Eksempel på kort LH-topp

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Det snakkes en del om korte lh-topper, og siden jeg har det så tenkte jeg at jeg kunne illustrere hvordan det kan se ut. Ser man på tidspunkt og verdier her, så kunne man lett trodd at det ikke var noen lh-topp/eggløsning dersom jeg hadde testet kun en gang daglig.
D35A710F-B2D6-491E-B7A9-46D516434DF0.jpeg
 
Wow, dette illustrerer jo kjempefint for oss som sliter veldig med å finne toppene. Den økninga på bare tre timer er jo helt vill! Takk for god info :gen014
 
Det snakkes en del om korte lh-topper, og siden jeg har det så tenkte jeg at jeg kunne illustrere hvordan det kan se ut. Ser man på tidspunkt og verdier her, så kunne man lett trodd at det ikke var noen lh-topp/eggløsning dersom jeg hadde testet kun en gang daglig. Vis vedlegget 413105
Det er helt sprøtt at testene går fra 0.44-1.32 på under 2 timer… :nailbiting:
 
@Kinelill @Kolibrien_ @Babyfever2023

Monitoren og ikke minst tempinga er til veldig god hjelp og, samt å følge med på el-slimet, sånn ift når jeg skal begynne å brenne mange tester daglig, hehe. Eksempelvis var monitor høy i tre dager før dette, og da har vi gjerne begynt med sexen. Nå venta vi til dagen før max, for da begynte tempen virkelig å synke, det var tredje dag med høy og lege hadde anslått el på cd17. Mannen er 40+ og ikke like lett å prestere daglig lenger, men nå får vi lagt aksjene dagen før, på el-dagen og tidlig dagen etter for å være sikker.
 
Oi, det er såpass ja! Jeg som har positiv i 1-2 dager går ikke glipp av min. Men, peaken er jo kort, så når jeg vet det nærmer seg tester jeg 2-3 ganger pr dag alikevell :joyful:
 
Jeg syns det illustrer litt hvorfor morgentesting etter EL er meningsløst også faktisk. Jeg fikk også veldig lave verdier om jeg testet på morgentiss, men på urin nr2 for dagen ble det mye mer representativt for hvor jeg faktisk var i løypa. Hadde jeg testa på første og kun den så hadde jeg missa el jeg og.
 
Jeg syns det illustrer litt hvorfor morgentesting etter EL er meningsløst også faktisk. Jeg fikk også veldig lave verdier om jeg testet på morgentiss, men på urin nr2 for dagen ble det mye mer representativt for hvor jeg faktisk var i løypa. Hadde jeg testa på første og kun den så hadde jeg missa el jeg og.
Men denne peaket på formiddagen, kvart på ti kunne fint vært morgenurin for meg en søndag :knegg:
 
Hehe, har en morgenfugl av en kid, så her er 0630 sen start som regel…
Barna mine har blitt så store at de skrur på tv'n så jeg kan sove :knegg: Også er mannen min A- menneske.
 
Så tror jeg man må la vær å stole blindt på disse appene. Den nederste testen din er også positiv, selv om Premom rater low, så kan fort gå galt for de som stoler blindt på den appen og, har selv gått i fella der før og faktisk misset el. Mange ganger rater Premom low på en positiv test, men tar du og legger inn samme bilde tre ganger er plutselig siste ratet Max, så viktig å tolke selv :) evt bruke digitale fra clearblue så slipper man både tolking og app :)
 
Så tror jeg man må la vær å stole blindt på disse appene. Den nederste testen din er også positiv, selv om Premom rater low, så kan fort gå galt for de som stoler blindt på den appen og, har selv gått i fella der før og faktisk misset el. Mange ganger rater Premom low på en positiv test, men tar du og legger inn samme bilde tre ganger er plutselig siste ratet Max, så viktig å tolke selv :) evt bruke digitale fra clearblue så slipper man både tolking og app :)
Jepp- er derfor jeg bruker temping og monitor i tillegg, samt tracker el-slim. Denne måneden hadde jeg to ul for å sjekke el i tillegg, så tror vi har funnet den ganske greit.
 
Men denne peaket på formiddagen, kvart på ti kunne fint vært morgenurin for meg en søndag :knegg:
Mhm, ser egentlig mindre på tidspunkt og mer på at første måling hver dag kan virke falskt lavt. Så om CanisBebis her kun hadde hatt målinger på første urin hver dag, så hadde det vist alt for lavt.
Syns det er litt forvirrende, for med endel annet som testes på urin vil man jo ha morgenurin, men med el blir det bare krøll :D
 
Mhm, ser egentlig mindre på tidspunkt og mer på at første måling hver dag kan virke falskt lavt. Så om CanisBebis her kun hadde hatt målinger på første urin hver dag, så hadde det vist alt for lavt.
Syns det er litt forvirrende, for med endel annet som testes på urin vil man jo ha morgenurin, men med el blir det bare krøll :D
Skjønner hva du mener!
 
Back
Topp