Ekstremt mammadalt

*Benedicte*

Mamma til 2
Hvordan håndterer man småttinger som er ekstremt mammadalt?

Gutten min (snart 2), klenger til meg som en klegg om han får muligheten. Hvis pappaen prøver å kose med han eller gi meg en klem når han er på fanget, skyver han pappaen bort, og slenger gjerne med en "domme pappa!!!" med streng stemme. Skyver også unna alle andre som prøver å komme i nærheten av meg..

Om kvelden/natta, så kan han krangle noe voldsomt med pappaen, kaster smokken rundt i rommet og slår og sparker som bare det, men hvis jeg skal gjøre det samme, så holder det gjerne at jeg lenger han ned i senga og sier godnatt, så sovner han, eventuelt at jeg kaaaanskje må sitte litt i søstra si seng til han har roa seg. 

Han vil at jeg skal gjøre ALT, ingenting er bra nok om det er pappa som må gjøre det, så dette er jo litt kjedelig for pappaen som daglig hører "domme pappa". 

Noen andre som har det sånn? Noen tips?

Dra bort en helg eller noe, så pappa og gutten får være alene litt? Ikke fader om jeg hadde tolerert at om ungene mine sa domme pappa om han ville kysse meg på kinnet.

Sånn er min gutt på nesten 2 år. . Han sier ikke domme pappa da, men han hyler neeei, mamma gjødde det (gjøre ;))

Neei, mamma sipte bleie..
Neei, mamma lage dikke
neeei, mamma lage fokok (frokost)

Ja, sånn går nå dagene.. Er vel bare sånn det er og går nok over til slutt! :) 

Du får dra ut litt mer alene slik at han MÅ godta pappa, men da
må du ikke bli såret om det plutselig snur! ;) 

Sånn var vår frøken å. Men vi begynte å gjøre ting annenhver dag, med stelling, legging og slik. Hun protesterte de første dagene, men hun måtte bare godta at slik skulle det være :) så gikk det over etter en stund ::)

Hadde ikke jeg godtatt nei, og hadde sagt sånn er det ikke lov å si. 

Om han vil du skal gjøre alt, så gjør det motsatt, eller dra bort en tur. :)

Sånn er det som oftest her og, eller han seier ikkje dumme pappa da, men gaske likt ellers.
Men av og til, når eg har vore på jobb mykje, eller av andre grunnar vore mykje vekke, spesielt viss eg ikkje har sove med han, så er det pappa som plutselig er "viktigast".
Så det kan vera lurt å la han vera meir i lag med faren, og sjølvsagt ikkje la han få lov å sei dumme pappa uansett.
Det går vel ofte i periodar slikt, så så lenge det ikkje er plagsomt, så lar me det berre skura å gå :o))

Back
Topp