Ekstremt sliten/utmattet

Pocahontas79

Betatt av forumet
Er i nå i uke 7 og de siste tre dagene har jeg vært ekstremt sliten i tillegg til uggen. Har lest om mange som blir trøtte, men er ikke direkte trøtthet jeg føler. Det er mer utmattelse og orker ikke mye. Har jeg for eksempel gått tur med hunden min må jeg hvile etterpå, det er tungt å lage mat, jeg orker ikke vaske leiligheten etc. Er det flere som har det slik?
I tillegg er jeg svært uggen/kvalm store deler av dagen - egentlig verst utover dagen. Kaster ikke opp, men dårlig matlyst selv om det hjelper å spise.

Helt normalt i 1. trimester. Energien kommer tilbake i 2. trimestern.. :) Viktig med mat, så spis litt hele tida så slepper man å tvinge i sæ store mengder om gangen.. yoghurt, kokt egg, frukt, grønsaker, suppe osv. Da holdes kvalmen og unna. Prøv å gå turer ute, godt med frisk luft og hjelper også mot kvalmen.

Akkurat det samme på meg! Utmattet er en god beskrivelse. Selv har jeg vært utrolig kvalm helt frem til i går. Uten å spy riktignok. Plutselig forsvant den voldsomme kvalmen over natten, og nå er jeg bare sulten. Hele tiden. Sånn skikkelig hunger! Er nå 10 uker (mulig litt mer ettersom UL viste 2,7 cm allerede i romjulen.).

Godt å høre at dette er normalt og at jeg ikke er alene om å ha det sånn! Føler meg jo lat som ikke orker noen ting, men da er det en god grunn for utmattelsen :)

Helt normalt i 1. trimester. Energien kommer tilbake i 2. trimestern.. :) Viktig med mat, så spis litt hele tida så slepper man å tvinge i sæ store mengder om gangen.. yoghurt, kokt egg, frukt, grønsaker, suppe osv. Da holdes kvalmen og unna. Prøv å gå turer ute, godt med frisk luft og hjelper også mot kvalmen.
Godt å høre:) Da blir det godt å komme seg til 2. trimester;) Spiser ofte og lite og sunt og må ut hver dag pga hunden min, har ikke vært like kvalm i dag - hittil i hvert fall;) Takk for tips! <3

Er også veldig trøtt, sliten på en ny måte. Som deg er jeg også blitt veldig uggen/kvalm. Har saltstenger med overalt og småspiser et eller annet jevnt og trutt. Litt glad for det her også, føler at kroppen tydelig sier fra at jeg er gravid, og det er godt.
Håper du føler deg bedre snart! :-)

Hehe husker godt den perioden. :) Vær snille med dere selv, og sov når det er mulig uten dårlig samvittighet. Jeg følte meg også helt tomm på følelsesplanet, skikkelig "walking zombie" og lurte på om jeg hadde fått depresjon eller no. Om det blir flere barn på oss skal jeg være myyyye snillere med megsjøl og akseptere kroppens luner. Det blir ikke bedre av og kjempe inbitt imot...... Sov ,småspis drikk mye vann la puta bli din bestevenn til uke 12 minst. Lykke til

Hehe husker godt den perioden. :) Vær snille med dere selv, og sov når det er mulig uten dårlig samvittighet. Jeg følte meg også helt tomm på følelsesplanet, skikkelig "walking zombie" og lurte på om jeg hadde fått depresjon eller no. Om det blir flere barn på oss skal jeg være myyyye snillere med megsjøl og akseptere kroppens luner. Det blir ikke bedre av og kjempe inbitt imot...... Sov ,småspis drikk mye vann la puta bli din bestevenn til uke 12 minst. Lykke til
Takk!:) Skal følge dine råd. Må jo innrømme at jeg føler meg litt lat og ubrukelig, men skal tillate meg selv å hvile. Har ikke vært så uggen/kvalm i dag og nå blir jeg bekymret for det..noe skal det alltid være;) Men det er kanskje normalt at kvalmen/uggenheten kommer og går litt?

Jeg føler meg ikke så veldig utmattet i første trimester, men jeg ble fort sliten.. Nå i andre trimester derimot, sover jeg gjerne en time på sofaen eller i senga etter jobb, og i tillegg legger jeg meg mye tidligere enn jeg pleier. Føler for å sove hele tiden:p Må legge til at jeg er i veldig fin form ellers, og kjenner ikke så mange symptomer, bortsett fra en liten bekkenlåsning (som jeg skal få ordnet på tirsdag)..

Back
Topp