Ekstraslag på hjertet

FrøkenAH

Flørter med forumet
Har fått mye av det etter at jeg ble gravid. Går veldig opp og ned, kommer selvfølgelig når jeg er sliten eller stresset, gjør jo ikke situasjonen noe lettere akkurat. Synes bare det er så ubehagelig, akkurat som om jeg mister pusten et bitte lite sekund...
Flere som har opplevd dette? Tenker å ta det opp med jordmor på mandag. Har hatt litt angst også og de tankene kommer snikende tilbake når kroppen holder på å tulle sånn! Vet jo at det ikke er farlig, men...

Jeg hadde det mye sist jeg gikk gravid, men fikk ikke andre plager med det annet enn at jeg synes det var litt ekkelt. Denne gangen har jeg ikke fått det, merkelige greier....

Merker det spesielt godt når jeg legger meg for kvelden, kjennes ut som om hjertet stopper helt opp for å så "hoppe ut av brystet".

Ja, det er veldig ekkelt og ubehagelig! Det går veldig opp og ned heldigvis, kan gå en uke uten og plutselig ha en dag med flere! Regner med at det blir sånn ut svangerskapet... Vi merker jo graviditeter forskjellig, jeg har fått mest med pust og puls, blir andpusten av å prate noen ganger:P

Jeg har mye av det. Du bør fra til legen/legevakt når du har disse anfallene. Jeg er henvist sykehuset for UL av hjertet og 24 times ECG (vi har mye hjertefeil/problemer i familien). Har hatt en del hjertebank fra ungdommen men aldri slik som dette :-(

Jeg har mye av det. Du bør fra til legen/legevakt når du har disse anfallene. Jeg er henvist sykehuset for UL av hjertet og 24 times ECG (vi har mye hjertefeil/problemer i familien). Har hatt en del hjertebank fra ungdommen men aldri slik som dette :-(

Vet at de jeg har absolutt ikke er farlige, det varer så kort, rekker kun registrere det og oftes er det bare et slag, så å dra til legevakten for sånt blir i mitt tilfelle bare tull. Men skal til legen om et par uker å tenkte å nevne det da, så får vi se hva han sier:)

hadde det mye forrige svangerskap. trodde jeg skulle besvime. Så gleder meg til det kanskje starter igjen denne gangen

Vet at de jeg har absolutt ikke er farlige, det varer så kort, rekker kun registrere det og oftes er det bare et slag, så å dra til legevakten for sånt blir i mitt tilfelle bare tull. Men skal til legen om et par uker å tenkte å nevne det da, så får vi se hva han sier:)

Ikke farlig men kan være ufattelig slitsomt. Jeg ligger strekk ut etterpå hvertfall ;-)

Back
Topp