ekstrem svimmelhet!!

Ellie86

Elsker forumet
flere enn meg som er svimmel uansett hva jeg gjør. jeg er svimmel når jeg står, sitter, ligger, bøyer meg... you name it.
er dette vanlig? trodde det var kun når man reiste seg fort jeg,....

Nei merker ikke noe til det. Bare litt "ør/susen" av og til. Men tror ikke det er uvanlig. [;)]

kvalmen hadde igrunn begynt å gi seg, men nå er jeg så svimmel at jeg blir kvalm av det! hehe.

Blir bare veldig svimmel hvis jeg blir stående for lenge rolig ..

hmmm. de sjekket blodtrykket mitt på mandag og det var visst perfekt sa hun. men kan vel kanskje ha endret seg. er det noe jeg kan gjøre for å ikke bli så forbanna svimmel da? jeg takler kvalmen, men svimmelhet er noe av det værste jeg vet!!

Har hørt at å drikke masse vann skal hjelpe:)

takk silje :) da prøver jeg det.
hvordan er formen din da??

Gjør det:) Godt å høre kvalmen din har gitt seg litt!
Formen min er fin:) Var på UL i sta, fikk du ikke mld min? [:D]

jo jeg hadde visst det [:D] men hadde tlf på soverommet [:D]
åå jeg er så glad på dine vegne nå!!! gruer meg til mandag. må dra alene for det er første dagen på jobb etter ferien for kyrre så han tør ikke spørre om fri

He, he:) Takk:D Jeg er helt sikker på at UL din går bra, det har jo gått bra så langt, og du har jo vært så kvalm! Kan ikke skjønne noe annet. Jeg måtte ta innvendig i dag også da, hadde håpet på utvendig:P Synn han ikke får blitt med! Du får ta med bilder hjem å vise han!
Var veldig glad UL min var nå, kvalmen min er jo heeelt bort nå, så det var godt å få bekreftet at det ikke var noe galt fordet.

ja jeg skal ha med bilder for besteforeldrene mine vet ikke at jeg er gravid så jeg skal vise dem det :)

Jeg er svimmel til tider ja[&:] Noen ganger orker jeg ikke noe, og går og legger meg... men blir nok snart bedre[:)]

Åh, da tipper jeg dem blir glade når dem får se bildene:D

ORIGINAL: Ellie86

flere enn meg som er svimmel uansett hva jeg gjør. jeg er svimmel når jeg står, sitter, ligger, bøyer meg... you name it.
er dette vanlig? trodde det var kun når man reiste seg fort jeg,....

Jeg har hørt om det for jeg har ei venninne som er sånn, hun ble det da hun var ca 8 uker på vei. Fikk beskjed om at det er fostret som ligger på en spsiell måte på livmora, derfor svimmel. Hun fikk også beskjed om at hvis fostret ikke flyttet seg måtte hun mest sannsynligvis gå med det til hun føder. IKKE farlig, men veldig ubehagelig.
MEn det behøver jo ikke være det da, du kan jo ta det opp med lege/ JM, de vet sikkert masse mer[;)]
Lykke til, og håper det går over for din del.

Jeg vet åssen det er! Med nr1 var jeg svimmel nesten hele svangerskapet, følte meg rett og slett småfull og var livredd for å besvime hele tida, turte nesten ikke gå på butikken alene en gang. Enten jeg lå, satt eller sto- fortsatt like svimmel. Det blei bedre når jeg var rundt uke20, men så kom det litt tilbake i tredje trimester. Men det var helt klart værst den første tida! Jeg hadde lavt blodtrykk og det har nok du også. Jeg prøvde å trøste meg med at babyen trives bra når blodtrykket ikke er høyt, det er flere risikoer som følger med høytblodtrykk så da slapp jeg iallefall det. Fikk ei kjempe fin jente på 4,2kg og 52cm lang 5 dager over tida Er i uke 9 nå med nr 2, har heldigvis ikke like intens svimmelhet nå denne gangen, men må sette med ned noen ganger i løpet av dagen fordi jeg vet at jeg kommer til å gå i bakken hvis ikke[&:] Mitt råd til deg - ikke press deg selv, kjenn dine begrensninger, hvil deg så mye som mulig og pass på at du får rikelig med frisk luft. Hvis blodsukkeret ditt blir lavt  blir det enda jævligere. Så skal du nok se at det bedrer seg[:)] lykke til

Jeg har vært sånn svimmel og kvalm noen dager nå, men fant ut til slutt at det er omgangssyka, ikke noe med graviditeten å gjøre, HELDIGVIS [:D] Ellers hadde jeg ikke holdt ut tror jeg... Så godt som låg på doskåla i hele natt og spydde... [:'(] Men nå i dag er jeg fin-fin igjen [:)] Mamma b.l.a med flere har også hatt akkurat samme symptomene, så det er "noe som går" rundt om tenker jeg... KAN være det du har, eller det kan ha sammenheng med graviditeten... [8|]

takk puppi :) jeg merket at med en gang jeg spiste ble det litt bedre. men jeg kan da ikke gå å spise hvert eneste minutt hele døgnet. hvordan skal jeg se ut da? hehehe.
håper det går over snart. :)
nå skal jeg driste meg til å bake amerikanske STOORE muffins :)

Back
Topp