Nei, egglederne mine viste ingen utvendige tegn til at noe var der. Jeg ble sjekket grundig over alt på ultralyd, men det at de ikke så noen antydninger + lav HCG gjorde at de sendte meg hjem noen dager. Jeg var veldig skeptisk! Gikk konstant livredd for at den skulle sprekke, ønsket selv operasjon. Jeg tok blodprøver 3 ganger i uken, og hadde 1-2 ultralyder i uken over en periode på 4 uker ca. De ønsket ikke å operere siden de ikke hadde noen gjetninger på hvilken eggleder det eventuelt lå i, så jeg skulle egentlig begynne på cellegift. Men dagen før så viste blodprøvene at progesteron plutselig gikk drastisk ned, så da mente de at kroppen ordnet opp selv - altså at embryoet hadde dødd av seg selv, og at kroppen har fått det ut på en måte. I kontroll etterpå så mener de at det var litt forskjell på venstre eggleder, og var også der jeg hadde en del smerter - så de tror det lå der. Men er egentlig umulig å vite sikkert.
Så nei, ble aldri oppmuntret til operasjon. Så jeg ville nok tatt den om de anbefaler det
Om den sitter i der og vokser, vil man uansett ende med å miste den dessverre. Men vet om flere som har blitt gravide med en eggleder