.jpeg
    3C9E7499-97AF-49E9-9B2B-D7D53B9198B3.jpeg
    22,6 KB · Visninger: 71
Det er ganske sannsynlig :) se hvor mørk streken er sammenlignet med kontrollstreken :)
Du må teste i morgen også for sikkerhets skyld.

Tok ny nå kl. 06.20 ca. Da var den visst blitt enda sterkere. Hva er grunnen til det? Normalt at den er på topp i så mange timer, eller kan det være at det ikke er el?

Vedlegg

• 454AB67A-1697-400A-B07A-DDC663EC0C33.jpeg
    454AB67A-1697-400A-B07A-DDC663EC0C33.jpeg
    36,7 KB · Visninger: 67
Tok ny nå kl. 06.20 ca. Da var den visst blitt enda sterkere. Hva er grunnen til det? Normalt at den er på topp i så mange timer, eller kan det være at det ikke er el?
Hos noen er toppen ganske lang og går over en eller to dager.
Mens andre har en kort kort lh-topp og kanskje ikke rekker å finne den engang.

jeg ville testet noen ganger til idag for å se hvordan det går :)

Hihi!!:cat: Den var enda sterkere da jeg tok ny test i dag kl. 06.15 ca! Er det normalt?

Jeg hadde tre dager med positiv:)
Tredje dagen gikk den over til negativ igjen

Vedlegg

• 3C8D8939-A9CC-4B4A-9BC4-17023D90CD7B.png
    3C8D8939-A9CC-4B4A-9BC4-17023D90CD7B.png
    98,3 KB · Visninger: 62
Back
Topp