Ekstra UL for vekstkontroll?

Nullenusken

Forumet er livet
Var på ordinær UL i dag og fikk da time til ny UL i mai for vekstkontroll... Er det vanlig? Hadde ikke det med Benjamin... Men han var 54 cm og 4690g da han ble født, så er kanskje derfor?

God sjanse for at det er grunnen, ja. Følger jo gjerne opp litt ekstra de som har fått litt større barn

fikk det også,men det er fordi eg er ei stor dame og derfor kan dette bli ett stort barn ;)  jenta var ikke det,men det var den gang. skal i begynnelsen av juni.

Er nok sikkert bare for å følge med.. 

TROOOR jeg også hadde det, eller det var det bare pga morkakens plassering.. hmm.. Husker ikke, 
men er vel bra de følger med?!?  :D 

Jeg var på det en del med første ungen min. Men det var ikke før siste mnd. 
De mente på sykehuset at ungen kom til å bli kjempesvær og var redd for prematurt barn.

Jeg mente terminen var helt feil...

Det endte opp med en unge på så vidt 3 kg, og da jeg fødte var jeg nesten tom for fostervan og morkaka var ferdig med jobben sin. Så jeg hadde rett og de hadde feil ;)
(Terminen ble korrigert i journalen min, hihi)

Synes det er veldig bra at de følger opp. Datteren vår var endel mindre enn forventet ved fødsel for 2 år siden (2.410) så jordmor sa at hun ville vurdere ekstra vekstkontroll etterhvert denne gangen.

Jeg skal på vekstkontroll når jeg er 32 uker (slutten av mai). Hadde lite fostervann sist gang så blir fulgt opp på det denne gangen!

Jeg skal, men allerede om 2 uker til. Hun skreiv at det var vekstkontroll, men var også for å sjekke opp tvillingen som fortsatt er i magen :(

Skal også på vekstkontroll i midten av april(uke 28). Førstefødte var under 3 kg så da følger de med ekstra denne gangen.

Skal på vekstkontroll i uke 32 visstnok fordi de vil ha inn mødre med PCO for en ekstrakontroll. Alt så normalt ut på ordinær UL.

Skal også inn på ekstra UL denne gangen, men det er for å sjekke blodsirkulasjonen. Kommer antagelig av at jeg hastekeisersnitt forrige gang.

Back
Topp