Ekstrovert eller introvert?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hva er du og hvorfor?

Jeg har alltid vært introvert, men etter som jeg har blitt eldre har jeg blitt mer og mer ekstrovert.
Hvorfor, fordi det er slik jeg er, er ikke et bevist valg jeg har tatt

Var introvert. Men er ekstrovert.

Men ekstrovert/introvert må ikke forveksles med innadvent/utadvent.

det er snakk om forskjellen på om man får tilført energi fra andre mennesker og ytre omgivelser (E), eller om man får energi gjennom alenetid (I)

En god blanding,vil jeg si :) Jeg er sosial og får energi av å være sammen med folk. Samtidig trenger jeg alenetid innimellom for å lade batteriet.

Introvert. Det er bare sånn jeg er.

Blir fysisk sliten av å være rundt mange mennesker. Jobbet tre år på andre siden av byen, og brukte offentlig transport til og fra jobb. I de tre årene var det ikke sjans i havet at jeg orket å være sosial med andre etter arbeidstid, så det begrenset seg til helgene.
Er fortsatt sånn at jeg klarer meg fint uten å snakke med noen på et par dager, og kan helt fint la være å ta telefonen hvis jeg ikke har overskudd til å prate med noen.

Det er ikke et bevisst valg sånn sett, jeg bare trenger ikke folk for å få overskudd.

Ekstrovert, selv om jeg er veldig sjenert og beskjeden og ikke liker så mye oppmerksomhet :p

Introvert. Er bare slik jeg er, må ha alenetid for å hente meg inn.

Introvert. Blir sliten av andre fort og er helt avhengig av mye alenetid for å ha det fint.
Vet ikke hvorfor jeg er sånn. Vært sånn siden jeg var liten. Hatt et (og har et) ekstremt rikt indre liv. Har lurt på noen ganger om det indre livet mitt gjør at det ytre blir mer slitsomt/intenst å forholde seg til for lenge av gangen.
Er utadvendt likevel da :p Det er jo kjekt så lenge jeg orker, noe som ikke er så lenge før jeg må være i fred igjen :p

Jeg er bipolar, så det varierer ;)

Lurer på om jeg er en blanding, men heller nok mest mot introvert :) Jeg er utadvendt og sosial, men blir fort sliten og trenger mye alenetid :/

Introvert. Blir sliten av andre fort og er helt avhengig av mye alenetid for å ha det fint.
Vet ikke hvorfor jeg er sånn. Vært sånn siden jeg var liten. Hatt et (og har et) ekstremt rikt indre liv. Har lurt på noen ganger om det indre livet mitt gjør at det ytre blir mer slitsomt/intenst å forholde seg til for lenge av gangen.
Er utadvendt likevel da :p Det er jo kjekt så lenge jeg orker, noe som ikke er så lenge før jeg må være i fred igjen :p
Samme her. Jeg har lyst til å være sosial, men det tar virkelig på.

Så absolutt ekstrovert!! Nesten flaut når jeg googlet disse to ordene nå.

Jeg er så absolutt overengasjert og utrolig begeistret over den minste ting, og jeg har flere vennegjenger der jeg tydelig er den som har styringen.. Det vises også om jeg er ny i ei gruppe enten det er jobb eller på fest, da er jeg som regel litt 'over The top' og tar lett styring selv om jeg skal lære noe nytt

Introvert. Blir veldig sliten av mye folk. Ekstrem lyst til å være den som er sosial hele tiden omså, men det går.ikke. er bare ikke skrudd sammen slik :p

Introvert.

Veksler mellom å være innadvendt og utadvendt.

Back
Topp