Ekspertene mener man burde vente med nr 2..

Cinnamon*

Gift med forumet
Eksperten mener man burde vente 2 år før man begynner å tenke på et barn til..

Hva mener dere?

http://www.dagbladet.no/2010/12/27/tema/klikk/helse/14855745/

Jeg tror det for kroppen sin del er fornuftig, noe annet er hva man ønsker og hva som er praktisk... JEG har valgt å vente i to år før jeg ble gravid, så når barn nr 2 fødes er gutten min akkurat fylt 3 år.. Synes det er perfekt aldersforskjell da jeg ikke kunne tenke meg å ha to bleiebarn samtidig.. (håååper han er kvitt bleia til sommeren da, men det kan jo skjære seg..) Han er uansett mye mer selvstendig og klarer mer selv enn en 1 eller 2 åring, og forstår mer av det som skjer...

Ja, det må gjerne ekspertene få lov å mene....

Jeg har to tette, men det var ikke planen. Jeg synes folk kan få barn når de vil og kan uten at "eksperter" trenger å legge seg bort i det.

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å få tette barn jeg.. Holder på å slite meg ut bare med ett barn[8D]

ORIGINAL: Pearl

Jeg tror det for kroppen sin del er fornuftig, noe annet er hva man ønsker og hva som er praktisk... JEG har valgt å vente i to år før jeg ble gravid, så når barn nr 2 fødes er gutten min akkurat fylt 3 år.. Synes det er perfekt aldersforskjell da jeg ikke kunne tenke meg å ha to bleiebarn samtidig.. (håååper han er kvitt bleia til sommeren da, men det kan jo skjære seg..) Han er uansett mye mer selvstendig og klarer mer selv enn en 1 eller 2 åring, og forstår mer av det som skjer...

ORIGINAL: Bare Kari

Jeg skjønner ikke hvordan folk orker å få tette barn jeg.. Holder på å slite meg ut bare med ett barn[8D]

Det er mye mindre stress med to synes jeg. Men det er fordi jeg fikk en slags indre ro da nummer to kom[8D] Jeg lærte meg at jeg ikke trengte å være så hysterisk og trengte ikke å overanalysere hvert minste lille tegn til sykdom feks[:)]

Litt mer stress når hele gjengen skal ut da... Skal innrømme det[8D]

To tette er flott! I hvertfall når de er født på samme dag i samme årstall! [:)]

jeg er INNMARI glad for at jeg har to "tette" barn i mine øyne 2,5 år mellom de og det er helt perfekt for oss

ja[;)] enig m ekspertene

Jeg har 1,5 årm mellom jentene mine, og det var det vi hadde lyst på, og jeg angrer ikke ett sekund!!
Så ekspertene kan mene hva de vil!

2år mellom guttene mine... Er så glad for det. De har utrolig mye glede av hverandre[:)] eksperter kan mene å de vil[8D]

Jeg syns det høres fornuftig ut.
Synes jeg har nok å henge fingrene i med en 9 1/2 mnd gammel gutt. Å bli gravid nå er ikke i mine tanker en gang. Vil vente til han blir litt mer selvstendig og klarer litt mer selv. Tenker det er passe å få en til når han er 3 år.
Og ikke minst så tror jeg ikke kroppen min er klar for en graviditet til enda.
Men det er meg [;)]

Jaja, de ekspertene, de ekspertene. Tror dette er råd de færreste følger uansett.

Men det er absolutt slitsomt med 2 tette, det er 22 mndr mellom mine og det er ikke udelt positivt[8D]

Det er jo det som er best for kroppen, så den har fått hentet seg ordentlig inn igjen. Men hva folk gjør er meg likegyldig.

ORIGINAL: Tanntrollet09

Det er jo det som er best for kroppen, så den har fått hentet seg ordentlig inn igjen. Men hva folk gjør er meg likegyldig.

vel jeg er ikke enig[:D][8D]
jeg fikk to tette og det eneste negative med det var at bekkent mitt ikke var blitt bra igjne før jeg ble gravid.men det gikk seg jo til ettepå[;)]

syns ikke det er slitsomt med to tette jeg, bare når vi skal ut hehe... eneste er at det er tøft for kroppen med 3 tette fødsler...

Ja det er nok det beste for mor i allefall... [8D] Det må da ta forferdelig på kroppen hvis man blir gravid når man frendeles ammer eller har en på under året. Det er vel ca 18 måneder mange jordmødre mener det bør gå fra fødsel til neste graviditet. Vi planla å prøve på nr 2 da storebror ble ett år. Det tok 5 måneder før vi fikk han så tenkte det kunne ta litt tid nå også. Men nei! Lillesøster ble til på første forsøk. [;)] Vi skal reise langt avgårde neste år så vi måtte velge å få nr 2 i år eller i 2012 siden jeg ikke vil være gravid eller ha en nyfødt når vi skal så langt avgårde. Og 2012 ble litt lenge til med tanke på at jeg begynner å dra på åra. [:D] Og siden vi gjerne vil ha tre barn har vi ikke tid å vente to år mellom hvergang. Begynner vel prøving på nr tre når lillesnupp er ca 1 1/2. Kanskje vi prøver når vi er på storturen vår så blir det muligens en "made in Hong Kong". [8D]

her er det 2,5 år mellom 1-2 og blir 3 år mellom 2-3.. synes det er veldig greit jeg[:)][:)] men folk får velge selv.. jeg var ikke klar før iallefall

Back
Topp