Ekstra godt humør, første trimester

Ducati

Flørter med forumet
Jeg er 5 uker på vei. Jeg er til vanlig litt ekstra negativ av meg, men merker at jeg nå er mye mer positiv og glad en vanlig. Har ikke humørsvigninger og har det generelt besre enn før. Ser mange skriver det motsatte, så lurer på om dette er normalt? Og hvorfor det har seg sånn.
 
Hormonene tuller litt med kroppen, og kan føre til endret emosjonell tilstand. Men det kan jo også være andre faktorer. At du er glad for graviditeten, om du stresser mindre, tar bedre vare på deg selv, etc - kan også gi positiv effekt på det psykiske.

Jeg gikk selv i mange år på p-piller og slet med depresjon. Men, 6mnd etter jeg sluttet på p-piller - og hormonene hadde stabilisert seg skikkelig i kroppen, så var det nesten som om lyset ble slått på et sted. Så hormoner til og fra kan påvirke både ene og andre veien.
 
Jeg hadde det sånn, var veldig positiv og så utrolig godt humør hele svangerskapet.
Trolig hormonelt, men sikkert også fordi svangerskapet var veldig ønsket og etterlengtet.
Jeg hadde en fantastisk barseltid etterpå og lengter tilbake til både graviditet og barseltid!
Lykke til videre <3
 
Back
Topp