ekstra UL i dag : )

Calevi

Blir kjent med forumet
Pga sterke kynnere henviste legen min meg til gyn. pol, og legen der foretok ul - både innvendig og utvendig. Jeg fikk SJOKK!!!! For det var ikke bare ETT foster der, det var TO!!!!!!!! Eneggede tvillinger!!! Legen kunne ikke se hvilket kjønn, men at det var to livlige krabater som bokset hverandre på nesa, det var det ingen tvil om! Ny, ordinær UL er 21. august [:)]
Har lagt meg nedpå litt, prøver å komme meg av sjokket... Vi som liksom bare skulle ha en attpåklatt til de to flotte jentene våre da, hehehe.. Pappaen fikk bakoversveis da jeg ringte og fortalte nyheten, vi hadde totalt latterkick begge to. Nå er jeg spent på om det fortsatt blir januar-klubb på meg eller hva, for så vidt jeg har hørt pleier ikke tvillingfødsler å gå til termin... noen som har mer info til meg så blir jeg glad!!!
Hilsen en sjokkert men lykkelig tvillingmamma-to-be....

HJELP, æh gratulerer.....må jo være litt av et sjokk??? Men gøy da! Dobbel lykke[;)]  Fikk du vite kjønnet????? Da er det i alle fall ikke fare for at jentene dine må sloss om bebisen, de kan ta seg av en hver så kan du ligge på sofan og slappe av??? (holde på illusjonen[:D])

Uansett, Gratulerer masse!!!!

OJ OJ OJ OJ!!!!!
Sjokk ja! Dobbel glede da!
GRATULERER![:D]
Så spennende!

Tvilling svangerskap  regnes 37 uker i stedenfor 40

OJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så moro da!!!![:D][:D][:D][:D][:D] Grattis

Gratulerer!!! Så gøy med to!

Gratulerer! Kan tenke meg det var et sjokk, ja, men det er jo kult med tvillinger også, da [:D]

Gratulerer så masse med tvillinger!!!
Dobbel lykke...

Gratulerer så masse-dobbelt så moro og dobbelt så mye kos[;)]

oh my god...steike det var jo kjempeblink det da!!![:D]

Oi, kan tenke det var litt av ett sjokk ja. Gratulere så masse!! [;)]

GRATULERER KJEMPEMASSE!!!  så herlig

Full pott det der, hi hi hi. Gratulerer så masse med tvillingene[:D][:D]. Dette blir morro. Første tvillingpar i januarklubben, er det ikke???

Det blir jo kjempespennende. Gratulerer!

Gratulerer kjempemasse!! Og to små nurk da? Igjen; Gratulerer kjempemasse!!!![:D]

OI. Skjønner godt at du fikk sjokk da, men gratulerer så utrolig masse.
Har du merket noe forskjell på dette svangerskapet i forhold til de 2 første

Tja, har egentlig vært MINDRE dårlig i dette svangerskapet enn i de to andre - all fornuft og litteratur sier jo at det pleier å være omvendt. Merket tidlig at alt som strammet over magen var skikkelig ubehagelig, har gått i mammaklær i noen uker allerede. Symfysemålet mitt er litt større enn normalen, men ikke kjempemye heller. Tror det var 18 cm på 15+6 uker. Har kommet meg litt av sjokket i dag, skulle jo bare ha en attpåklatt, og så dobler barneflokken seg likevel, hehehe....

Gratulerer så kjempemasse!!! Dobbel lykke er jo kjempekos! Og så lenge begge barna er friske, så går det nok bra. Heldig for dem at de har to eldre søsken, de er jo ypperlige som barnevakter og til god hjelp.

Er selv eldst av søskenflokken hjemme, og da min mamma fikk sjokket om 2 babyer (gutt og jente) for 15år siden, var det en selvfølge at jeg måtte hjelpe til. Ulempen med mine to små søsken er at de har astma og allergi, så det ble mange turer til sykehus og mye sykdom hjemme. Så til tider har det vært mye tungt for foreldrene mine. Men uansett har det også vært mye fine stunder med tvillingene da de var små. Typisk var det når den ene skrek, startet den andre i koret også. Og i starten var det mye nattevåking og mating før tvillingene fikk et fast sovemønster. Og det er utrolig å se hvor sterke bånd tvillinger har. Den dag idag kan de krangle som søsken flest, men blir den ene parten erta, kommer den andre til unnsetning. Og da de var små var de veldig knyttet til hverandre. Arti var det å kle dem likt også.
Så Calevi, du må bare glede deg til de to småtrollene kommer til verden. Om det kan bli tungt noen ganger, så er det de beste gledestundene man husker best når de vokser opp. Og eneggede tvillinger er vel mer knyttet til hverandre enn toeggede.
Lykke til så masse!

Takk for mange koselige lykkeønskninger!!
Jeg håper at eldstejenta på 6 år får lyst til å hjelpe til litt, hun er utrolig flink og ryddig av seg. Når det gjelder lillesøster på 5, så er hun et helt annet kapittel.. Hun har ADHD + Tourettes, så hun har perioder der hun er mer eller mindre utilgjengelig, og så er det gode perioder der hun er så god at jeg har lyst til å klemme henne inntil meg for alltid. Det er kun 11 måneder mellom mine to jenter, derfor hadde jeg veldig lyst på en attpå klatt for å oppleve å "bare" ha en baby å kose meg med - eldstejenta var såpass liten da jeg ble (uventet) gravid igjen, og jeg var mye dårlig med bekkenløsning, kvalme, premature rier osv, så jeg følte at jeg mistet mye av spebarnstiden hennes. Med minstejenta hadde jeg jo allerede storesøster som fortsatt var baby + pluss at hun hadde en del symptomer på diagnosene sine allerede ved 3 ukers alder, så det ble en del sykehusopphold på oss. Jaja, attpåklatten skulle ikke la seg planlegge, jeg trøster meg med at jeg har vært gjennom det nærmeste man kommer tvillinger allerede [;)]
Nå surfer jeg nettet for å finne info om tvillingsvangerskap/fødsler samt linker til svenske nettbutikker for å se på tvillingvogn, hehehe...
Lykke til til alle andre gravide januar-mammaer!!! [:)]

[:D]Gratulerer så masse med tvillinger!!!
Så spennende!! [:D]

så koselig!!!![:D] det er jo noe helt spes. med tvillinger. de sier jo at å ha barn som har ca 1 år mellom seg oppfører seg ganske likt tvillinger, så du har jo fått en forsmak på det.
lykke til!!!![:D]

Back
Topp