Ekstremt kvalm

Ungmamma2020

Andre møte med forumet
Heihei dere!

Var hos legen mandag da jeg er helt ekstremt kvalm og ikke får i meg mat (utenom eple, vann, saft og dundersalt).

Legen gikk gjennom SUKK-skjema der jeg fikk moderat svangerskapskvalme og fikk beskjed om å kjøpe postafen å prøve det. Men føler ikke det har nok effekt, har dere noen tips eller noe som fungerer for dere?

Er passe desperat nå:arghh:
 
Jeg er ekstremt kvalm om dagen. Eneste som fungerer her er å småspise ritz-kjeks jevnt og trutt. Ofte og lite. Vann med kullsyre og sitron hjelper også noe så lenge jeg har noen kjeks i magen. Har kjeks på nattbordet og spiser noen med en gang jeg våkner.
 
Jeg småspiser salte ting hele dagen. Sutter på tortilla chips. Jeg holder meg for det meste til karbohydrater. En dag spiste jeg kokte poteter med litt pink himalaya salt på. Det er ikke det sunneste men får gå tilbake til sunt når kvalmen er borte tenker jeg.

Drikker masse vann selv om det ikke er så enkelt.

Min kvalme er type 24/7 men kaster ikke opp.
 
Du må gi de kvalmestillende tablettene noen dager før du kan si om de virker eller ikke dessverre... ta tablettene jevnt som foreskrevet av legen, og gi det 3-4 dager minst. Hilsen ei som har hyperemesis for 2. gang og meeget god erfaring med kvalme og kvalmestillende tabletter..

Når det er sagt så er det ikke alltid alle typer tabletter har effekt, så gi det 3-4 dager, om du fortsatt ikke har effekt så tar du kontakt med lege igjen og ber om å få prøve en ny type kvalmestillende.
 
:(:(:(:(:(:(:(
Jeg småspiser salte ting hele dagen. Sutter på tortilla chips. Jeg holder meg for det meste til karbohydrater. En dag spiste jeg kokte poteter med litt pink himalaya salt på. Det er ikke det sunneste men får gå tilbake til sunt når kvalmen er borte tenker jeg.

Drikker masse vann selv om det ikke er så enkelt.

Min kvalme er type 24/7 men kaster ikke opp.


Samme her, er kvalm hele døgne og brekker meg av alt av lukter..

Føler jeg har prøvd alt, har prøvd å spise før jeg står opp, drikke saft før jeg står opp (blodsukkeret), ligge lenge i sengen før jeg står opp osv. Men ingenting fungerer:(:(
 
Du må gi de kvalmestillende tablettene noen dager før du kan si om de virker eller ikke dessverre... ta tablettene jevnt som foreskrevet av legen, og gi det 3-4 dager minst. Hilsen ei som har hyperemesis for 2. gang og meeget god erfaring med kvalme og kvalmestillende tabletter..

Når det er sagt så er det ikke alltid alle typer tabletter har effekt, så gi det 3-4 dager, om du fortsatt ikke har effekt så tar du kontakt med lege igjen og ber om å få prøve en ny type kvalmestillende.

okei! Ja jeg må bare bite tennene sammen et par dager til..
Legen mente at jeg lå på grensen til hypermesis da jeg manglet 1 poeng unna grensen. Håper på å finne noe som funker da jeg sliter med å gå på jobb (skole+barnebolig) da jeg må lage mat til ungene og brekker meg av både makrell i tomat, prim og poteter:(
 
Å kjære vene jeg brekker meg bare av å lese ordet makrell i tomat. Matdufter og os er det verste. Jeg holder pusten når jeg åpner kjøleskapet....

Jeg liker heller ikke lukten av shampoen min og parfymen min. :depressed:

Håper tablettene hjelper for deg!:smiley-angelic001
 
Å kjære vene jeg brekker meg bare av å lese ordet makrell i tomat. Matdufter og os er det verste. Jeg holder pusten når jeg åpner kjøleskapet....

Jeg liker heller ikke lukten av shampoen min og parfymen min. :depressed:

Håper tablettene hjelper for deg!:smiley-angelic001
Imens her er skive med makrell i tomat og agurk det eneste jeg får ned om morgenen :hilarious:
 
Back
Topp