Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har tatt de allerede, men vet faktisk ikke hvorfor.. :-OSkal til legen neste uke 5+3.. Skal ta prøver i forbindelse med svangerskapet. Noen som vet hvilke prøver som blir tatt?
Skal få ekstra oppfølging pga ma og frykt for å miste igjen...
Jamen prøvene tar som regel ikke folk før første sjekk rundt uke 12Har tatt de allerede, men vet faktisk ikke hvorfor.. :-O
Får også ekstra oppfølging, men disse prøvene tar alle da![]()
Nei, for "normale" folk går ikke til legen før da!Jamen prøvene tar som regel ikke folk før første sjekk rundt uke 12![]()
Hehe!!Haha nei det er sant! Hvorfor får du ekstra oppfølging? Mistet du også?Nei, for "normale" folk går ikke til legen før da!Hehe!!
Ja, i november.. 3. Gang.. (Men to ganger for 8 år siden...)Haha nei det er sant! Hvorfor får du ekstra oppfølging? Mistet du også?
Uff! Det er skummelt å være gravid. Hver minste ting bekymrer! Nå har vi hatt nok! Denne MÅ sitte?!Ja, i november.. 3. Gang.. (Men to ganger for 8 år siden...)
Så glad å høre at du har blitt gravid kjære degUff! Det er skummelt å være gravid. Hver minste ting bekymrer! Nå har vi hatt nok! Denne MÅ sitte?!
Tusen takk!!!!Så glad å høre at du har blitt gravid kjære deg
Gratulerer så mye!!
Nå er det din tur og dette kommer til å gå så bra.
Klem
Ja det er sant det!Uff! Det er skummelt å være gravid. Hver minste ting bekymrer! Nå har vi hatt nok! Denne MÅ sitte?!

Jo jeg tror du tar de før når du skal ha ekstra oppfølging i svangerskapet?Sniker fra oktober
Svangerskapsblodprøvene alle skal ta, taes ikke før uke 12. Jeg har vært mange turer til lege og jm allerede, og må en ekstra tur bare for å få tatt blodprøvene..
Men aner ikke hvilke prøver du skal ta. Jeg hadde en senabort på september og har ikke tatt ekstra prøver i forbindelse med det.
Om det er de prøvene alle tar du snakker om, så skal ikke de taes før uke 12 pga at det er da du får riktig resultat på de eller noe sånt. Så da må du inn igjen å ta de på nytt ved uke 12.Jo jeg tror du tar de før når du skal ha ekstra oppfølging i svangerskapet?
Nei jeg kontaktet legen selv og sa jeg var super redd for at det samme skulle skje igjen![]()
OkeiOm det er de prøvene alle tar du snakker om, så skal ikke de taes før uke 12 pga at det er da du får riktig resultat på de eller noe sånt. Så da må du inn igjen å ta de på nytt ved uke 12.
Så rart! Jeg tok de allerede i uke 4 siden jeg var hos legen allerede da. Det var han som tok initiativet til at jeg bare skulle ta de når jeg først var der. Labdamene reagerte heller ikke - skulle tro noen ville reagert dersom de ikke kan tas før uke 12? Merkelig at praksis er så ulik!Okeija jeg har ikke peiling
![]()
Lå nylig ut en artikkel hvor de nå blir mere nøye på det, anbefaler alle å ta mellom uke 12-15 sto detSå rart! Jeg tok de allerede i uke 4 siden jeg var hos legen allerede da. Det var han som tok initiativet til at jeg bare skulle ta de når jeg først var der. Labdamene reagerte heller ikke - skulle tro noen ville reagert dersom de ikke kan tas før uke 12? Merkelig at praksis er så ulik!
Det skal jeg påpeke for legen når jeg skal til neste kontrollLå nylig ut en artikkel hvor de nå blir mere nøye på det, anbefaler alle å ta mellom uke 12-15 sto det![]()