Eksem

Pingvin1

Glad i forumet
Vårspirene 2021
Skuddårsspirene 2024
Babyen har begynt å få eksem rundt øyenbrynene og øret, noen som har tips til hva vi kan gjøre for å pleie det? Gir heldigvis ikke tegn på at det klør enda, men håper å kunne holde det i sjakk så vi slipper det.

Ligner på vanlig barneeksem/atopisk eksem..
 
Jeg aner ikke og har ingen erfaring med det. Men morsmelk skal jo være vidunder for det meste? :) ville tatt det opp med hs.
 
Jeg aner ikke og har ingen erfaring med det. Men morsmelk skal jo være vidunder for det meste? :) ville tatt det opp med hs.
Her gis det flaske, ingen melkeproduksjon selv om jeg skulle ønske det siden det er et vidundermiddel:p
Skal til hs om halvannen uke, skal ta det opp da. Er glad for at hun ikke viser tegn på at det plager henne enda.

Prøver ut Aco sin salve for barneeksem som vi fikk med en babypakke :)
 
Her gis det flaske, ingen melkeproduksjon selv om jeg skulle ønske det siden det er et vidundermiddel:p
Skal til hs om halvannen uke, skal ta det opp da. Er glad for at hun ikke viser tegn på at det plager henne enda.

Prøver ut Aco sin salve for barneeksem som vi fikk med en babypakke :)
Håper den salva hjelper :) hvis ikke kan du kontakte hs tidligere også.

Ps: når jeg skrev innlegget var tanken å skrive "morsmelk skal være vidunder for det meste, hvis du ammer". Håper du ikke synes det var frekt når det ser ut som en selvfølge med amming i min opprinnelige post... ❤️
 
Håper den salva hjelper :) hvis ikke kan du kontakte hs tidligere også.

Ps: når jeg skrev innlegget var tanken å skrive "morsmelk skal være vidunder for det meste, hvis du ammer". Håper du ikke synes det var frekt når det ser ut som en selvfølge med amming i min opprinnelige post... ❤️
Hehe, null stress ;)
 
Babyen har begynt å få eksem rundt øyenbrynene og øret, noen som har tips til hva vi kan gjøre for å pleie det? Gir heldigvis ikke tegn på at det klør enda, men håper å kunne holde det i sjakk så vi slipper det.

Ligner på vanlig barneeksem/atopisk eksem..
Ville prøvd vossabia sine salver. Eks ringblomst. Veldig god på eksem, og er helt naturlig og økologisk. Sjekk vossabia.no
Vi bruker både ringblomst og kamillebalsam til våre. Han i midten har atopisk eksem på hendene. Jeg smurte ringblomstsalve på mini når hun hadde hormonutslett i hele ansiktet.ble bedre ila få timer og var borte dagen etter.

Bruker også disse salvene selv, til nattkrem og til problemhud, solbrent, insektbitt etc. :)
 
Back
Topp