Ekstra oppfølging

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvis man skal ha ekstra oppfølging pga. for eksempel alder. Når skal man ta ulike prøver da? For da skal man vel inn på TUL før uke 12? Og kanskje ta noen blodprøver? Og hvor gammel må man være før man får ekstra oppfølging?

Sikkert lurt å sende en melding til fastlegen og høre hva han tenker. Jeg har ekstra oppfølging, ikke pga alder da, men fastlegen min ville ha kontakt med meg fra uke 8.

Sikkert lurt å sende en melding til fastlegen og høre hva han tenker. Jeg har ekstra oppfølging, ikke pga alder da, men fastlegen min ville ha kontakt med meg fra uke 8.

Hvilken oppfølging skal du ha? Og kan jeg spørre hvorfor? :)

Jeg får ekstra oppfølging etter at jeg snakket med legen om det. Her går det på bekymringer rundt min vekt og følgene det kan få for fosteret. Svangerskapsforgiftning, svangerskapsdiabetes, for stort barn, osv. Så det blir ansett som risikosvangerkspa pga. høy bmi.

Ring legekontoret og spør/forklar situasjonen. Jeg har også risikosvangerskap, men da pga diabetes. Første legebesøk var vel uke 5+4 eller noe, og da fikk jeg sendt henvisninger både hit og dit!:rolleyes:

Hvilken oppfølging skal du ha? Og kan jeg spørre hvorfor? :)
Jeg hadde alvorlig preeklampsi i forrige svangerskap, og fødte to mnd for tidlig pga det. Må ha vekstestimeringer underveis, i tillegg til hyppige kontroller hos fastlegen.

Det er så fint at man får god oppfølging når man trenger det. Jeg er så glad vi bor i Norge. Det er ikke en selvfølge i andre land.

Skal ha ekstra oppfølgning pga HELLP i begge tidligere svangerskap. Har fått begge to fortidlig pga svangerskapsforgiftningen og hatt svangerskapsdiabetes også begge gangene :)

Skal ha første legetime i uke 10 og så regner jeg med henvisning til sykehuset for tett oppfølging med ultralyd og måling av blodgjennomstrømning i morkaken osv.

Back
Topp