Ekstrem luktesans

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har ganske god luktesans i utgangspunktet, men de siste ukene har den blitt helt ekstrem. Når mannen kommer inn fra fjøsstell kjenner jeg lukta i rom han har gått gjennom lenge etterpå. Gjelder andre lukter også, men spesielt plagsomt med fjøslukt og matlukt. Heldigvis ikke noe problem å være i fjøset selv, men sliter med lukt av hendene etterpå selv om jeg vasker meg.

Andre som opplever ekstrem-sanser?

Jeg kan bli dårlig av matlukt etter vi var stekt ting. Skulle lage torsk for noen dager siden, luktet torsk i mange timer etter :grumpy:

Ellers når jeg er ute prøver jeg å puste med munnen

Jeg har vært pottetett i nesa de siste ukene så har heldigvis ikke hatt det problemet. Verre med synet, haha. Skal ikke så mye til før jeg brekker meg, hadde besøk av niesa og svigerinnen og da hadde hun kastet en bleie i søpla :wtf: og idag til frokosten satt kjæresten min frem en boks makrell i tomat som jeg egentlig syns er kjempegodt. Men bare synet av det...:yuck::wideyed: uff

Her er det spesielt plagsomt å bevege seg i det offentligerom, med alle parfymene. Særlig hos eldre damer som har dynket seg. Det er så ille at jeg blir svimmel og brekker meg..

Jeg er plaget med sære lukter som ingen andre lukter... føler konstant det lukter som at noen har nyst ved siden av puta mi (selvom trekket er nyvasket) og kunne lukte at en venninne hadde mensen :o :p ikke de deiligste luktene...

Ekstrem luktesans her også! Er spesielt ille når jeg sitter på bussen! [emoji85]

Jeg har ganske sensitiv nese fra før av, plages med parfyme fra kolleger og om jeg tar bussen, kjenner dårlig ånde på den som sitter bak meg på flyet ol. Så jeg håper at om jeg blir mer sensitiv at det kanskje ikke er at jeg lukter "enda bedre" men at den bare endrer seg litt.

De siste dagene har jeg hatt problemer med ånden til mannen. jeg gjenkjenner at det ikke lukter vondt, men det er bare annerledes og den lukten reagerer jeg på.

Vi har en mystisk lukt på kjøkkenet som jeg kjenner hver morgen. Har bytta på kjøkkenklut, tatt ut søppel og flytta på alt som kan lukte med den er der ennå. Ingen vits å be mannen om hjelp, for han kjenner det jo ikke :arghh:

Jepp! Merker det spesielt godt når jeg sitter på bussen, skal knyte igjen matsøpla og skifte bleie på snuppa [emoji14] Da blir det litt brekninger.

Er velsignet med ekstremt god luktesans fra før, så har ikke merket noe forskjell nå. Forrige svangerskap klarte jeg ikke steke kjøtt av noe slag :p

Har alltid hatt utruligt god luktesans og nå er den bare blitt bedre. Takler ikke luktå av mat [emoji14] varm mat er utvilsomt verst[emoji14]

Gikk tur i skogen i sted og kunne lukte en hundebæsj lenge før jeg så den, for å si det sånn :eek:kunne ønske folk plukka opp etter hundene sine altså :mad:

Samme her, god luktesans fra før pluss ekstra god luktesans er ingen god kombinasjon. Her om dagen kunne jeg lukte "putehår" på ei jente på t-banen. Det vil si hun har ikke vasket håret på et par dager og har ikke hatt noen spray eller noe i det siden hun stod opp. Så jeg kjente lukten av hodeputen hennes, og jeg stod ikke klint inntil henne.

Er det forresten noen andre som også reagerer på høye lyder? Jeg får helt fnatt av enkelte lyder, f.eks pipelyden for å justere varmen til stekeplatene, røring med stålvisp eller sammenkrølling av papir. Føler jeg går rundt og er hypersensitiv for alt om dagen.

Jobber på treningssenter, kjenner jeg gruer meg allerede til luktesansen kicker inn.
Lukter ille av enkelte, tror det skal bli hardt å takle.. o_O

Jeg er ekstrem på å lukte ånder til folk, krops dufter og parfymer å jeg blir fysisk uvel av det, :-( :-p

Og lyder, bestikk mot fat og visping, pusting haha jeg er sikkert enkel og leve med for tiden :-p

Back
Topp