Ekstrem gråt

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Frøkna vår er 3 dager gammel og i kveld begynte kun plutselig å hylgråte uten at noe hjalp!! Holdt på hvertfall 20 minutter frem til hun roet seg. Så langt i kveld/natt er ho også veldig urolig og gråter mye. Mammahjertet gjør så vanvittig vondt. Jeg ammer og har vært så glad for det, men nå lurer jeg på om noen har erfaring med sånn plutselig og intens gråt? Kan kolikk starte så tidlig? Blir så veldig nervøs :-(

Har ei på 14 dager, og her startet det også på dag tre, og det blir værre og værre for hver dag. Har vært gjennom dette før, og det jeg nå blir å gjøre er å kjøpe amme-te, miniform og å ta henne med til manuellterapeut, og håpe på det beste. Det er mine beste tips :Heartred

Vet ikke om kolikk starter så tidlig ❤️
Mi fikk kolikk da hun var nærmere 3 uker ganmel, også skrek hun 20 timer i døgnet til hun var nesten 5 mnd :(
Selv om vi prøvde minifom, semperdråper, fennikelte, manuellterapeut (sistnevnte hjalp faktisk litt! Men ikke nok...)
Det gikk over på dagen da jeg slutta å amme og vi gikk over til spesial-MME (althera). Det er kjempedyrt (200kr for liten dunk), men om man trenger det får man det gratis på blå resept.

Håper dere finner ut av hva som forårsaker gråtingen hos dere så det gir seg snart ❤️❤️❤️

Siden det begynte i går ville jeg ikke konkludert med kolikk så fort, men kan jo hende hun har vondt noe sted. Er så vanskelig å vite med sånne små. Kan være øret, magen osv

Sniker fra oktober 2018 - min første hadde kisskidd noe som startet ca 3-5 dager etter fødsel... etter ett par uker hadde han tydelig «bananformen»...
Du kan se litt til det om hun feks roer seg på en side, snur hode mot ene siden ....
håper det løser seg raskt for dere!
Vondt når det er sånn [emoji173]️

Kan det hende at melkeproduksjonen ikke har kommet skikkelig i gang? Har et par venninner som opplevde det den første tiden, men så roet barnet seg veldig når de fikk opp produksjonen ved hjelp av pumping. (Dette er det jo selvfølgelig ikke om barnet legger godt på seg).

Back
Topp