Ekstremt sliten

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Føler ikke at jeg har noe særlig overskudd om dagen :-/
Lillebror dier ofte, men ellers er han ikke så krevende egentlig.
Har ikke tatt omega-3 på en stund heller og det pleier ofte å ha en sammenheng.
Ellers så tror jeg denne ammingen tar på endel fysisk, selvom alt føles greit.
I dag er jeg helt skutt!
Blir deilig med en rolig kveld og hjemmedag i morgen, selvom jeg får litt mer energi av å gå tur!

Er så med på følelsen.. er helt utslitt i dag kjenner jeg. I morgen håper jeg å utnytte finværet og gå meg en god tur. Helst bare med Daniel i vognen, men dersom jeg må ha med storebror også har jeg jo søskenbrett så tror det skal gå fint det også. Kanskje ta med litt kakao og kvikk lunsj.
Omega-3 ja... det har gått i glemmeboken hos meg også. Kanskje jeg skulle prøvd det.

Håper du får en fin og rolig kveld i dag da - og en nydelig hjemmedag i morgen!

Det skjer hver gang jeg går tom for kapsler - har ikke kapasitet i hodet til å huske å kjøpe nye :p

Jeg merker det selv jeg når pia her henger på puppen hele tiden, og for ikke snakke om ryggen:-)
Men koslig er det lell da:-)

Var på barnas hus i dag, tror det blir bæresele på meg :flower

Hvilken sele så du på da?
Jeg prøvde Ergoen til de vi var hos i dag.
Lillebror er akkurat stor nok til å sitte i den uten spedbarnsinnlegget, men det var bare så vidt.

Prøvde ergobaby og babybjørn comfort, synes den siste var best. Testa dem med snuppa oppi.
Kanksje blir det tur til Oslo på meg nå, vi får se :geek
Lurer på om man får til å amme, mens de sitter oppi der :binkybaby

Jeg vet at babybjørn har utviklet selen sin noe, altså, men vil likevel skyte inn at du virkelig bør vurdere Ergobaby en gang til. Den har best sittestilling for babyen og kan brukes mye lenger og på mange flere måter...

Du er ikke den eneste! Har hatt mange urolige netter denne uka, og mye som skjer på dagene så det går i ett! ...og når jeg helst vil sove så vil ikke snuppa det :confused: nå er vi på hytta sammen med svigers så da hjelper jo de mye til med henne men kjenner det kunne vært godt med mer enn to timers sammenhengende søvn om gangen;)

Sent from my ST25i using BV Forum mobile app

Uff, det er lite søvn!
Jeg sover egentlig helt greit som regel, men likevel helt tappet for energi..

Jeg vet at babybjørn har utviklet selen sin noe, altså, men vil likevel skyte inn at du virkelig bør vurdere Ergobaby en gang til. Den har best sittestilling for babyen og kan brukes mye lenger og på mange flere måter...

Trodde det var motsatt, for med ergobaby kunne de bare sitte med magen mot deg ikke omvendt, mens med babybjørn kunne de sitte begge veier.
Hva er forskjellen på sittestillingen som gjør ergobaby bedre, jeg har virkelig ikke peiling?:-)

Det er helt umulig å få en ergonomisk sittestilling ved å bære babyen utover. Der virker det som om babybjørn nekter å gi seg, til tross for at de utvikler selen hele tiden. Babyer har egentlig ikke godt av å bli båret utover når det gjelder å bli skjermet for inntrykk heller. Greit, noen babyer er veldig nysgjerrige, men da bør man bære på hoften og etterhvert på ryggen.
Du kan ikke bruke Babybjørn på ryggen, og ikke på hoften. det kan du med Ergo, og den tåler 18 kilo+, noe som gjør at du får brukt den mye lenger og den fordeler vekten meget mye bedre enn en babybjørn, selvom de har prøvd seg på å lage et hoftebelte slik de gamle selene ikke har. JEg tviler på om det er enkelt å amme i bb og...
Om du kjøper den BB-selen lover jeg det at du ikke klarer å bære ungen til den er to år (som de reklamerer med), og barnet kommer til å bli mye fortere slitent, for ikke å snakke om den som bærer.

Dette er ikke en Ergobaby da, men en liknende sele som heter OH! SNAP
HEr ser du hvor brede og fine de er, de skal helst gå helt ut til knehasene til barnet for å gi en stilling som ikke er belastende for hofter og rygg.
Når panelet blir smalere "henger" ungen i skrittet, istedet for å få støtte helt veien ut og hele kroppen holder vekten.
For å overdrive litt kan det jo sammenliknes med at vi voksne setter oss oppå et smalt sykkelsete og dingler med bena uten å ha mulighet til å sette de ned i bakken - det er jo ikke akkurat behagelig =)

IMG_0059_zps2e078ed8.jpg

Ja det er den nyeste versjonen dems, og de har kommet seg betraktelig, men har mye mer å gå på.
Babybjørn KAN å selge seg ut til butikkene og er veldig flinke til å overtale forhandlerne :p
Sa de ikke at Ergo kan brukes lenger en gang?

Nei det nevnte de ikke, virker som du har god peiling på dette, jeg vil jo kjøpe det som er best for pia mi. Så hvis du sier hun sitter ubehaglig i den babybjørnen så går jeg for ergobaby sin. Er den enkel i bruk, men tanke på justering og sånn?

Det kan godt hende at hun sitter greit i den nå altså, det skal jeg ikke påstå uten å se hun i selen.
MEN jeg er helt sikker på at Ergobaby varer lenger uten å gi hun feil stilling og at du kan bære lenger uten at det blir tungt.
Vi har aldri bruke bæremeis f.eks. Bar storebror i Manduca (som likner) helt til januar i fjor, da var han rett over 3 år og nærmere 20 kilo!
Den er superenkel og det finnes videoer på nettet også.
Hvor stor er hun nå da?

Hun er ca 7 kg og fire måneder:-) Hvilken sin sele fra ergobaby mener du er best?

Alle er gode altså =) Jeg har kun prøvd Original og denne:
http://www.vidunderbarn.no/productdetails.php?product=409

Det mest ideelle er om du hadde fått prøvd, men Original er ganske safe.
Er du på Facebook? HVis du Liker Vidunderbarn sin side der inne tror jeg du kan lese en del, eller se bilder av de forskjellige typene =)

Ja har en slags profil der så kan sjekke det ut, hun satt greit i babybjørn nå, men hun vokser jo så det skal jo være like komfortabelt når hun blir tyngre og større:-)

Back
Topp