Ekstremt nærhetsbehov...

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Noen andre som heller ikke har rutiner enda? Lille diktator hadde mer rutiner som nyfødt enn nå når han er tre mnd gammel :banghead:

Tidligere tok han kvelden i ni-tiden. Den eneste måten å få til det på nå er å la han sove på meg, slik at jeg kan legge han til puppen så fort han viser antydning til å våkne. Ligger han på noen andre eller for seg selv våkner han. Han skal også ligge på meg når han sover på dagen, ellers våkner han etter et par minutt. Han sliter med å finne søvnen, og må ofte bæres for å sovne. I vogn må han trilles en times tid før øynene glir igjen, og han våkner når vognen stopper.
Om jeg forsøker å legge han fra meg for mange ganger blir søvnkvaliteten enda dårligere, og han er helt utslitt på kvelden.
Han sover heldigvis greit om nettene, selv om han ikke lenger vil sove hele natten i sengen sin. Da ligger han og kaver i søvne enten til han våkner, eller til jeg tar han opp i sengen vår og legger han helt inntil meg. Jeg er ikke helt komfortabel med det, og derfor får jeg noe dårligere søvnkvalitet. Han spiser 2-3 ganger i løpet av natten, og sovner greit etterpå, forutsatt at han får kroppskontakt.
Hvor lenge vil dette vare? Jeg synes jo det er koselig når han ligger der, men det hadde vært fint å kunne bevege seg fritt mens han sover...
 
Utviklingstrinn?
Har du prøvd å la baby sove i bæresele? Da får du hender fri til å gjøre andre ting imens.

Min sover best på meg når vi er hjemme og har ikke noe særlig rutiner. Sovner raskest ved byssing.
 
Har bæresjal, og han sover i det. Men det hjelper ikke vesentlig å ha han i det, bortsett fra når jeg skal gjøre noe, han henger liksom som et frimerke hele tiden, og det er det som kan være slitsomt. Men utviklingstrinn kan det selvsagt være.
 
Har bæresjal, og han sover i det. Men det hjelper ikke vesentlig å ha han i det, bortsett fra når jeg skal gjøre noe, han henger liksom som et frimerke hele tiden, og det er det som kan være slitsomt. Men utviklingstrinn kan det selvsagt være.

Kan være fryktelig slitsomt. Tror det beste er bare å innstille seg på at slik er det nå og slik kan det bli en stund og ikke stresse for mye over det.
 
Uansett hva det er så går det over igjen. Jeg lover :Heartred

Det går ofte litt opp og ned på rutiner og nærhetsbehov. Ofte sammen med utvilingstrinn. Ved 3mnd synes jeg er at av de værste. Tror det har med at de "oppdager" at det er en hel verden. Ikke bare deg og baby.
 
Uansett hva det er så går det over igjen. Jeg lover :Heartred

Det går ofte litt opp og ned på rutiner og nærhetsbehov. Ofte sammen med utvilingstrinn. Ved 3mnd synes jeg er at av de værste. Tror det har med at de "oppdager" at det er en hel verden. Ikke bare deg og baby.

ja, jeg leste om utviklingstrinn 4, som nok er det aktuelle. Der de andre har vart fra en dag til en uke, så står det at dette varer i fem uker:banghead::arghh:

Bare å holde ut!
 
Hvor leser dere om utviklingstrinn?

Høres veldig slitsomt ut ja.. Håper det ordner seg snart! ❤️
 
Holdt på nesten slik i noen dager da hun var i det 3. trinnet. Vi stålsetter oss for det 4.:bag: Fy søren så deilig det var da det var over:joyful:

Det blir bedre:Heartbigred
 
Må bare komme med en kommentar vedr utviklingstrinn.. Jeg har aldri forholdt meg til utviklingstrinn med noen av mine 4 barn.. Har lest litt om det.. Er bare forvirrende og har ikke stemt i det hele tatt med mine barn ;)
 
Må bare komme med en kommentar vedr utviklingstrinn.. Jeg har aldri forholdt meg til utviklingstrinn med noen av mine 4 barn.. Har lest litt om det.. Er bare forvirrende og har ikke stemt i det hele tatt med mine barn ;)
Jeg hadde ikke hørt om det når mine to eldste var små, og forholdt meg derfor ikke til det da. Med yngste lille diktator har jeg lest om både kveldsuro og utviklingstrinn, og derfor også erfart det. Jeg lurer på om jeg bør ta han med meg til skogs for å flytte inn i ei gamme før jeg lærer enda mer:shifty:
 
Må bare komme med en kommentar vedr utviklingstrinn.. Jeg har aldri forholdt meg til utviklingstrinn med noen av mine 4 barn.. Har lest litt om det.. Er bare forvirrende og har ikke stemt i det hele tatt med mine barn ;)
Jeg merket med min første at hen var konsekvent ca 1-2 uker før hvert trinn, men utennom det stemte det på en prikk.

Denne gangen har jeg ikke klart å følge med, men føler det er greit å ha i bakhodet for når ting er ekstra tungt så vet jeg at det går over.
 
Back
Topp