Ekstreme magesmerter

førjulsbaby

Forelsket i forumet
I går kveld ble jeg plutselig slått helt ut av noen magesmerter fra en annen verden. Varte cirka 20 minutter, og lå bare i senga og vred meg av smerter. Smertene var cirka midt i magen ganske langt nede. Var utrolig bekymret da det holdt på, håpte det var luftsmerter, men hjalp ikke å gå på do.

Men så forsvant de igjen bare helt sånn plutselig, og jeg kjente ingenting gjennom natta.

Bør jeg være bekymret for at det har skjedd noe med spiren? ikke hatt noe antydninger til blod gjennom hele svangerskapet. Er cirka 7 uker på vei, og var til UL på torsdag og så at hjertet slo.

Jeg har fått påvist mange cyster på eggstokkene. Kan det ha vært en av disse som sprakk? Noen som har noen erfaringer av det?

synes det var en utrolig uhyggelig opplevelse, og klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med at det er normalt med slike smerter.....

Har googlet litt på dette i dag... opplevde det selv i natt (men varte bare 3-4min) Dette er vist veldig vanlig i starten av svangerskapet.

Håper alt står bra til hos oss begge!

Takk for svar!

Så din tråd, men forstod det først som det var i krosryggen du hadde smertene. Men leste det om igjen nå, og så at det kunne se likt ut...

godt å høre at det ser ut til å være normalt. Da kan jeg puste litt letta ut. Håper bare jeg slipper flere av de opplevelsene der....

Ja, det håper jeg og [:)]

Sist svangerskap tror jeg det begynte ca i uke 6 for meg, kjentes ut som om noen stakk en kniv i magen. Fikk det oftere og oftere fram til uke 14, så ble det sjeldnere igjen. Det varte vel ca 5-20 minutter synes jeg å huske. Denne gangen har jeg bare hatt litt forsiktig, men det er jo tidlig ennå. Renger med å få masse vokse- og strekkesmerter denne gangen også.

Jeg hadde en cyste som sprakk en gang og det føltes som om hele magen skulle sprenge å havne på gulvet.

Men det er vanlig å ha litt "magevondt" i begynnelsen av svangerskapet.
Dette går så bra så :)

Hei!
Jeg har hatt en cyste som sprakk på den ene eggstokken. Da den gjorde det klarte jeg ikke å stå oppreist og hadde sinnsyke magesmerter. Det hadde kasnkje vært vberoligende å ringe til legen ?[:)] Det hadde jeg iallefall! Selvom det skal gå problemfritt med slike cyster som regel..

Ja, tror jeg har opplevd at en sprakk før, men er vel ikke mulig å sjekke det helt sikkert liksom. Har jo drøssevis av dem på eggstokkene, så er vel naturlig at de sprekker innimellom... Men var nok litt av det samme som nå, bare at jeg ble enda mer bekymret nå når jeg er gravid. Er i alle fall utrolig smertefullt, og blir helt kvalm og svett av smertene. Tenkte på å ringe legen i går, men gikk jo over ganske fort, og ikke merket noe etter det.

Men, har uansett klart å få det litt på avstand nå, uansett hva det var... så får jeg heller ta en telefon til legevakta hvis det skulle skje igjen *bank i bordet*.

Dette hadde jeg også i sist svangerskap. Hadde så vondt i magen at jeg klarte ikke stå oppreist.
Hadde det flere ganger.
Men det var visst helt normalt. og det kom en frisk og rask gut alikavel[:)]

Back
Topp