Ekstreme samlere

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Sitter og ser på det nå.

ImageUploadedByBV Forum1442329632.556837.jpg

Skjønner ikke at folk seriøst får seg til å leve i en svinesti, rett og slett. Tror jeg aldri kommer til å forstå.

Det er vel nesten alltid psykisk sykdom i bildet, og det forklarer jo en del. Men det er vanskelig å forstå ja. :/

Det er jo en psykisk lidelse som regel.

Jeg klarer ikke se på det lengre, så mange tragiske skjebner:/

Forstår heller ikke hvordan folk kan leve slik. Har en svigerfar som skal samle på alt mulig slags rot (helst større ting da som båter, biler, stål osv). Nå derimot har han fått beskjed om at tomten skal ryddes. Han har noe motvillig gått med på det

Ja de kan jo ikke ha det bra med seg selv :( men allikevel å få seg til å leve på den måten. Jeg klarer ikke forstå det :(
Det har jo noe med at de er syke. De velger på en måte ikke å leve slik. Samlinga blir et middel for å døyve noe traumatisk, også eskalerer det ut av kontroll.

Leste ekstreme samleie :wideyed::wideyed::wideyed:

Tror ikke det er meningen vi skal forstå jeg...

Det er vel nesten alltid psykisk sykdom i bildet, og det forklarer jo en del. Men det er vanskelig å forstå ja. :/

Det tenker jeg og. Dette er mennesker som er syke. De samler ikke bare fordi de liker det.

Det har jo noe med at de er syke. De velger på en måte ikke å leve slik. Samlinga blir et middel for å døyve noe traumatisk, også eskalerer det ut av kontroll.
Bare så ille å se hvor skittent det er :( døde mus, kattepiss og det som verre er :( særlig med de som har barn!

Bare så ille å se hvor skittent det er :( døde mus, kattepiss og det som verre er :( særlig med de som har barn!
Ja, det er jo helt forferdelig, og de lider jo under dette, men klarer ikke ordne opp i det selv pga psykisk sykdom. Er jo en grunn til at det alltid er en psykolog til stede når de begynner med oppryddingen, for de vet jo at personen som hoarder kommer til å bryte sammen underveis.

Ja, det er jo helt forferdelig, og de lider jo under dette, men klarer ikke ordne opp i det selv pga psykisk sykdom. Er jo en grunn til at det alltid er en psykolog til stede når de begynner med oppryddingen, for de vet jo at personen som hoarder kommer til å bryte sammen underveis.
Bare skjønner ikke at de ikke har fått hjelp tidligere også. Men man må vel oppsøke hjelp da. Skulle tro noe medisinering ville vært stor hjelp blant annet.

Bare skjønner ikke at de ikke har fått hjelp tidligere også. Men man må vel oppsøke hjelp da. Skulle tro noe medisinering ville vært stor hjelp blant annet.
Ikke godt å si. De fleste slike programmer jeg har sett har vært fra USA, og jeg aner ingenting om hvordan hjelpeapparatet for psykisk syke er der. Er jo trasig at det skal gå så langt før man får hjelp. Jeg tror terapi kunne gjort mye.

Ikke godt å si. De fleste slike programmer jeg har sett har vært fra USA, og jeg aner ingenting om hvordan hjelpeapparatet for psykisk syke er der. Er jo trasig at det skal gå så langt før man får hjelp. Jeg tror terapi kunne gjort mye.
Vel i Norge så skal det vel mye til å bruke tvang. Men tror også at man ikke ville latt det gå så langt heller !!
Veldig tragisk :(

Back
Topp