Ekstremt sliten

Karoline_

Flørter med forumet
Flere som kjenner på følelsen av å være ekstremt utslitt?

Her er det lite søvn på natta,sover ikke mer enn 1 time sammenhengende,før jeg må opp på do..så har jeg hatt barna alene nå i 3 uker pga av ferie,nå har mannen og fri men da dkal det fikses her og der og jeg forblir alene med barna..nå i dag har jeg hatt mye ubehag i tillegg og barna har utfordret meg på ulike måter:sorry: kjenner at tårene ikke er lang vekke i dag... kjenner vel på den følelsen at jeg ikke fungerer,at jeg ikke får gjort det jeg ønsker og vil nå i sommer,ble rett og slett for mye i dag..flere som har det slikt nå på tampen før fødsel,fremdeles 3 uker til termin men 2 uker til kontroll på sykehuset,ber om at jeg blir sotten i gang da:smiley-angelic001
 
Jeg vil bare si at etter 3 natter med godt søvn,3 dager fri fra jobb jeg har sovet fra 15:30 til 18:00 igår :rolleyes:
 
Last edited:
Jeg kjenner på den følelsen ja. Orker ingenting. Vondt bare å bevege seg litt,blir svimmel og uvel fort. Ubehagelig å ligge også, må snu meg hvert tiende minutt og det er jo en stor operasjon i seg selv med magen. Men er så sliten at jeg stort sett ligger. Alt dette går jo utover humøret også.

Bare 9 dager til termin, men skulle gjerne født nå.
 
Åå da er du litt nærmere termin enn meg,heldiggris:) godt at det er flere enn bare meg,føler alt av hormoner er blitt værre denne uken,uke 37 nå:woot:
 
Du er så absolutt ikke alene!

Har det på samme måten og det er veldig frustrerende med lite energi, dårlig med søvn hver natt og akkurat nå så overskygger det mye av gleden.. nå vil jeg bare bli ferdig og begynne på livet som tobarnsmor! Hviler flere ganger om dagen selv om jeg ikke har gjort stort annet enn å sette på en vaskemaskin og tømme oppvaskmaskinen- det føles som jeg driver med ekstremsport så sliten som jeg blir etter sånne ting..

3 1/2 uke igjen og jeg gleder meg til å kunne bevege meg igjen, få igjen kroppen etterhvert og begynne føle meg som «meg selv» og ikke bare være en baby-maskin!

Det er ekstra tungt nå som det er meldt rundt 30 grader og sol fremover.. og mannen er på jobb og eldstejenta bare vil på stranda å bade..da må jeg jo bare holde ut og gjøre det, har ikke samvittighet til å la vær... selv om beina hovner opp og jeg helst bare vil ligge inne å sove :dead:

Men snart er vi i mål!!:happy: Hold ut:flower
 
Du er så absolutt ikke alene!

Har det på samme måten og det er veldig frustrerende med lite energi, dårlig med søvn hver natt og akkurat nå så overskygger det mye av gleden.. nå vil jeg bare bli ferdig og begynne på livet som tobarnsmor! Hviler flere ganger om dagen selv om jeg ikke har gjort stort annet enn å sette på en vaskemaskin og tømme oppvaskmaskinen- det føles som jeg driver med ekstremsport så sliten som jeg blir etter sånne ting..

3 1/2 uke igjen og jeg gleder meg til å kunne bevege meg igjen, få igjen kroppen etterhvert og begynne føle meg som «meg selv» og ikke bare være en baby-maskin!

Det er ekstra tungt nå som det er meldt rundt 30 grader og sol fremover.. og mannen er på jobb og eldstejenta bare vil på stranda å bade..da må jeg jo bare holde ut og gjøre det, har ikke samvittighet til å la vær... selv om beina hovner opp og jeg helst bare vil ligge inne å sove :dead:

Men snart er vi i mål!!:happy: Hold ut:flower


Ja heldigvis ser vi mål linja nå,skal bli så godt:joyful:ja kjenner at det plutselig ble varmere,å ungene vil bade og finne på noe. Det er ikke lett å være 4 år og forstå at vi ikke kan reise så langt for mor skal snart ha baby..skal bli så godt å komme tilbake til seg selv igjen:)
 
Flere som kjenner på følelsen av å være ekstremt utslitt?

Her er det lite søvn på natta,sover ikke mer enn 1 time sammenhengende,før jeg må opp på do..så har jeg hatt barna alene nå i 3 uker pga av ferie,nå har mannen og fri men da dkal det fikses her og der og jeg forblir alene med barna..nå i dag har jeg hatt mye ubehag i tillegg og barna har utfordret meg på ulike måter:sorry: kjenner at tårene ikke er lang vekke i dag... kjenner vel på den følelsen at jeg ikke fungerer,at jeg ikke får gjort det jeg ønsker og vil nå i sommer,ble rett og slett for mye i dag..flere som har det slikt nå på tampen før fødsel,fremdeles 3 uker til termin men 2 uker til kontroll på sykehuset,ber om at jeg blir sotten i gang da:smiley-angelic001
Du er absolutt ikke alene. Jeg orker fint lite. Henter og leverer 3 åringen i bhg og hender jeg handler småting på butikken. Ellers blir d sofa eller sengen.. prøver å smårydde innimellom..Men sover lite og dårlig, mye vondt osv. Skal bli godt å bli ferdig. Er 37+4 i dag. Glad jeg er ferdig med ferien til 3 åringen for å si det sånn. Syns du skal kreve litt hjelp av mannen din så du ikke er totalt utslitt når bebi kommer ❤ det ganger ingen, verker han eller deg.
 
Flere som kjenner på følelsen av å være ekstremt utslitt?

Her er det lite søvn på natta,sover ikke mer enn 1 time sammenhengende,før jeg må opp på do..så har jeg hatt barna alene nå i 3 uker pga av ferie,nå har mannen og fri men da dkal det fikses her og der og jeg forblir alene med barna..nå i dag har jeg hatt mye ubehag i tillegg og barna har utfordret meg på ulike måter:sorry: kjenner at tårene ikke er lang vekke i dag... kjenner vel på den følelsen at jeg ikke fungerer,at jeg ikke får gjort det jeg ønsker og vil nå i sommer,ble rett og slett for mye i dag..flere som har det slikt nå på tampen før fødsel,fremdeles 3 uker til termin men 2 uker til kontroll på sykehuset,ber om at jeg blir sotten i gang da:smiley-angelic001

Jeg har hatt det slik. Men jeg har en fantastisk mann som lar meg slappe av når jeg vil(tar treåringen og er med han) nå når han har ferie. Det har hjulpet kjempemye og slappe av ☺️
 
Flere som kjenner på følelsen av å være ekstremt utslitt?

Her er det lite søvn på natta,sover ikke mer enn 1 time sammenhengende,før jeg må opp på do..så har jeg hatt barna alene nå i 3 uker pga av ferie,nå har mannen og fri men da dkal det fikses her og der og jeg forblir alene med barna..nå i dag har jeg hatt mye ubehag i tillegg og barna har utfordret meg på ulike måter:sorry: kjenner at tårene ikke er lang vekke i dag... kjenner vel på den følelsen at jeg ikke fungerer,at jeg ikke får gjort det jeg ønsker og vil nå i sommer,ble rett og slett for mye i dag..flere som har det slikt nå på tampen før fødsel,fremdeles 3 uker til termin men 2 uker til kontroll på sykehuset,ber om at jeg blir sotten i gang da:smiley-angelic001

Med tre uker igjen til termin her også skjønner jeg godt hva du mener med at man ikke får gjort det man gjerne skulle! Hadde aldri trodd at man kunne bli så fort sliten av å gjøre så «lite»! (Har ikke barn fra før, så kan bare forestille meg hvordan det er i tillegg)
Kanskje kan de tingene som må fikses nedprioriteres sånn at han kan ta barna og du kan få litt mer tid til å slappe av? Eller kanskje porsjoneres ut litt mer? Eller har du kanskje noen besteforeldre som kan avlaste litt? Evt noen andre som kunne tatt barna noen timer?
Du er iallefall en helt!! Og snart er vi i mål :happy: dette klarer du!
 
Flere som kjenner på følelsen av å være ekstremt utslitt?

Her er det lite søvn på natta,sover ikke mer enn 1 time sammenhengende,før jeg må opp på do..så har jeg hatt barna alene nå i 3 uker pga av ferie,nå har mannen og fri men da dkal det fikses her og der og jeg forblir alene med barna..nå i dag har jeg hatt mye ubehag i tillegg og barna har utfordret meg på ulike måter:sorry: kjenner at tårene ikke er lang vekke i dag... kjenner vel på den følelsen at jeg ikke fungerer,at jeg ikke får gjort det jeg ønsker og vil nå i sommer,ble rett og slett for mye i dag..flere som har det slikt nå på tampen før fødsel,fremdeles 3 uker til termin men 2 uker til kontroll på sykehuset,ber om at jeg blir sotten i gang da:smiley-angelic001
Jeg tror det er på tide at du rister litt i mannen din. Du har hatt barna i tre uker, og nå skal han fikse ting i stedet for å hjelpe deg?
Det må vel være noe som kan vente? Min kunne sikkert fikset mye han også, men jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke har tenkt å være barnehage på dagtid nå som jeg er høygravid. Er like langt som deg høres det ut som.(37+5).
Få deg hvile og søvn, også på dagtid, og si til mannen at han må ordne med ungene. Det er ingen spøk hverken å vente på fødsel, eller å føde. Er du utslitt på forhånd, er sjansen mye større for fødselsdepresjon, og DET gagner virkelig ingen. (Jeg har hatt det).
 
Det der hørtes veldig slitsomt ut sånn rett før termin. Barn og alt som følger med. Kanskje du skal si til mannen din at du trenger mer avlastning og hjelp... Hvis du ikke får litt hvile vil du være helt utslitt når lille kommer og det er ikke bra for noen.

Jeg er også mye sliten, men skulle jeg gjort alt du gjør så hadde jeg vært mer eller mindre utslitt.
 
Ja jeg burde kanskje ristet litt i mannen,men han pleier å tilby seg altså,men akkurat nå når han har ferie så har han alltid så mye han skulle ha gjort..det er nok mye min feil,for jeg er veldig flink til å bare ta med barna for å gjøre noe,isteden fornå si at han skal ta de..de gangene han tar de så vil jeg som oftest være med:confused013jeg er ikke den så liker å ligge på lading,men må kanskje innse at nå må jeg stoppe opp litt å kvile mens jeg kan:smiley-ashamed008
 
Ja jeg burde kanskje ristet litt i mannen,men han pleier å tilby seg altså,men akkurat nå når han har ferie så har han alltid så mye han skulle ha gjort..det er nok mye min feil,for jeg er veldig flink til å bare ta med barna for å gjøre noe,isteden fornå si at han skal ta de..de gangene han tar de så vil jeg som oftest være med:confused013jeg er ikke den så liker å ligge på lading,men må kanskje innse at nå må jeg stoppe opp litt å kvile mens jeg kan:smiley-ashamed008
Ja, der sa du det:). Ta litt vare på deg selv nå, så blir alt så mye bedre:signs003.
 
Kjenner meg veldig igjen. En uke til termin i morgen så begynner å bli ganske sliten.

Samboer skal jobbe 12t vakter hele helga og lite eller ingen hjelp fra besteforeldre for de to barna vi har:/.

Skal på kontroll hos gynekolog i morgen så håper nesten på å bli satt i gang;).

Lykke til med innspurten:).
 
Lykke t til dere alle,godt vi nærmer oss nå.hver dag er det nye vondter virker det som,så nå skal det bli godt å bli ferdig..gleder meg:happy:
 
Back
Topp