Eksem

mammatilguttene

Forumet er livet
gutten har fått masse eksem, hs tror det er atopisk eksem.

Noen barn som har det.
Noen tips, hvordan gjør dere det med bading, bruker dere krem, hvilken?
Vi smører med krem morgen og kveld

Thea har atopisk eksem og bruker en olje som heter balenum hermal (funker bare som bare det) Bader henne hver 3-4 dag vis ikke blir hun ekstra tørr i huden
Smører med krem hver morgen og kveld med Canoderm 5%(aco sin)

ORIGINAL: sølvi86ogTheaIrene

Thea har atopisk eksem og bruker en olje som heter balenum hermal (funker bare som bare det) Bader henne hver 3-4 dag vis ikke blir hun ekstra tørr i huden

Takker, bruker å smøre med a-cream ,men har nå kjøpt en krem som heter bodøsalve og skal vistnok være bra mot eksem

Bruker du balenum hermal oljen i vannet når hun bader?

Anni har atopisk eksem..

Har det i ansiktet, mest på kinnene og ved ørene/inni ørene...
Og på albuene..

Smører med A-creme annenhver time, og rød apobase hvis det er ekstremt masse/veldig tørt og rødt..

Bader hu 1-2 ganger i uka.. Anni liker litt ekstra varmt vann(kanskje det lindrer ?) Bruker Sebamed produkter.. Har hudpleie olje i vannet, også bruker hu shampoo i håret siden hu har så masse hår.. Av og til så bruker jeg såpe på tåfisa hennes, siden hu har sure totter... hihi... Tørker hu godt, legger hu gjerne forran svartovnen og tørker hu, ligger naken lenge på ett teppe.. smør hu godt inn og lar det trekke seg inn før jeg setter på bleie og klær...

Vi greie å holde det fint i sjakk hittil, og håper det itte forverrer seg så mye mer...

Husk å være forsiktig med nye matvarer.. Anni reagerer itte på noe hittil, men barn med eksem har vist nok lettere for å få allergier også...

Håper det går bra med Aksel, og at det itte kommer til å bli mye eksem...

Han har hatt litt på fotene og på armene, men den siste uka har han fått masse eksem på magen og på ryggen.

Håper han blir bedre av den nye kremen eller så må jeg prøve aderma exomega så flere har anbefalt

Etter bad og stell ligger han vel omtrent en ettkvarter å tørker naken så at kremen kan tørke inn

ORIGINAL: Anita sin gutt

Bruker du balenum hermal oljen i vannet når hun bader?

Ja tra noen dråper av det i vannet

det finnes noe som heter silk oil som man kan bruke.
det fåes kjøpt på frisørsalongen[8D]men funker som bare juling på voksne og barn med eksem[;)]
å til dere som har mye melk...jeg smurte gutten vår inn med mm å lot han ligge 1 time sånn,så skylte vi bort i vann...mirakelkur[:D]

Back
Topp