Ekte rier?

Klomsis

Forelsket i forumet
MAI 2013
Jeg lurte på hvordan rier kjennes ut? Er det som mens smerter bare vondere eller er det en helt annen type smerte? Er den verkende eller stikkende/skjærende? Lurer bare på hva jeg skal være obs på :)

Kan fortelle deg om min "erfaring" da.. Fordi om riene kan sette seg ulikt fra person til person.

Når ting var på gang forrige gang hadde jeg en natt med rier/vonde kynnere som kom hvert 10 min ca. Jeg kjente de godt, men de satt bare i magen og nedover. De utviklet seg heller ikke. Var slik at jeg ikke fikk sove noe særlig, men gikk fint an å ligge på sofaen og se på tv i mens.

Når jeg fikk litt større åpning, og det endelig begynte å skje ting, så skiftet de karakter. Da satt de både fremme og bak i ryggen. Kan virke som menssmerter, men samtidig litt ulikt :p

Etter ca 6 cm, så skiftet de karakter igjen. Da kjente jeg de framme, bak og mellom beina. Kjentes på en måte ut som det utvidet seg der nede.

Veldig dårlig forklart, og det er så individuelt. Men når du er der, så tror jeg du vil merke ganske fort når de er "effektive" :)

Kan fortelle deg om min "erfaring" da.. Fordi om riene kan sette seg ulikt fra person til person.

Når ting var på gang forrige gang hadde jeg en natt med rier/vonde kynnere som kom hvert 10 min ca. Jeg kjente de godt, men de satt bare i magen og nedover. De utviklet seg heller ikke. Var slik at jeg ikke fikk sove noe særlig, men gikk fint an å ligge på sofaen og se på tv i mens.

Når jeg fikk litt større åpning, og det endelig begynte å skje ting, så skiftet de karakter. Da satt de både fremme og bak i ryggen. Kan virke som menssmerter, men samtidig litt ulikt :p

Etter ca 6 cm, så skiftet de karakter igjen. Da kjente jeg de framme, bak og mellom beina. Kjentes på en måte ut som det utvidet seg der nede.

Veldig dårlig forklart, og det er så individuelt. Men når du er der, så tror jeg du vil merke ganske fort når de er "effektive" :)
Synes det var veldig godt forklart jeg :)

mine var som sterke menssmerter i begynnelsen, så ble de som ekstreme menssmerter som satt veldig konsentrert fremme over skambenet, og ikke i rygg som menssmertene.

Tusen takk for svar. Men synes du det er en verkende smerte?

Man kan vel si det er en salig blanding :p Fremme i magen syns jeg det var verkende som menssmerter, men samtidig trykkende og pressende (særlig på slutten da).

Da mine rier begynte var det som sterke mens-smerter som satt akkurat der hvor mine vanlige mens-smerter, på hver eggstokk liksom.

Jeg husker at jeg tenkte at de ikke var så vonde som jeg forestilte meg at de skulle være. Jordmor sa "ikke ring før reine er så vonde at du ikke kan prate når du har de"...og jeg husker jeg tenkte at "jeg kan jo prate.." Men så pustet jeg egentlig bare :p dette var de riene jeg skrev ned for å sjekke hvor regelmessige de var.

-- tasting fra mobil --

Her hos med sitter de i ryggen og nedover i rumpa:-( kjempe kraftide ilinger/knivstikk som kom tettere og tettere....
Har aldri vert i tvil med en gang de har startet.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg tror ikke jeg kan beskrive følelsen, men jeg var ikke i tvil da det satte i gang. Husker jeg gikk rundt hjemme og da de kom var det bare å finne en kommode, vinduskarm eller sofarygg å lene seg mot mens jeg pustet meg gjennom dem. De ble enda heftigere etter at vannet gikk. Det eneste som var helt sikkert var at det ikke var noen mulighet å unnslippe de, kjente kroppen levde sitt eget liv og en måtte bare ri på bølga på best mulig vis....

Mener på at jeg kjente det nedover lårene og beina, men ikke i ryggen.. hmmm..

Jeg tror ikke jeg kan beskrive følelsen, men jeg var ikke i tvil da det satte i gang. Husker jeg gikk rundt hjemme og da de kom var det bare å finne en kommode, vinduskarm eller sofarygg å lene seg mot mens jeg pustet meg gjennom dem. De ble enda heftigere etter at vannet gikk. Det eneste som var helt sikkert var at det ikke var noen mulighet å unnslippe de, kjente kroppen levde sitt eget liv og en måtte bare ri på bølga på best mulig vis....

Mener på at jeg kjente det nedover lårene og beina, men ikke i ryggen.. hmmm..
Samme her. Klarte ikke å stå på fødestua..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Fantastisk med så mange svar. Føler meg litt bedre forberedt på hva jeg kan vente meg nå. tusen takk :):)

Fantastisk med så mange svar. Føler meg litt bedre forberedt på hva jeg kan vente meg nå. tusen takk :):)
Jeg er også veldig usikker på om jeg kommer til å kjenne igjen riene når de starter. Sist kom det ikke ordentlige rier før de tok vannet,og da ble det plutselig så intenst at jeg tror jeg har blokkert mye:P så jeg håper de starter av seg selv denne gangen:)

så greit å lese andres erfaringer! :) er også spent på hvordan det kjennes, men regner med at man ikke er i tvil når det først setter i gang ;)

Back
Topp