EL etter femar?

Den er stengt helger også :( da må man bare kjøre på selv og event kan det hende man får ul for å bekrefte at man har hatt el i løpet av helga. Jeg bruker cb fertilitetsmonitor nå og er på dag 20 og glemte selvfølgelig å tisse på glass for å putte stix i monitoren. Men håper det løser seg når jeg har fått i meg litt å drikke. Hehe håper syklusen er omtrent like lang som sist (33 dgr) da kommer forhåpentligvis mensen 24 januar (ish)

Hvordan gikk det? Tisset du litt senere? Var den positiv?
 
CD 19 første gang (11 dager etter siste tablett), og CD 16 sist (10 dager etter) :)
 
Kjedelig at denne tråden ikke ble fullført. Er i gang med første kur nå (har også pcos) og lurer fælt på når jeg får eggløsning. Skjønt at det er litt forskjellig, men hadde vært greit med litt ca. Timing.

Skal begynne dag 4. Ser at dere skrev her i november. Hvordan har det gått med dere? Når fikk dere eggløsning?

Så spennende - da er vi flere i samme båt, håphjertehåp. Regner med at du har startet med tablettene? Jeg tok min første letrozol-tablett i dag. Skal du på ultralyd for oppfølging før el? :)

Og igjen er det så kjekt å lese om hvor mange som lykkes med Femar! Gratulerer til dere som nå er gravide. :)
 
Så spennende - da er vi flere i samme båt, håphjertehåp. Regner med at du har startet med tablettene? Jeg tok min første letrozol-tablett i dag. Skal du på ultralyd for oppfølging før el? :)

Og igjen er det så kjekt å lese om hvor mange som lykkes med Femar! Gratulerer til dere som nå er gravide. :)

Det er vi :) jeg er nå på cyklusdag 13. Gikk på letrozol/Femar fra dag 4-9, var på ultralyd for å måle folliklene på dag 11, det var 2 follikler der den ene var på 10 mm og den andre var på 11 mm. Det optimale er 18-22 mm. Skal på ny ultralyd kontroll i morgen, spent på om de har vokst! Håper så inderlig det!

Er veldig usikker på når jeg skal insemineres. Også er jeg redd for at egget plutselig skal slippe :p hehe, har fått beskjed om at jeg ikke skal ta eggløsningstest enda... Hardt å holde seg unna..selv om jeg har jo ikke fått eggløsning før sånn dag 19 og 20 før :p

Hvor er du i syklus?
 
Det er vi :) jeg er nå på cyklusdag 13. Gikk på letrozol/Femar fra dag 4-9, var på ultralyd for å måle folliklene på dag 11, det var 2 follikler der den ene var på 10 mm og den andre var på 11 mm. Det optimale er 18-22 mm. Skal på ny ultralyd kontroll i morgen, spent på om de har vokst! Håper så inderlig det!

Er veldig usikker på når jeg skal insemineres. Også er jeg redd for at egget plutselig skal slippe :p hehe, har fått beskjed om at jeg ikke skal ta eggløsningstest enda... Hardt å holde seg unna..selv om jeg har jo ikke fått eggløsning før sånn dag 19 og 20 før :p

Hvor er du i syklus?
Da krysser jeg fingrene for deg, håphjertehåp – håper de vokser seg store og fine og slipper når de skal! Har du vært hos gyn. og fått sjekket nå eller? Jeg er så spent på dine vegne! :)

Jeg er nå på cd 5 og tar letrozol fra dag 3-8. Har også ul på dag 11. for å måle folliklene – kjenner jeg er veldig spent på hvordan det går! Mente din gyn at det optimale på dag 11 var 18-22 mm – eller er det optimalt som dagen hvor eggløsning finner sted? Jeg skal ta Otrivelle, og får beskjed av gyn på ul om hvilken dag det skal skje. Og så skal vel eggløsning skje 24-48 timer etter den er satt. Dette er en så utrolig spennende periode – og jeg klarer ikke tenke på noe annet om dagene. Endelig kan det skje for oss også! :)

Har dere prøvd lenge da, og er dette 1. pp med letrozol/femar for deg også? :)
 
Da krysser jeg fingrene for deg, håphjertehåp – håper de vokser seg store og fine og slipper når de skal! Har du vært hos gyn. og fått sjekket nå eller? Jeg er så spent på dine vegne! :)

Jeg er nå på cd 5 og tar letrozol fra dag 3-8. Har også ul på dag 11. for å måle folliklene – kjenner jeg er veldig spent på hvordan det går! Mente din gyn at det optimale på dag 11 var 18-22 mm – eller er det optimalt som dagen hvor eggløsning finner sted? Jeg skal ta Otrivelle, og får beskjed av gyn på ul om hvilken dag det skal skje. Og så skal vel eggløsning skje 24-48 timer etter den er satt. Dette er en så utrolig spennende periode – og jeg klarer ikke tenke på noe annet om dagene. Endelig kan det skje for oss også! :)

Har dere prøvd lenge da, og er dette 1. pp med letrozol/femar for deg også? :)

Håper det går bedre for dere. Er på CD 14 i dag, egget var vokst veldig lite. Bare 1 mm. Så det var kjedelig. Men har fått gonal f sprøyter som jeg skal ta frem til onsdag. Satser på at det har vokst mer da. Krysser alt jeg har. Skjønner godt spenningen! Er nok like spent! Optimale ved eggløsning er 18-20. Vi er to damer og første pp. Hva med dere? Har dere prøvd lenge uten letrozol?
 
Håper det går bedre for dere. Er på CD 14 i dag, egget var vokst veldig lite. Bare 1 mm. Så det var kjedelig. Men har fått gonal f sprøyter som jeg skal ta frem til onsdag. Satser på at det har vokst mer da. Krysser alt jeg har. Skjønner godt spenningen! Er nok like spent! Optimale ved eggløsning er 18-20. Vi er to damer og første pp. Hva med dere? Har dere prøvd lenge uten letrozol?
Så kjedelig – men forhåpentligvis hjelper det med sprøytene da. Er det noen begrensning på hvor mange forsøk dere får eller? Vi har prøvd et år omtrent før vi kontaktet gyn. for hjelp. Jeg har pcos og veldig sjeldent menstruasjon, så det har vært vanskelig å vite når og om det kom noen eggløsning. Men nå, etter å ha fått metformin og letrozol kom mensen med en gang – så jeg håper det går veien nå. :)
 
Så kjedelig – men forhåpentligvis hjelper det med sprøytene da. Er det noen begrensning på hvor mange forsøk dere får eller? Vi har prøvd et år omtrent før vi kontaktet gyn. for hjelp. Jeg har pcos og veldig sjeldent menstruasjon, så det har vært vanskelig å vite når og om det kom noen eggløsning. Men nå, etter å ha fått metformin og letrozol kom mensen med en gang – så jeg håper det går veien nå. :)

Håper det. Vi er to jenter og prøver ved en privatklinikk. Har ikke hørt om noen begrensning nei. Vi skal jo insemineres er planen, men han nevnte også noe om at man noen gang konverterer til IVF. :eek:

Godt å høre at mensen kom. Hvor lenge og hvilken dose metformin står du på? Håper også at dere lykkes nå, dere fortjener det etter 1 års prøving :)
 
Håper det. Vi er to jenter og prøver ved en privatklinikk. Har ikke hørt om noen begrensning nei. Vi skal jo insemineres er planen, men han nevnte også noe om at man noen gang konverterer til IVF. :eek:

Godt å høre at mensen kom. Hvor lenge og hvilken dose metformin står du på? Håper også at dere lykkes nå, dere fortjener det etter 1 års prøving :)
Åå, jeg synes det er utrolig fint at det finnes klinikker som kan hjelpe par i deres situasjon, heier litt ekstra på dere kjenner jeg. :)

Er du stressa mtp. at folliklene ikke var vokst nok eller? Hva skjer egentlig nå – det er vel begrenset hvor lenge du kan gå slik at de vokser uten å få eggløsning? Er så mye nytt å sette seg inn i, og det er tydelig etter man leser at folk har veldig forskjellig behandling og el. selv om vi går på femar/letrozol/pergo.

Nå er jeg på 2 x met pr dag. Startet første uke med en tablett, andre uke skal jeg ta to, og tredje og utover skal jeg ta tre stk. for dagen. Kjenner at alle disse pillene sliter litt på magen. Jeg er så oppblåst og har så mageknip. Men, forhåpentligvis gir det seg etter en stund. Bare en letrozol-pille igjen også nå, så kan hende det hjelper når den kuren er over. :)

Selvfølgelig oppdaterer jeg på folliklene – håpet noen ville spørre! :p Haha – det som er så herlig med dette forumet, at noen er like interessert i prosessen som en selv. Kjenner at jeg savner noen å snakke med dette om. Gubben er veldig søt oppi alt dette, men jeg tror ikke han klarer å sette seg helt inn i hvordan det er for meg, og jeg tror ikke alt av info er like interessant. :p
 
Du må oppdatere på CD 11 hvordan det går med folliklene dine da, om du har lyst:) Spennende!
Hei igjen! Da kommer jeg fra gyn. og det med et stort smil om munnen. Hadde en follikel som var perfekt i størrelse, og som var helt klar for å slippes. Jeg testet positivt på eggløsning både i går og i dag cd 10 og cd 11, så dette er jo helt fantastisk! Slapp å ta Otrivelle da det så ut som kroppen klarte prosessen selv også. :)

Hvordan har det gått med dere? :)
 
Hei igjen! Da kommer jeg fra gyn. og det med et stort smil om munnen. Hadde en follikel som var perfekt i størrelse, og som var helt klar for å slippes. Jeg testet positivt på eggløsning både i går og i dag cd 10 og cd 11, så dette er jo helt fantastisk! Slapp å ta Otrivelle da det så ut som kroppen klarte prosessen selv også. :)

Hvordan har det gått med dere? :)

Oi, så tidlig EL..! Da er det kanskje håp for meg også at jeg har hatt eggløsning før CD 14 :)
 
Oi, så tidlig EL..! Da er det kanskje håp for meg også at jeg har hatt eggløsning før CD 14 :)
Ja, det var veldig tidlig synes jeg også. Nå skal det sies at jeg spottet fire dager før vi begynte å regne 1. cd – så selv om gyn sier cd 11 vil jeg kanskje si 15. Håper for din del at du har hatt en eggløsning og at spiren sitter. :)
 
Hei igjen! Da kommer jeg fra gyn. og det med et stort smil om munnen. Hadde en follikel som var perfekt i størrelse, og som var helt klar for å slippes. Jeg testet positivt på eggløsning både i går og i dag cd 10 og cd 11, så dette er jo helt fantastisk! Slapp å ta Otrivelle da det så ut som kroppen klarte prosessen selv også. :)

Hvordan har det gått med dere? :)

Så fantastisk at kroppen ordnet opp selv! Takk for støttende og heiende ord forresten, det varmer ❤️

Når er testdato for deg da? :)

Vi var til gyn på fredag, har jo begynt med gonal f og det så ut til at den virka litt, folliklen hadde vokst fra 12-14 mm og jeg skulle fortsette å sette gonal f til lørdag da skulle jeg ta ovitrelle. Så blir det inseminasjon på mandag!! Veldig spent :)

Krysser fingrene for deg! Du må bare prate med oss hvis du vil. Er her og trenger noen å prate med selv. Prater hull i hodet på samboer, og selv om hun forstår meg godt så synes hun jeg bekymrer meg og tenker i overkant mye på dette. Men vanskelig å la være.

:)
 
Når fikk dere el etter siste tabletten ?

Jeg har hatt en runde med letrozol, dobbel dose. Fikk EL på CD 14, syv dager etter siste tablett. For min del klaffet det ikke denne gang og skal straks i gang med ny kur. Håper det går denne gang:)
 
Så fantastisk at kroppen ordnet opp selv! Takk for støttende og heiende ord forresten, det varmer ❤️

Når er testdato for deg da? :)

Vi var til gyn på fredag, har jo begynt med gonal f og det så ut til at den virka litt, folliklen hadde vokst fra 12-14 mm og jeg skulle fortsette å sette gonal f til lørdag da skulle jeg ta ovitrelle. Så blir det inseminasjon på mandag!! Veldig spent :)

Krysser fingrene for deg! Du må bare prate med oss hvis du vil. Er her og trenger noen å prate med selv. Prater hull i hodet på samboer, og selv om hun forstår meg godt så synes hun jeg bekymrer meg og tenker i overkant mye på dette. Men vanskelig å la være.

:)

Jeg er sannelig ikke sikker på når jeg skal teste. Gyn sa jeg skulle komme dit for en urin- og blodprøve 4. februar – det var ca. 14 dager etter el. Men jeg hører jo at folk tester selv lenge før. Er jeg så redd for negativt resultat, for jeg vet at jeg kommer til å bli så skuffet. Skal se om jeg klarer å holde meg til den 4. feb, men jeg tviler på det. :p

Da jeg skrev her inne på torsdag hadde jeg jo testet positivt på cd 10 og 11, men jeg fikk også positiv test cd 12. Egget brukte kanskje litt tid på å slippe? Åå, som jeg håper at dette klaffet nå. Har jo startet symptomjakten og kjenner at brystene er ømme allerede. Men det er vel alt for tidlig, og kan like gjerne være tegn på TR. Jeg blir litt smågal av dette kjenner jeg! :nailbiting:

Så fint å høre at gonal f hjelper, og at egget har vokst seg større. Nå har dere kanskje blitt inseminert? Fortell! Hvordan har det gått, og hvordan følte du det var? Hva blir prosessen videre for dere nå, og når kan dere teste? Jeg krysser fingrene! :D

Og takk for hyggelige ord – det er veldig koselig å ha noen å "snakke" med her inne på forumet, noen som kjenner seg igjen i hvor altoppslukende dette blir. Jeg har bare lyst til å snakke med alle jeg møter om dette, men føler jeg ikke kan si det til noen, haha! :p
 
Back
Topp