Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi har vert gift i litt over to år. Jeg tenkte å ta hans navn når vi giftet oss, men det føltes plutselig litt skummelt å skulle gjøre det Så jeg bestemte meg for å skifte når vi får barn.
Vi venter nå første barn om to mnd, så jeg skiftet etternavn for noen uker siden. Det føltes rart å skulle ta vekk pikenavnet mitt, så jeg beholdt det som mellomnavn og tok hans fars etternavn (han har både moren og faren sitt etternavn). Barnet vil få samme etternavn som meg eller vårt felles etternavn.
Sambo har et sjeldent etternavn, mitt er veldig vanlig.
Babyen fikk sambos etternavn, da det var veldig viktig for ham. For min del var det viktigere å få mitt førstevalg som fornavn, så jeg gadd ikke å krangle på etternavnet.
Hvis vi gifter oss aner jeg ikke om jeg kommer til å bytte. Jeg tror egentlig ikke det, jeg har ingen tilhørlighet til hans familienavn, og det klinger ikke noe spesielt bra med mitt fornavn og hans etternavn. I tillegg skriver alle det feil, det er så plagsomt å måtte spesifisere stavingen.
Det er nok langt fram i tid uansett, så den tid den sorg for min del.
Lillesøsteren min og samboeren skal gjøre noe stilig, nemlig at begge tar bort navnet sitt og erstatter det med navnet på gården de skal ta over.
Ikke like aktuelt for alle, men det er litt kult
Vi bor på hans hjemsted så barna har mitt etternavn.hans etternavn er litt mer sjeldent enn mitt men skikkelig tungvindt både å stave og uttale.. Han vil ta mitt snakker han om som mellomnavn om vi gifter oss. Eg vil bare ha et navn for en plass må det stoppe kor mange etternavn skal man ha til slutt? Hansen-jensen gifter seg med olsen-svensen og barna heter da hansen-jensen olsen-svensen hahha