Ekstrem hodepine i uke 13

Luttenutt

Glad i forumet
Julibarna 2019
Juligull2021
god kveld!
Jeg har nå de siste dagene hatt en helt jævlig hodepine. Den er der hele tiden og ingenting hjelper. Har krøpet til korset og tatt Paracet, men vet jo at dette ikke er bra. Har enda ikke fått tatt blodprøve i uke 12 grunnet jul og de på legekontoret ga klar beskjed om at jeg ikke kom til å bli prioritert eller få time før nyåret grunnet stor pågang i romjulen. HVA kan hjelpe? Dette er det verste jeg har vært med på..
 
Du bør jo kontakte lege igjen tenker jeg. Er ikke normalt å gå rundt med dundrende hodepine.
 
Er normalt med hodepine rundt uke 12-13-14 pga hormonene. Noen får også migrene plutselig i svangerskapet. Kjølig omslag over øynene, mørkt rom,kaldt luft, nok vann og salt og søvn er de beste tipsene jeg kan komme med.
Og det er ikke nødvendigvis farlig å ta paracet i svangerskapet. Man skal bare helst ikke ta det over tid, og holde seg under maxdose pr dag.
 
Jeg har hatt migrene i mange år, som forsvant mirakuløst under svangerskap, og med veldig nøye kosthold.

Ikke spis;
Sukker
Sjappe karbohydrater
Koffein

Ikke fokuser med øynene, aksepter at du er syk. Har du bad kan det hjelpe noen. Kaldt eller varmt varm på klut over ansikt, jeg bruker gelepakning og kulde, mens en venninne bruker varme
Mørkt og kaldt. Veldig kaldt. Ingen høye lyder, ingen brå bevegelser.

Drikke nok, ikke bare vann med gjerne vann med litt salt og honning i for å jevne balanse.

Magnesium olje, lever, omega3 og næringstett mat slik som hjemmelaget kraft hjelper i lengden, men det tar tid. Spesielt omega3 og B12 pluss D vitamin kan ha effekt.
 
Er normalt med hodepine rundt uke 12-13-14 pga hormonene. Noen får også migrene plutselig i svangerskapet. Kjølig omslag over øynene, mørkt rom,kaldt luft, nok vann og salt og søvn er de beste tipsene jeg kan komme med.
Og det er ikke nødvendigvis farlig å ta paracet i svangerskapet. Man skal bare helst ikke ta det over tid, og holde seg under maxdose pr dag.
Har tatt Paracet en gang etter å googlet det, men fortsetter det sånn så må jeg fortsette. Gleder meg til legetime på nyåret..
 
Jeg hadde akkurat det samme, på samme tid i svangerskapet, i flere dager, Paracet hjalp ikke en gang! Gikk til naprapat og det ble borte dagen etter. Absolutt verdt det!

(Det var fordi det skyldtes spenninger i muskler som er festet på hodet)

Jeg tar dessuten magnesium daglig, og har ikke hatt hodepine på månedsvis. Men om jeg glemmer å ta magnesium i noen dager får jeg hodepine
 
Jeg hadde akkurat det samme, på samme tid i svangerskapet, i flere dager, Paracet hjalp ikke en gang! Gikk til naprapat og det ble borte dagen etter. Absolutt verdt det!

(Det var fordi det skyldtes spenninger i muskler som er festet på hodet)

Jeg tar dessuten magnesium daglig, og har ikke hatt hodepine på månedsvis. Men om jeg glemmer å ta magnesium i noen dager får jeg hodepine
Jeg har, med unntak av en dag eller to, ikke hatt hodepine i svangerskapet. Jeg tar og magnesium hver dag.
 
Back
Topp