Ekstremt sliten etter trening - 1.-2.trimester

VMV190719

Første møte med forumet
Hei :)
Lurer på om det er flere som opplever å bli ekstremt slitne i flere timer, og nesten opptil et døgn, etter å ha trent? Jeg opplever å bli helt utmatta, at alle muskler i kroppen blir helt tunge og tomme for energi, og at kroppen bare vil gå helt i dvalemodus. Jeg kunne ha sovet i mange timer etterpå, og kjenner at jeg har null å gi.
Jeg er 13+2 uker nå og førstegangsgravid, så aner ikke om dette er normalt. Jeg har ikke trent så mye i svangerskapet så langt, grunnet at jeg har vært mye trøtt og sliten. Før jeg ble gravid har jeg alltid hatt mye å gi på trening - nokså uavhengig av hvor mye eller lite jeg har pleid å trene.
Setter pris på å høre fra andre som eventuelt opplever det samme, eller som har gode tips og råd. :)

Husk at kroppen bruker mye energi på å skape et annet menneske og det er vanlig å bli mer trøtt enn vanlig. Personlig hadde jeg lagt trening på hylla og tatt meg heller en liten gåtur. Lytt til kroppen :)

Er helt vanlig generelt å føle utmattelse når man er gravid. Det er jammen mye kroppen holder på å styre med når den produserer et menneske så det er heller ikke rart. Jeg sluttett helt å trene i løpet av 1 trimester fordi jeg rett og slett ikke klarte det, var helt utslitt og følte jeg måtte kjempe skikkelig bare for å gå på jobb. Bekkenproblemene jeg startet å få i slutten av 1 trimester hjalp heller ikke på å klare noe mer trening.

Beste rådet mitt er å lytte til kroppen din. :-)

Jeg tenker dette er helt normalt. Kombinasjonen av at du nå er gravid og har trent lite i et par måneder vil gjøre at det tar mer krefter med en teentrening nå. Jeg ville fortsatt å dra på trening, men justert ned innsatsen litt slik at du ikke tar deg helt ut. Fyll på godt med mat og drikke og se om du klarer å finne en intensitet etterhvert som gjør at du ikke er helt ødelagt etterpå.

Back
Topp