Ekstremt sliten?

Ejlis86

Betatt av forumet
Jeg er i uke 7 og har de siste 7 dagen vært i veldig varierende grad sliten. Fra å synes det er slitsom å være på jobb, men det går greit, til at jeg nå er sengeliggende. Er det flere som har (hatt) det sånn?
Det føles som jeg ikke har energi og bare en tur opp på kjøkkenet for å hente mat tar fra meg pusten, hever pulsen og gjør meg svimmel og ekstremt utmattet. tidevis kvalm.
Fikk sykemelding av legen på mandag, og ut uken, men opplever ingen tegn til at jeg kommer meg. Det er så utrolig frustrerende.
 
Jeg også har det slik dessverre. Har bedret seg litt nå, er 10+6 idag, men har ekstremt hodeverk og er veeeeldig trøtt å sliten hele døgnet fremdeles. Er vanskelig å både jobbe å studere, men håper det snart går over. Jeg er sykemeldt fra den ene jobben min pga ryggsmerter.

Håper du kommer deg raskt, masse god bedring:)
 
Ble også utmattet av hver minste anstrengelse. Når jeg var på jobb (i barnehage) måtte jeg stå inntill en vegg i utetida og var så trøtt og sliten når jeg kom hjem at jeg sovna på sofaen med en gang. Fikk da sykemelding for to uker og kjenner at det må jeg faktisk ha nå. Er enda så slapp og kvalm at jeg ikke får gjort så mye mer enn å sove, ligge på sofaen...har null energi. Skal ta blodprøver i dag og se om det er noe jeg mangler. Er veldig bleik så kan være jernmangel i tillegg til alt det andre.. Kanskje du også burde sjekke om du har mangel på noe?
 
Jeg har opplevd det samma om jeg står opp tidlig! Kan være noe annent med meg, men jeg er til vanlig hjemmeværende, men er tilfeller hvor jeg har måtte stått opp tidlig, og det er som om kroppen løper maraton, mens jeg går eller står stille:p
Kjempe sliten, puster, og høy puls, svimmel å sliten, men har jeg fått sovet ut, og slapper av i senga før jeg står opp (er svimmel om morran) så er det mere det normale (morgenkvalma) som kommer, ikke den der maraton følsen:p

Jeg er 7+1, så vi ligger ganske likt å:)
Håper det var til hjelp:)
 
Har det sånn jeg også.. Var slik sidt også, ingenting hjalp før jeg ble sykemeldt 100%.. Kjipt å tenke på det nå.. Kun 10+1 idag :facepalm:
 
Jeg er ufattelig sliten om dagen, og er 40% sykemeldt, sånn at jeg kan jobbe annenhver dag.. Har vært det i to uker nå og skal være det i 4 uker til.. Er tungt på jobb, men hjelper å ha en dag å komme seg på innimellom.. Er 9+3 idag..
 
Jeg har det helt likt. Fikk SM igår i en uke, men tviler på at det bedrer seg med det første :(
 
Samme her. Så er sykmeldt 100% fram til jeg er i uke 12 både pga kvalme og hvor sliten jeg er. Elsker legen min! Hun sykmeldte meg til og med uke 12 siden hun vet at det gjerne ikke gir seg før den uken :)
 
Jeg også har det slik dessverre. Har bedret seg litt nå, er 10+6 idag, men har ekstremt hodeverk og er veeeeldig trøtt å sliten hele døgnet fremdeles. Er vanskelig å både jobbe å studere, men håper det snart går over. Jeg er sykemeldt fra den ene jobben min pga ryggsmerter.

Håper du kommer deg raskt, masse god bedring:)

Hvor lenge har du hatt det sånn?
Har håpet på at det skulle gå over etter en uke i senga, men det er kanskje litt for opptimistisk?
 
Hvor lenge har du hatt det sånn?
Har håpet på at det skulle gå over etter en uke i senga, men det er kanskje litt for opptimistisk?

Ja, det er nok litt optimistisk:( Alle er jo selvsagt forskjellige så du kan jo få mer energi mye raskere enn meg. De fleste sier at det blir bedre etter uke 12:) Jeg har hatt det sånn som dette siden uke 6. Sover hele tiden. Forsøker å jobbe å studere, men sovner med bøkene oppå meg og klarer ikke konsentrere meg. Håper det gir seg snart!!:) og håper du også blir bedre veldig raskt!:)
 
Ble også utmattet av hver minste anstrengelse. Når jeg var på jobb (i barnehage) måtte jeg stå inntill en vegg i utetida og var så trøtt og sliten når jeg kom hjem at jeg sovna på sofaen med en gang. Fikk da sykemelding for to uker og kjenner at det må jeg faktisk ha nå. Er enda så slapp og kvalm at jeg ikke får gjort så mye mer enn å sove, ligge på sofaen...har null energi. Skal ta blodprøver i dag og se om det er noe jeg mangler. Er veldig bleik så kan være jernmangel i tillegg til alt det andre.. Kanskje du også burde sjekke om du har mangel på noe?

Det er kanskje ikke så dumt å sjekke nei. Takk for tipset.
Er ganske begrenset hva mat jeg får i meg, så siste uka har det kun vært frukt og grønnsaker.
Skal ringe legekontoret i løpet av dagen
 
Jeg fikk vite i går at jeg mangler B12 og må ta B12 tabletter nå. Det er ganske vanlig blant kvinner og mangle det, og man blir fryktelig trøtt og sliten.
Så er nok ikke dumt å sjekke :)

Er så slitsomt å være så trøtt og utafor...
 
Men et spørsmål til, hvordan holde graviditeten hemmelig når man er så utslitt og ikke kan jobbe?
Jeg har brukt "det er et virus som går" men hvis jeg blir sykemeldt på 2. og 3. uka så tviler jeg på at det holder...
 
Men et spørsmål til, hvordan holde graviditeten hemmelig når man er så utslitt og ikke kan jobbe?
Jeg har brukt "det er et virus som går" men hvis jeg blir sykemeldt på 2. og 3. uka så tviler jeg på at det holder...
Hva med å si at det viste seg at du hadde kyssesyke istedet for virus som du trodde? :)
 
Tenkte æ skulle legge ut på Facebook om noen har sett energien min, den ble sist sett /opplevd i begynnelsen av februar.. Haha... Men skal ikke legge det ut, da blir det mye spekulasjoner :)
 
Med fare for å si noe dumt nå, så har jeg *bank i bordet* følt meg kjempe fin den siste uka!
Eneste er små uggen med sure oppstøt og anpusten ved minste anstrengelse :)

Har fått supergod luktesans da! Litt freaky :D
 
Samme problemet her. Og har vært det siden uke 6. Nå er jeg i uke 9. Håper på videre sykemelding i morgen da jeg er helt utmattet, kvalm, svimmel og har hjertebank hele tiden. God bedring fra meg! :)
 
Samme problemet her. Og har vært det siden uke 6. Nå er jeg i uke 9. Håper på videre sykemelding i morgen da jeg er helt utmattet, kvalm, svimmel og har hjertebank hele tiden. God bedring fra meg! :)

Du har hjertebank du og? Jeg har vært "plaget" med de de siste dagene og. Ellers er jeg totalt på felgen, utslitt og konstant trøtt. Er bare 8 uker.
 
Back
Topp