Ekstremt vekttap?

• Trådstarter Trådstarter Lillapus
  • Opprettet Opprettet
L

Lillapus

Guest
Hei, jeg skriver her pga bekymring. I dag morges da jeg våknet veide jeg 55.4kg, for noen dager siden veide jeg 56kg. Men så veier jeg meg i kveld etter ett par timer sittende i kontorstolen uten middag til middagstid og kanskje jeg var litt sulten, men ikke noe veldig merkbart. Iaf jeg veier meg og veier 53.0kg. Og har merket utover dagen at musklene rundt skuldrene er borte. Normalt!? Er bare 3+6, men med positiv test.

Dette er grunnen til at man ikke skal veie seg så hyppig. Kan også være feil på vekten utifra hvor på gulvet den står og sånn. Få i deg mat 4-5 ganger i løpet av dagen for babyens skyld og lykke til med svangerskapet.
Edit: lukter litt troll....

Last edited:
Tenker at man ikke kan kalle det ekstremt vekttap på så kort tid!? Jeg selv går opp og ned et par kg i døgnet, og det er normalt for meg. Ikke så opptatt av vekta, men følger med litt når jeg er gravid.
Muskler forsvinner ikke på en dag eller tre så hadde ikke vært bekymret;)
Spis jevnt og kos deg i tiden som kommer! :)

Er ganske normalt med variasjoner I løpet av en dag sånn som andre her også skriver :) lurt å veie seg til samme tid og på samme vekt (feks om morgenen) :)

Hehe det er vanlig å gå opp og ned i vekt ila dagen. Væskeballansen er ganske avgjørende feks.

Dette er ikke ekstremt vekttap slik jeg ser det.. Jeg varieref ofte 1-3 kg opp og ned i løpet av dagen. Og alle dager er forskjellige. .. Derfor skal man ikke veie for ofte! Skaper bare unldvendig bekymring.

Har du spist/drukket lite denne dagen? Hatt avføring, hyppig vannlating? Dette er ting som spiller veldig inn på vekt :)

Back
Topp