Ekstremt mammadalt!!!!!

Lady m/ Baby

Elsker forumet
Minste jenta vår er veldig VELDIG mammadalt. Pappaen får ikke gjøre noe - hun virkelig stritter imot og sier at hun vil til meg. Han tar "kampene" med henne, så hun får faktisk ikke bestemme om det er jeg eller pappaen som skal f.eks kle på henne skoene.

Jeg får ikke engang gå på do i fred!!!! Hun skal helst sitte på fanget da (for ordens skyld så så må jeg bare få med her at hun ikke får sitte på fanget da[;)])

Prøver pappaen å leke med henne, lokke henne bort eller holde henne mens jeg f.eks er på do - så HYLER hun!!!!
Jeg blir helt stressa om jeg låser døra - for da står hun på yttersia og banker i døra og skriker av full hals. Da er det lettere å bare ha henne stående rundt føttene mine å mase.

Jeg prøver å brukke masse tid med henne og lære henne å vente litt om jeg holder på med noe annet...

Noe gjør jeg tydeligvis feil - så trenger sårt TIPS!!!!

hvor gammel er hu?

2 år og 2 mnd

T var sånn en stund, men det gikk plutselig over[:)]

samme problemet her..!
kun mamma som teller når vi begge er der... men ikke noe problem når kun papsen er der...

regner med det er en periode ting[:)]

Mammadalt her og, til tider ekstremt slitsomt for alle parter. Spesielt for pappan da hun hyler ut og skriker etter mamma hvis han henter i senga "feil morgen" eller lignende.

Hos oss har det heldigvis gått litt i bølgedaler. Jeg prøver å være mer ute av huset, han tar konsekvent legging (måtte bestikkelser til i starten så vi bruker skitne triks: pappa fikk gjøre alt det kule, gi is, styre smokker, lese bøker, bading, leking, godis-you name it). Hun har også hatt skrikeøkter i gangen uten oppmerksomhet dersom det har vært helt usaklige utbrudd. Etterpå (og om mulig underveis) har vi forklart enkelt at sånn er det, når hun er ferdig så skal vi ditt eller datt osv. Og disse har det heldigvis også blitt færre av. men hadde da ett i går fordi pappa ikke skulle ta av jakka og mamma ikke hadde tenkt til å dikteres.. uff[:D]

Pappaen har også deltatt mye i hverdagene våres i det siste i og med at jeg som nygravid har vært veldig redusert (noe som har resultert i mer mammadalt). Far og datter snakker mye om mamma og gi mamma kos før de går i bhg osv. OG vi har bestemt hvem som henter (ofte pappa=) for å overstyre det verste 2årstrasset.
I tillegg skal det sies at pappa har lært å kun ta de største kampene og se gjennom fingrene med ting (mor er nok litt ettergivende.. ehm...) og mest av alt kommunisere og la henne ta valg tilpasset alder. Her er det veldig stas med frukt og pappa er gavmild på fruktfronten. og til bhgdagen velger hun frukt selv feks.

Det koselige nå er at pappaen og snuppa har egne rutiner som jeg ler godt av. Tisse på doen om morgenen UTEN doring (alltid med ring når jeg er med), finne klær selv i skuffen.- lese og legge sånn og sånn.. se på gråtass og spole til den og den sangen FØR barnehagen.. osv.. veldig koselig[:)]

Men det har tært på og vært litt av en kamp! Håper noe av dette kan gi deg noen råd, ønsker dere bare lykke til i å snu trenden!

ORIGINAL: Shopoholic

Om du ikke er hjemme, bare han, hvordan er hun da mot han?
For vi har ei slik ei vi og, riktig nok yngste på 14 mnd men hun er helt GAL etter meg når jeg er tilstede, rundt meg HELE tiden og skal opp. Men når jeg ikke er hjemme og hun er med pappan og søsknene er hun super fornøyd [&:]

Ingen problem om det bare er dem. Han er en veldig flink pappa som gjør like mye med barna som meg, hadde "skjønt det bedre" om det var kun meg hun var sammen med hele tiden at hun da ville vært mammadalt..

Back
Topp