Ekstra service

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Måtte smile litt idag.. var å handlet noen julegaver idag og stabba rundt i butikken (skikkelig plaget med bekkenet idag, så absolutt ikke godt å gå).. skulle ha et par ting på jernia og den snille ekspeditøren (ung mann) gikk etter meg i butikken og bar alt jeg skulle ha til kassa.. og etterpå ville han hjelpe meg med å bære varene ut i bilen (var inne på et kjøpesenter..).. Fantastisk!

Andre som har opplevd ekstra service pga graviditeten? (Nå eller tidligere - er jo litt tidlig enda)

Fantastisk! :)

Handlet et tiliters spann med maling på Flügger og da bærte en av de ansatte spannet for meg helt inn i bilen :)

I forrige svangerskap c ar vi i London og stod i kø på Madamme Thusads. En vakt kom og spurte om jeg var gravid, og tok oss med frem til skranken for at vu skulle slippe å stå i kø :)

Så koselig opplevelse! :-)
fint med litt ekstra service, særlig nå som det nærmer seg jul, med masse å bære på. :-)

Til nå har jeg ikke vært så synlig gravid, men har jo også opplevd slik service uten å være gravid.
Men da i butikker med tunge varer.

I barneutstyrsbutikker synes jeg også de er veldig behjelpelige med å bære ut varer. :-)
Godt det finnes slike folk! :-)

Flotte mennesker, skulle bare ønske det var flere av dem! På t banen/trikken i Oslo kan du glemme at noen gir fra seg sete til deg... Folk bare later som de ikke ser deg! Ruter har måtte sette opp plakater på alle busser, trikker etc med hvordan man skal oppføre seg på offentlig transport! Helt utrolig spør du meg! Alle vet jo, men gidder ikke! Heldigvis er det noen som bryr seg!!!

Gleder meg til den tiden kommer! Nå går jeg å irriterer meg over at folk ikke sier unnskyld om de kneer deg i låret, ikke reiser seg for meg på bussen (jeg har jo ikke snev av mage :p men bekkenløsningen er et h****!!) knuffer deg i skulderen når de passerer osv osv.. Hormoner <333

Er så fint å høre sånne historier. Da bestevenninnen min var gravid og da høygravid, så måtte hun stå på bussen. Ingen reiste seg for henne. Det var i sommer, så med lite klær var det jo tydelig at hun var veldig gravid. Det skjedde hver eneste dag når hun skulle hjem fra jobb. Syns det er helt utrolig! Så blir glad når jeg hører om sånne gode mennesker som bryr seg :)

Klaramor: Jeg sier bare fra at: "Jeg er gravid, så lurte på om jeg kunne få sitte". Ingen som har turt å si nei da :p
Men man skulle ikke trengt å si ifra, det er normal høflighet å tilby en gravid en sitteplass på en stappfull t- bane! Man blir ekstra paff og nesten rørt når noen reiser seg og spør om du vil sitte! Jeg gjør ihvertfall alltid det!!! :) ønsker man å forandre verden, så start med deg selv!!

Sier jeg ikke i fra blir jeg stående, og det er ikke aktuelt med et kranglende bekken og to dyrebare skatter i magen. Skal ikke falle ved en eventuell bråstopp!

Sier jeg ikke i fra blir jeg stående, og det er ikke aktuelt med et kranglende bekken og to dyrebare skatter i magen. Skal ikke falle ved en eventuell bråstopp!
Trist å leit at det må være sånn :( syns det er generelt dårlig oppdragelse på mange av folka i Oslo jeg, tenker mest på seg selv! Ære være de som bryr seg om andre og hjelper til!!!

Back
Topp