Ekstremt trassig

*Tøtta81*

Forumet er livet
jenta på 4,5 år er heeeeelt umulig for tiden. Raser, skriker, hyler, kjefter og er skikkelig stygg i kjeften mot meg og pappan. ALT er feil, feil votter, feil sko, MÅ ha voksenglass til vannet når vi spiser middag, feil å være 4 år, vil være like gamle og store som mamma og pappa. Feil feil FEEEEIIILLL!! jeg holder på å bli gal. Å hun hermer å hermer, hvis jeg feks sier: nei no mariell, slutt med det der, får jeg til bake i spyyydig stemme, nei slutt no med det der[:'(]
Lager skikkelig stygge grimmaser, overser oss når vi snakker og snur ryggen til.
Vi tok henne i sofan i sted, snakket skikkelig med henne, spurte henne hva hun ønsket, hvordan hun ville vi skulle ha det her, å om det var noe som plaget henne osv.
Fikk bare de vanlige svarene av henne, hun hater å være lita jenta virker det som. Vi vet jo at hun ligger en del foran de andre 4 åringene i bhg osv, det har hun bestandig gjort,  å vi vet jo også at hun har kjedet seg en del i bhg, derfor er hun flyttet over til førskolegruppa. Trodde det skulle bli bedre da,men det ser ikke sånn ut.
Noen andre barn som er sånn?? kjenner jeg begynner å bli sliten[&o]

hjelp, noen som har vært borti liknende?

uff, høres slitsomt ut! [&o] jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg kan dytte litt!

Håper dere finner ut av det!

dyttelidytt!!

har du prøvd timeout[8|] vi har en fin teknikk her,  når problemene begynner teller jeg 10...9...8 o.s.v.  og det hjelper faktisk hver gang[:)] har aldri sagt hva som skal skje når jeg er ferdig og telle ned[:-] bare si at før mamma har telt ned fra 10 så skal det bli stille...

ORIGINAL: Fairydust

har du prøvd timeout[8|] vi har en fin teknikk her,  når problemene begynner teller jeg 10...9...8 o.s.v.  og det hjelper faktisk hver gang[:)] har aldri sagt hva som skal skje når jeg er ferdig og telle ned[:-] bare si at før mamma har telt ned fra 10 så skal det bli stille...
har nesten samme metode, feks: kan du være så snill å rydde opp leker mariell? NEI! får jeg til svar. Prøver en gang til: får mamma se hvor flink du er til å rydde mariell? NEI DET GJØR DU IKKE!! svarer hun. NÅ mariell må du rydde, litt krassere i stemmen. PØH! svarer hun. Mamma teller til 3 nå 1..... 2..... skal du rydde??? 3-.. javel da mamma sier hun da,, så det virker.. hun vet hun havner oppe på rommet om hun ikke hører etter.. men det er disse hermegreiene, å disse sure minen som er fryktelig irriterende.. Aldri noe som er bra nok, ikke 1 eneste dag går uten at det er noe...  får nesten følelsen av at hun er skikkelig sur på meg for ett eller annet, men har spurt henne å det er ikke det. Hun er bare sur,,, skikkelig 14tis sur[:'(]

ORIGINAL: *Tøtta81*

ORIGINAL: Fairydust

har nesten samme metode, feks: kan du være så snill å rydde opp leker mariell? NEI! får jeg til svar. Prøver en gang til: får mamma se hvor flink du er til å rydde mariell? NEI DET GJØR DU IKKE!! svarer hun. NÅ mariell må du rydde, litt krassere i stemmen. PØH! svarer hun. Mamma teller til 3 nå 1..... 2..... skal du rydde??? 3-.. javel da mamma sier hun da,, så det virker.. hun vet hun havner oppe på rommet om hun ikke hører etter.. men det er disse hermegreiene, å disse sure minen som er fryktelig irriterende.. Aldri noe som er bra nok, ikke 1 eneste dag går uten at det er noe...  får nesten følelsen av at hun er skikkelig sur på meg for ett eller annet, men har spurt henne å det er ikke det. Hun er bare sur,,, skikkelig 14tis sur[:'(]

[>:] skal ikke være lett[&o] har desverre ikke noen andre tips, telling fungerer heldigvis her en så lenge[:)][:o]

Back
Topp