Ekstra behov for nærhet etter en annerledes dag?

Amaryllis85

Glad i forumet
Lille jenta mi på tre uker er stort sett i greit humør på formiddagen. Sover litt, er våken litt. Noen dager vil hun ligge litt ekstra ved puppen,og kan bli frustrert hvis ikke den kommer fort nok, men hun pleier å sovne etter ammingen.

Vi har hatt dager med mye besøk, og i går var jeg ute med hun. Først på jobben min for å hilse på, og så på besøk hos mine foreldre. Disse dagene har jeg knapt holdt hun. Jeg holder hun når jeg ammer, så skal jo alle andre kose. Påfølgende dag er et mareritt. Da henger hun i puppen, hyler når hun ikke får tak i puppen, gulper over oss begge fordi hun spiser for mye og er generelt i dårlig form. Jeg la hun på stellebordet i sted, måtte skifte alt pga hun hadde tisset gjennom bleien. Så det tok litt ekstra tid. Hun skrek så mye at hun ble svett.
Nå sitter jeg her å ammer henne, hud mot hud. Da roet hun seg.

Kan dette være fordi hun faktisk får for lite mamma kos dagen før? Eller kan det være tilfeldig? Hun virker veldig fornøyd når hun koser med andre, men vet ikke om hun merker at jeg ikke er der annet enn ved amming?

Vi merket fort når det hadde blitt for mye inntrykk. Da ble hun veldi urolig på kvelden. Umulig å få hun til og sove osv. Så vi er/ var veldig strenge på det med å ta hun opp når hun sover osv selv når vi var på besøk. Nå når hun nærmer seg 6uker går det bedre og jeg kan sende henne litt rundt.

Å bare finne roen på puppen kan også være økedøgn. Må opprettholde melken og øke melkeproduksjonen. Men spise mye kan også med at babyen har vondt i magen og forveksler dette med økt sugebehov..

Vi merket fort når det hadde blitt for mye inntrykk. Da ble hun veldi urolig på kvelden. Umulig å få hun til og sove osv. Så vi er/ var veldig strenge på det med å ta hun opp når hun sover osv selv når vi var på besøk. Nå når hun nærmer seg 6uker går det bedre og jeg kan sende henne litt rundt.

Jeg tror det er noe med at det blir for mye for de!
Det er bra at det blir bedre iallefall!!

Å bare finne roen på puppen kan også være økedøgn. Må opprettholde melken og øke melkeproduksjonen. Men spise mye kan også med at babyen har vondt i magen og forveksler dette med økt sugebehov..

Jeg har tenkt på begge deler. Iallefall dette med økedøgn.
Det er litt rart at slike kjipe dager kommer i forbindelse med travle dager og mye kos fra andre enn oss foreldre, så det var bare en tanke som slo meg... Ikke godt å si med disse små alltid.

De små blir fort overstimulert. Så kan ha en sammenheng med mye inntrykk :)

Her er det motsatt ;) hun har gått fra å gråte mye om ettermiddagen/kveldene til å vøre blid og fornøyd :) dette har kommet etter mye besøk de siste dagene, hvor omtrent hun har blitt båret hele tiden av ulike mennesker. Det kan hende det har vært godt for magen hennes, det innbiller jeg meg ihvertfall;)

Her er det motsatt ;) hun har gått fra å gråte mye om ettermiddagen/kveldene til å vøre blid og fornøyd :) dette har kommet etter mye besøk de siste dagene, hvor omtrent hun har blitt båret hele tiden av ulike mennesker. Det kan hende det har vært godt for magen hennes, det innbiller jeg meg ihvertfall;)

Det er bra det fungerer for dere!
Her koser hun seg veldig når hun blir holdt av andre, men det er det i ettertid som er så rart

Hadde eksamen for en stund siden og dagen før var det kun pappaen som hadde henne og jeg ammet kun. Utover dagen ble hun kjempe urolig og gråt og gråt, men roet seg hver gang jeg tok henne. Oppfattet det som at hun reagerte på endring i rutinene :)

Hadde eksamen for en stund siden og dagen før var det kun pappaen som hadde henne og jeg ammet kun. Utover dagen ble hun kjempe urolig og gråt og gråt, men roet seg hver gang jeg tok henne. Oppfattet det som at hun reagerte på endring i rutinene :)

Dette bekrefter egentlig bare mine mistanker.. At de merker forandringer

Back
Topp