Ekstrajobb under ulønnet permisjon?

Borboleta

Betatt av forumet
Jeg har fast jobb i bhg. Siden snuppa er født i oktober og vi ikke får bhg plass, så lurer jeg på å søke ulønnet permisjon fra jobben min fram til neste barnehageår. 2013) Har jeg lov under den ulønnete permisjonen å ta meg en ekstrajobb en annen plass, som innebærer kvelds, natt og helgejobbing? Vet ikke hvordan vi ellers skal løse dette. Håper noen vet dette for jeg finner ikke mye info om det på nett.

Så lenge permisjonen er ulønnet, så er det ikke noe problem å jobbe ekstra :) en barnehage har jo ikke mulighet til å gi deg vakter på kveld og i helg, så da må du jo finne et midlertidig alternativ!

Det må avklares med arbeidsgiver da du har ulønnet permisjon for å ta deg av barn ikke for å jobbe et annet sted.. De fleste arbeidsgiver vil nok være forståelsesfulle overfor dette og ikke ha noe problem med det men det er ikke noe du har RETT på....

Kommer helt an på arb.giveren din om de syns det er ok.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor arbeidsgiver skal måtte "godkjenne" en ekstrajobb.. er ganske sikker på at du ikke trenger å si noe som helst.

Oceania skrev:
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor arbeidsgiver skal måtte "godkjenne" en ekstrajobb.. er ganske sikker på at du ikke trenger å si noe som helst.

Det spørs vel hvilken kontrakt du har, og permisjonsreglementet der du jobber. Jeg har i min arbeidskontrakt at arbeidsgiver skal godkjenne eventuelle ekstrajobber jeg tar. Ingen av kollegene mine har hatt problemer med å få godkjent ekstrajobbene sine likevel, men jeg ville i alle fall nevnt det for arbeidsgiver. Det bør være greit for alle å forstå at ts må jobbe et annet sted når hun ikke kan jobbe på dagtid uansett.

Oceania skrev:

Den omsorgspermisjonen man har rett i inntil 1 år etter permisjonen er over er som det ligger i ordet en OMSORGSpermisjon.. Man får permisjon for å passe egne barn, IKKE for å jobbe et annet sted..  Man kan ikke gjøre hva man vil i denne permisjonen, man kan ikke forsøke en annen jobb og putte barnet i barnehage f.eks - da vil hele grunnlaget for permisjonen falle bort.. Vil man jobbe et annet sted må man søke en annen type permisjon.. I ditt tilfelle er det jo snakk om å spe på inntekten med kvelds og helge jobbing, men det må likevel "godkjennes" av arbeidsgiver.. De fleste vil nok ikke være vanskelig på dette så i det store og det hele er det ikke et problem, men det er lurt å
være litt ydmyk når man spør arbeidsgiver og innse at dette ikke er noe man har rett på men noe arbeidsgiver velvillig kan innvilge...

Back
Topp