Ekstra oppfølging.

Klomsis

Forelsket i forumet
MAI 2013
Da ble d litt ekstra oppfølging på meg. Legen er ikke glad for at jeg ikke har lakt på meg noe. Selv om jeg har fortalt han at mamma var veldig lik med hennes svangerskap. Men alle andre prøver var fine og magen var innenfor det blå feltet. :)

Har ikke lakt på meg noen ting. Er 27 uker. Er det flere som ikke har lakt på seg?

Jeg har lagt på meg 5kg.. Så er nok ikke i samme situasjon.. Sliter veldig med å få i meg mat, men har utrolig nok lagt på meg litt :)
Vil du få UL for å sjekke babyens vekt?

Jeg har fått beskjed om å spise hver 3 time så jeg har stabilt blod sukker. Så må spise små måltider for å klare å få i meg mat så ofte. Legen ville sende meg til ultralyd. Han tok en prat med sykehuset og de ble enige om at de ville følge litt mere med på meg. Så nå må jeg inn til kontroll hver 2 uke. Skal uansett på ultralyd 26 mars for å skjekke hvor morkaken ligger. Jeg er ikke bekymret da, lillegutt sparker og er veldig aktiv.

Bra du ikke er bekymra :) Blir vell kjekt å få følge så mye med på lillegutt på UL uansett ;)

Ja men tenker også at jeg ikke vill ha flere UL om det ikke er nødvendig.

Forståelig ;) Er vell bare å høre hva de har å si på sykehuset på neste UL? Om det er nødvendig eller ikke..

Syns det er så fint at mamman din var lik som deg, for da vet du jo at du trenger ikke bekymre seg!
Men ting som er utenfor "normalen" er jo bra de sjekker opp :)

Jeg er 26uker og ikke gått opp noe. Magen har vokst og jeg trener, spiser som normalt..har vært til lege og jm, ingen er bekymret der!

Ja veldig deilig at legen min tar ting seriøst. Han hadde ikke vert borti mange svangerskap der man ikke går opp i vekt så ville vell være på den sikre siden tenker jeg. Men i og med at alt annet ser ut til å være i orden tar jeg det helt med ro :)

Jeg er 29 uker idag og har kun lagt på neg 11/2kg,men ul og magemål viser at nurket ligger litt over gjennomsnittet,
Så er ikke bekymret enda....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Sniker, søsteren min la ikke på seg i svangerskapet, men fikk en frisk og stor gutt på litt over 4000 gr. Så det trenger ikke å bety noe, men er godt de følger med:)

Er godt å se st det er flere som er lik meg da :) vi skal vell egentlig bare være glad for at vi slipper å gå ned så mye etterpå :)

Er godt å se st det er flere som er lik meg da :) vi skal vell egentlig bare være glad for at vi slipper å gå ned så mye etterpå :)
Kan jeg spørre hva du veide før du ble gravid? (Og det er selvfølgelig helt greit hvis du ikke vil svare og jeg bare er skikkelig frekk nå :S)

Hehe. Ja jeg veide 78kg :oops:og veier det ennå da. har jo uansett ekstra kg på kroppen å ta av. Jeg er 175 høy å da.

De vil nok sikkert bare ha en ultralyd for å se om barnet har lagt på seg som det skal, var ihvertfall det jeg fikk beskjed om at jeg antagelig må da jeg først gikk ned 9 kg og så har stått på stedet hvil siden :-)

Hehe. Ja jeg veide 78kg :oops:og veier det ennå da. har jo uansett ekstra kg på kroppen å ta av. Jeg er 175 høy å da.

Ja skjønner! :) men da høres det ikke farlig ut i hvert fall! Hadde kanskje vært skummelt om du var 55 kilo liksom og ikke hadde lagt på deg noe? Er det ikke sånn? :)

Alt er nok helt bra <3

Ja d tror jeg og. Føler kanskje bare at legen er mere bekymret enn meg. :)og det er en litt merkelig Hehe.

Back
Topp